Trichet-setelit

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Craft
Euro-Master
Euro-Master

Post by Craft »

anonymous = Evert wrote:Juuh, kiitos vaan sedän rahojen

Tuo nimmarin kuva on siitä mun ensimmäisestä Trichet'stä jonka joskus Myyrmannista sain, mietin vaan että sain juhannuksena jo Hämeenlinnasta aivan uuden K/T irkkukympin, oliskohan sekin ollut Trichet. En silloin kiinnittänyt huomiota.
Niin no, unohdin mainita tuossa kuvien lähteen, sorry... Mutta eipä mulla ikiomia sivuja ja kuvia olekaan, toisten kuvia siis lainailen :? Tuo oli ensimmäinen kuva jonka löysin täältä, niin laitoin sen, ei ollut tarkoitus ottaa kunniaa kuvista tai muutenkaan vaan kertoa vain kysyjille vastauksia. CCCP:n kiitokset kuuluvat siis oikeasti eri osoitteeseen kuin minulle.

Lisäsin lähdetiedot kuvien yhteyteen.
Last edited by Craft on Sat Oct 23, 2004 11:33 am, edited 1 time in total.
Craft
Euro-Master
Euro-Master

Post by Craft »

romppu wrote:Mikä vuosiluku noissa Trichet-seteleissä on?
2002. Setelien malli ei ole muuttunut, setelien allekirjoituksia ei (yleensä) lasketa mallimuutoksiksi, jollei samalla tehdä jotain muitakin muutoksia.
romppu
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by romppu »

Craft wrote: Setelien malli ei ole muuttunut, setelien allekirjoituksia ei (yleensä) lasketa mallimuutoksiksi, jollei samalla tehdä jotain muitakin muutoksia.
Niinpä tietysti, olisihan tuo pitänyt hoksata itsekin. :oops:
€BT, обязательно...
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

mä en oo edes ehtiny ajatella onko käsissäni ollut näitä uusia ja selvempiä allekirjoituksia.... Setelin numerot ollut vaan mielessä 8)
Nittax
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Nittax »

JANI73 wrote:mä en oo edes ehtiny ajatella onko käsissäni ollut näitä uusia ja selvempiä allekirjoituksia.... Setelin numerot ollut vaan mielessä 8)
Hauskaa..niin täälläkin..ei siinä pahemmin kerkee katteleen mitään nimmareita kuhan vaan saa laittaa lisää seteleitä koneelle... :roll: :lol: hyvä ettei jo numerosarjat tuu uniin :oops: tai itseasiassa niih on ne kerran jo tulleet 8O mut kerran vaan.. :lol:
CCCP
Euro-Master
Euro-Master

Post by CCCP »

nyt löytyi eka uudella nimmarilla varustettu seteli kun merkkailin isukin seteleitä. pistää kyllä silmään tuo nimmari kun se näyttää niin erilaiselta. http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 3f9ac8dadf
Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto
sun synnytti valtava Venäjänmaa.
Sun luonut on kansojen yhteinen tahto,sun mahtis on säilyvä aikojen taa...(Neuvostoliiton kansallishymni 1944--->)
Craft
Euro-Master
Euro-Master

Post by Craft »

Sain tänään pankkiautomaatista aivan tuliterän viisikymppisen, mutta silti se EI ole Trichet. Suomessa painettu, "vanhaa" varastoa siis...

(No joo, olikohan tämä nyt mikään uutinen... :roll: )
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

En voi kyllä kuin ihmetellä, missä nuo kuhnaa. Ei löydy ei millään vaikka kuinka kirjaan uusia nippuja. Viitosia nyt pääasiassa, mutta kyllä kymppejäkin on tullut laiteltua. Pakko sellaisen on kohta löytyä, tämän vuoden puolella! :twisted:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

Last edited by Bobtail on Tue Jan 18, 2005 8:48 am, edited 1 time in total.
Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master

Post by Viperazzi »

Ensimmäinen Trichet'n allekirjoittama seteli joka on käsieni kautta kulkenut: K/T 10€.

Sain sen noin reilu tunti sitten rautatieaseman Filmtownista. Kyllä se nimmari on sen verran huomiotaherättävä että katse kääntyi lyhyestä koodista välittömästi oudon näköiseen nimikirjoitukseen.

EDIT: Seteli on siis tämä.
Toinen seteli jonka sain tuolta Filmtownista on taas tämä. Saivat juuri minusta kanta-asiakkaan. :P :lol: Uskomatonta, sillä olin kahden vaiheilla, käynkö liikkeessä vai menenkö klo 19.19 junalla kellon ollessa tuolloin n. 19.15.
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by pejole »

Osku-82 wrote:Uskomatonta, sillä olin kahden vaiheilla, käynkö liikkeessä vai menenkö klo 19.19 junalla kellon ollessa tuolloin n. 19.15.
Hyvä että menit...
soilian
Euro-Master
Euro-Master

Post by soilian »

Klazu wrote:En voi kyllä kuin ihmetellä, missä nuo kuhnaa. Ei löydy ei millään vaikka kuinka kirjaan uusia nippuja. Viitosia nyt pääasiassa, mutta kyllä kymppejäkin on tullut laiteltua. Pakko sellaisen on kohta löytyä, tämän vuoden puolella! :twisted:
Olin joskus lukevinani jostain, että vitosia ei paineta tänä vuonna. Joten niistä ei voi löytää trichet'tä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Mako
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mako »

soilian wrote:Olin joskus lukevinani jostain, että vitosia ei paineta tänä vuonna. Joten niistä ei voi löytää trichet'tä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Näinpä sanotaan tällä EKP:n sivulla. Vuonna 2005 painetaan seuraavan kerran 5 €:n seteleitä ja niitäkin vain Ranskassa. Samoin vuonna 2003 on viitosia painettu vain Ranskassa ja silloin vain noin 10 % vuoden 2002 painomääristä. Olisi siis hyvin harvinaista saada Trichet 5:ia ennen ensi vuotta, jollei jopa mahdotonta riippuen siitä onko 5:ia painettu vielä loppuvuonna 2003. No EBT:hän on aika hyvä keino saada asiaan empiiristä tietoa. Koska EBT:ssä on vähän etelä-eurooppalaisia, niin varmaa tietoa voi olla vaikeaa saada.
NikkeT
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by NikkeT »

Tulihan se sieltä, kun kaikkein vähiten osasin odottaa.
Tänään sain pankista todella käytettyjä satasia ja niiden
joukossa oli yksi italialainen (J/S) Trichet. :D Ihmettelen,
miten ovatkin ehtineet rypistelemään ja repimään sen
sellaiseen kuntoon, että teippirulla piti kaivaa taas esiin. :(
Minä kun luulin, että nimmari löytyisi upouudesta setelistä.

Joukossa oli myös erikoisia sarjanumeroita:
Y0000******* ja L0111000**** 8O
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Tänään sain selitellä asiakkaalle, että kyllä seteli on aito. Halusi vielä nähdä kun tarkistin sen aitouden tunnistimella. Sitten kertoi syyn epäillykselleen: Vääränlainen allekirjoitus.
Sai meikäläinen vähän pätee kun kertoi ettei se suinkaan ole väärennöksen merkki vaan ihan aito kympin seteli... 8)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”