Setelien käyttöaika masentavan lyhyt
Täytynee yrittää haalia jostain samantapainen... mietelmäni: "kaikki joka maksaa jotakin, on liian kallista" pätee etenkin lompakoissa... en tosin kehtaa mennä kenenkään muun lompakkoakaan nusaisemaan, kun siitä voipi joutua hankaluuteen.
Heätyy siis ilimeisesti vuuvattaa suruisia rahnanmänön kyynelehiä, ja antua lompuukin hinta jollekki puatipuksuttimelle että suapi uuven lompuukin.
Heätyy siis ilimeisesti vuuvattaa suruisia rahnanmänön kyynelehiä, ja antua lompuukin hinta jollekki puatipuksuttimelle että suapi uuven lompuukin.
- avij
- Forum Moderator

Jes, minulla on samanlainen, sain joskus muutama vuosi sitten joululahjaksi. Eli seteliosio on jaettu suhteellisen ohuella kangassuikaleella kahteen osaan, toisella puolella on käyttövalmiit setelit arvon mukaan järjestettynä ja toisella puolella on kaupoista saamani setelit kuittien kera. Pari kertaa viikossa käyn nuo toisen puolen setelin läpi ja kirjaan ne EBT:hen. Tämä on ihan hyvä ratkaisu, tuo väliseinä on takuuvarma keino siihen etteivät setelit mene vahingossa sekaisin lompakossa. Niin, kaksinkerroin ne setelit tässäkin menevät, mutta ihan hyvin ne tuntuvat kestävän pientä taivutustakin.S1mppa wrote:Minun lompsassani on näppärästi kaksi eri taskua seteleille, joten on helppoa pitää toisessa kirjattuja ja toisessa kirjaamattomia.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
- JuusoJuu
- Euro-Expert in Training

Hahaa, minun lompakossani on kyllä vielä enemmän lokeroita! Matalin lokero on tarkoitettu 5-10 euron seteleille, seuraava 20-50, sitä seuraava 100, sitten 200 ja lopuksi 500. Nuo kolme suurinta taskua ovat kyllä masentavan usein tyhjiä lukuunottamatta satunnaisia kauppakuitteja, jotka eksyvät mihin milloinkin. Tuo lompakko on erään firman lompakko, joita tilattiin silloin kun eurot olivat tulossa. Kaverini isä on tuossa firmassa töissä ja sai kaksi lompakkoa, joista toisen antoi minulle kun sitä ei kukaan muu tuntunut tarvitsevan. En ole nähnyt tuollaisia myynnissä. Siis yhteensä viisi lokeroa seteleille, pistäkää paremmaksi jos pystytte! 
Sinappikurkkusalaatti - Nick JJf @ IRC
- bura
- Euro-Expert in Training

takaisin topicciin...
Kyllä tuolta pankistakin näyttää saavan aika huonokuntoisia seteleitä, joten ei ne ihan herkästi taida niitä laittaa tuhottavaksi.
Ylempi seteli on vielä huonommassa kunnossa kuin mitä kuvassa näyttää, ihan kuin joku olisi pyyhkinyt siihen mäkin majoneesit
ja alemmassa kuvassa on kirjoitettu 7 seteliin... ehkä se riippuu pankista ja henkilöstä joka noita käsittelee että laittaako tuhottavaksi vai jakoon vaan.

Kyllä tuolta pankistakin näyttää saavan aika huonokuntoisia seteleitä, joten ei ne ihan herkästi taida niitä laittaa tuhottavaksi.
Ylempi seteli on vielä huonommassa kunnossa kuin mitä kuvassa näyttää, ihan kuin joku olisi pyyhkinyt siihen mäkin majoneesit
ja alemmassa kuvassa on kirjoitettu 7 seteliin... ehkä se riippuu pankista ja henkilöstä joka noita käsittelee että laittaako tuhottavaksi vai jakoon vaan.

Heh, itse sain taannoin 5€ setelin, josta oli revitty hologrammipäähän noin puolen sentin välein repeämä, ja siitä joka toinen palanen revitty irti. Toinen pää muistutti enemmän hammasrattaan sivuprofiilia kuin setelin reunaa. Tämä lisäksi seteiin oli kirjoitettu numerot "570".
Ajattelin viimeistellä setelin jollain omalla kirjoitelmallan ennen kiertoon päästämistä... joka tapauksessa se menee lähiaikoina sinne missä seteleillä ei ole enää mitään huolta huomisesta. Vai pitäisiköhän mainostaa EBT:tä, jos saisi vaikka osuman.
Ajattelin viimeistellä setelin jollain omalla kirjoitelmallan ennen kiertoon päästämistä... joka tapauksessa se menee lähiaikoina sinne missä seteleillä ei ole enää mitään huolta huomisesta. Vai pitäisiköhän mainostaa EBT:tä, jos saisi vaikka osuman.
- Fundamental
- Euro-Master

Niinpä niin, kyllä noita viitosia raiskataan pahasti. Tänään sain monesta paikasta revenneen ja pahasti rypistyneen itsekin. Ei tuolle paljon voi elinaikaa enää povata. Voisi EBT URLit siihen tekaista, jos vaikka saisi osuman. Tosin olen kokeillut sitä jo kolmella setelillä, mutta ei tunnu ihmisillä täällä olevan tarpeeksi uteliasuutta käydä katsomassa osoitteessa. Tai sitten ei tuollainen pieni teksti vain iske silmään...jaa-a... 
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Hyvä idea! Eipä tullut ensiapu mieleen. Tosin ei ole käsillä kuin maalarin tai jeesus-teippiä. Ei taida mennä niiden ensiapu ihan läpi enää...aplfi wrote:Mulla on teippirulla tässä tietokoneen vieressä seteleiden ensiapua varten
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Nyt pojat keksimään näkymätöntä jeesusteippiä.Klazu wrote:Hyvä idea! Eipä tullut ensiapu mieleen. Tosin ei ole käsillä kuin maalarin tai jeesus-teippiä. Ei taida mennä niiden ensiapu ihan läpi enää...aplfi wrote:Mulla on teippirulla tässä tietokoneen vieressä seteleiden ensiapua varten
- Fundamental
- Euro-Master

- Dakkus
- Euro-Master

Pardon?Fundamental wrote:Sähän voisit Dakkus ottaa asiasta selvää ;)Dakkus wrote:Suomen Pankin virallinen kanta?Fundamental wrote:Eilen sain suomen pankin tarkastamasta nipusta 5€ setelin jonne oli piirretty suomen "oikeat" rajat ja kirjoitettu teksti: "miehitetyt alueet takaisin"..
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!