De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by GWR7007 »

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Wat ik me nog afvraag.... Moet je dat "BIJ" allemaal in hoofdletters schrijven of zou je ook "bij" kunnen schrijven?

En is het überhaupt zinvol de moeite te doen als de automaat eigenlijk gewoon een eigen adres heeft :? (zonder "BIJ" of wat dan ook aan toevoegingen aan het adres :mrgreen: )
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

De Geldmaat aan het Binnenwegplein te Rotterdam (buitenzijde van het pand) had vanmorgen andere schermen dan ik gewend was. Na het invoeren van mijn pasje moest ik eerst kiezen of ik het volume (?) goed vond. Vervolgens stonden er enkele - volgens mij vier - genummerde opties op een zwarte achtergrond (één daarvan was geld opnemen). Geen mogelijkheid tot biljetkeuze (ik wilde eigenlijk vier vijfjes, maar ik kreeg 1x :note-20: ). Is dit nieuw?
JRR
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by JRR »

Regels vanuit Europa voor de toegangelijkheid.

https://www.geldmaat.nl/nl/toegankelijkheid/
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

Crazy Bob wrote: Tue Jul 01, 2025 1:39 pm De Geldmaat aan het Binnenwegplein te Rotterdam (buitenzijde van het pand) had vanmorgen andere schermen dan ik gewend was. Na het invoeren van mijn pasje moest ik eerst kiezen of ik het volume (?) goed vond. Vervolgens stonden er enkele - volgens mij vier - genummerde opties op een zwarte achtergrond (één daarvan was geld opnemen). Geen mogelijkheid tot biljetkeuze (ik wilde eigenlijk vier vijfjes, maar ik kreeg 1x :note-20: ). Is dit nieuw?
Dat had ik in december bij de automaat in Emmeloord. Ben er later niet meer geweest om te kijken of het blijvend was.
My map
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

Sorry, maar ik heb weer een vraag m.b.t. Nederlandse adressen :oops:......
Ik was afgelopen donderdag bij de Geldmaat met :note-5: erin in Kerkrade. De locatiewijzer van Geldmaat geeft voor deze automaat het adres Maria Gorettistraat 2 D
Screenshot_20251028-160313_Chrome.jpg
Screenshot_20251028-160313_Chrome.jpg (496.44 KiB) Viewed 1529 times
De automaat is volgens mij echter in hetzelfde gebouw als de Plus supermarkt ernaast en deze heeft een ander adres en ook de postcode verschilt:
Screenshot_20251028-160520_Chrome.jpg
Screenshot_20251028-160520_Chrome.jpg (230.94 KiB) Viewed 1529 times
Een van de twee adressen blijkt niet te kloppen. Toen ik eerder dit jaar een vraag over een adres had werd ik op de BAG gewezen. Wanneer ik daar kijk krijg ik het idee dat het adres van Geldmaat (weer) niet klopt.
Alleen vind ik het wel een beetje raar dat de locatiewijzer van Geldmaat verkeerde informatie geeft :? .
Of maak ik ergens een fout?
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Maria Gorettistraat en Maria Gorettiplein zijn inderdaad verschillende adressen. Als je op openstreetmap kijkt dan staat daar Maria Gorettistraat 2D ingetekend op de plek waar de BAG vindt dat die moet zijn. En dat lijkt een apotheek te zijn.

Maar google zet Maria Gorettistraat 2D dan weer bij de Plus.

Het lijkt mij ook dat Geldmaat niet het juiste adres heeft ingevoerd.
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Kerkrade automaatnummer 910444 (zomer 2023)
Ik had postcode 6462.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

vermeer wrote: Thu Oct 30, 2025 10:37 am Kerkrade automaatnummer 910444 (zomer 2023)
Ik had postcode 6462.
Intussen is het volgens de bon 920336. Ik herinner mij helaas al niet meer of dit een automaat met touchscreen of knoppen was. Ik zou zeggen touchscreen maar zeker ben ik niet. Ik was ook nog bij drie automaten in Maastricht dus de herinnering vervaagd helaas een beetje.
Waar het mij om ging is de vraag welke letters de automaat in het adres heeft. En omdat het adres dat Geldmaat geeft op een andere plek uit komt dan waar de automaat is. Oh, en ook omdat ik nog wisselgeld bij de Plus kreeg en ik er daardoor achter kwam dat één van de aangegeven adressen niet klopt :P .
Bij het invoeren koos ik trouwens voor het adres en de postcode van de Plus. Dit "voelde" voordat ik de vraag hier stelde al als de goede keuze en ik zie mijn opvatting door het bericht van MDeen gesteund.
Een hit had ik vandaag al. Dus was het nu al de moeite waard om afgelopen donderdag dankzij de regen helemaal nat te worden. :mrgreen:
my EBT profile

vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Dit heeft even niets met dit topic te maken, maar wel met Kerkrade. Vlak achter de grens met Duitsland vind je achter de Nieuwstraat een Aldi, Rewe en Lidl supermarkt. Goed voor goedkope boodschappen (denken veel mensen) en er is een Shell en Total tankstation + een Mediamarkt.
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

de*lerger wrote: Mon Jul 07, 2025 8:35 pm
Crazy Bob wrote: Tue Jul 01, 2025 1:39 pm De Geldmaat aan het Binnenwegplein te Rotterdam (buitenzijde van het pand) had vanmorgen andere schermen dan ik gewend was. Na het invoeren van mijn pasje moest ik eerst kiezen of ik het volume (?) goed vond. Vervolgens stonden er enkele - volgens mij vier - genummerde opties op een zwarte achtergrond (één daarvan was geld opnemen). Geen mogelijkheid tot biljetkeuze (ik wilde eigenlijk vier vijfjes, maar ik kreeg 1x :note-20: ). Is dit nieuw?
Dat had ik in december bij de automaat in Emmeloord. Ben er later niet meer geweest om te kijken of het blijvend was.

Was twee weken terug in Emmeloord. Die machine werkt (weer?) normaal. Met vijfjes.
My map
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”