Mihin kirjaat matkalla saamasi setelin?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Mihin paikkaan kirjaisit setelin?

Joensuuhun
3
8%
Lappeenrantaan
14
36%
Taavettiin
12
31%
Kouvolaan
9
23%
Helsinkiin
1
3%

Total votes: 39

JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

2fast4u wrote:
JANI73 wrote:
2fast4u wrote: Tuntuu vähän hölmöltä kirjata seteli sellaseen paikkaan mistä se tavallaan ei oo voinu tulla, kun ei olla pysähdytty. Kiva kun sit voi olla kartassa sellasia pisteitä, missä ei oo ees tullu käytyä. On tullu vaan mentyy kovaa ohi. Jotenkin näin?
Ja tietääkseni yksikään juna joka Joensuusta lähtee ei ohita Kouvolaa pysähtymättä. 8)
Ei voi tietää, mä en käytä pahemmin pitkänmatkan junia. :oops: :?
Ei mitekää henk.kohtaisesti. En varmaan tietäis itsekkää jollen olis asunut Imatralla 29 vuotta 8)
KosmoP
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by KosmoP »

Minä äänestän Kouvolaa. Minusta menee vaikeaksi jos katsotaan, että maanpinnalla kulkevat ajoneuvot ja niissä vaihdettavat rahat eivät olisi koskaan paikkakunnalla käyneetkään. Kyllähän ne ovat. Esimerkki: Matkalla Helsinki-Turku (oli joku savuton yhteys :evil: ) kävin tupakalla Karjaalla (siis oikein kävelin laiturilla), palasin junaan, ostin bissen ja sain vaihdossa seteleitä junan vielä seistessä. Totta hitossa kirjasin ne Karjaalle. Mutta ei pysähtyminenkäään ole mielestäni mikään ehto sille, etteikö seteli olisi ollut nimenomaan juuri sillä paikkakunnalla jonka kohdalla se saadaan. Mistään muusta meillä ei ole varmaa tietoa. Kikkailu henkilön A malliin on tietysti kieroilua. Tiedättekö muuten miksi Maarianhamina näyttäytyy väkivaltatapausten määrässä sangen vaarallisena paikkana? Siksi, että sinne kirjataan myös suuri määrä ruotsinlaivoilla tapahtuneita väkivallantekoja. Sic!
TwilightZone
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by TwilightZone »

Tulinpa tässä vähän mietteliääksi. Aikaisemmin oli puhetta siitä, että laivamatkalla seteli pitäisi kirjata lähtöpaikkaan. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että esim. 20h risteilyllä kaikki illan/yön mittaan saadut setelit kirjattaisiin Turkuun/Helsinkiin.
Mutta jos laiva on reittiliikenteessä (vaikka olisikin itse vain risteilyllä 8) ) , niin eikö se sitten ole tosiaan ok kirjata setelit siihen satamaan, mistä laiva on viimeksi lähtenyt ? Eli minun tapauksessani kesällä tuli kirjattua seteleitä myös Tukholmaan ja Maarianhaminaan, vaikka en nissä maissa käynytkään. Tästäkin on varmaan jo keskusteltu ...
Dreaming of Euro fields with TamU
Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master

Post by Viperazzi »

TwilightZone wrote:Tulinpa tässä vähän mietteliääksi. Aikaisemmin oli puhetta siitä, että laivamatkalla seteli pitäisi kirjata lähtöpaikkaan. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että esim. 20h risteilyllä kaikki illan/yön mittaan saadut setelit kirjattaisiin Turkuun/Helsinkiin.
Mutta jos laiva on reittiliikenteessä (vaikka olisikin itse vain risteilyllä 8) ) , niin eikö se sitten ole tosiaan ok kirjata setelit siihen satamaan, mistä laiva on viimeksi lähtenyt ? Eli minun tapauksessani kesällä tuli kirjattua seteleitä myös Tukholmaan ja Maarianhaminaan, vaikka en nissä maissa käynytkään. Tästäkin on varmaan jo keskusteltu ...
Vaikka laiva ei olisi reittiliikenteessä niin ei se mitenkään väärin ole kirjata niitä seteleitä ulkomaille. Ihan vain kuinka itse tykkää. Jokaisella on eri toimintatapa asian suhteen. Tästä on käyty yllättävän paljonkin keskustelua viime aikoina. Oma mielipiteeni on se, että helpointa on kirjata setelit lähtösatamaan. Lähtee sitten joku toinen kerta ihan omalle reissulle Tukholmaan tai Maarianhaminaan. Turha ahnehtia liikaa kerralla. :wink:
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

Merellä sitä on musta hullu ruveta kirjaamaan muualle kun lähtösatamaan :) Yhtä hyvin sen kaljan olis voinu ostaa sieltä baarista jo Turun satamas ja sitte kirjata se Turkuun :) Samasta baaristahan se kalja ostetaan Maarianhaminen kohdallaki.
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by pejole »

TwilightZone wrote:Tulinpa tässä vähän mietteliääksi. Aikaisemmin oli puhetta siitä, että laivamatkalla seteli pitäisi kirjata lähtöpaikkaan. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että esim. 20h risteilyllä kaikki illan/yön mittaan saadut setelit kirjattaisiin Turkuun/Helsinkiin.
Tosin eihän noita €uroja pitäisi Tukholman rahaliikenteessä kauheesti olla, eli ei niitä sieltä pitäisi tulla.
jufox
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by jufox »

Minulla joskus oli aivan vastaava tilanne. Nousin Jyväskylä - Helsinki junaan Orivedeltä, ja Oriveden ja Tampereen välillä sain konduktööriltä setelin. Tiesin suunnilleen millä kohtaa juna silloin meni, ja merkitsin setelin saantipaikaksi Suinula (tai jotain sinne päin, muistaakseeni. Kuitenkin joku pikkupaikka Oriveden ja Tampereen väliltä), jonka postinumeron sain tongittua netistä.

Perustelut: Tuolla kohdalla sain itse setelin fyysisesti käsiini. Minusta olisi ollut väärin kirjoittaa saantipaikaksi Orivesi tai Jyväskylä, koska mistä minä tietäisin onko seteli sielläkään varsinaisesti "ollut", siis kierrossa. Ehkäpä konduktööri on sen ottanut pohjakassaan jostain Helsingistä? Tietysti kirjoitin lisätietoihin, että seteli on saatu junassa tuolla välillä.
Pecunia non olet. -Titus Flavius Vespasianus, Rooman keisari v. 69-79.
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

Itte lähden torstaina Silja Europalla Ruotsiin ja sieltä Keski-Eurooppaan jatketaan. Laivalla pitää vähä tilanteen mukaan kattella kuinka kirjailee. Varmaan just sillä taktiikalla et ennen Maarianhaminaa Turkuun vaan kaikki. Ja yöllähän tuo seilaa että en tiä olisko jo ennen Maarianhaminaa nukkumas :)

Saispahan ainaki Turkuun kivemman värisen pisteen.
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

jufox wrote:Minulla joskus oli aivan vastaava tilanne. Nousin Jyväskylä - Helsinki junaan Orivedeltä, ja Oriveden ja Tampereen välillä sain konduktööriltä setelin. Tiesin suunnilleen millä kohtaa juna silloin meni, ja merkitsin setelin saantipaikaksi Suinula (tai jotain sinne päin, muistaakseeni. Kuitenkin joku pikkupaikka Oriveden ja Tampereen väliltä), jonka postinumeron sain tongittua netistä.

Perustelut: Tuolla kohdalla sain itse setelin fyysisesti käsiini. Minusta olisi ollut väärin kirjoittaa saantipaikaksi Orivesi tai Jyväskylä, koska mistä minä tietäisin onko seteli sielläkään varsinaisesti "ollut", siis kierrossa. Ehkäpä konduktööri on sen ottanut pohjakassaan jostain Helsingistä? Tietysti kirjoitin lisätietoihin, että seteli on saatu junassa tuolla välillä.
8) Juuri näin! olen samaa mieltä! 8)
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

JANI73 wrote:
jufox wrote:Minulla joskus oli aivan vastaava tilanne. Nousin Jyväskylä - Helsinki junaan Orivedeltä, ja Oriveden ja Tampereen välillä sain konduktööriltä setelin. Tiesin suunnilleen millä kohtaa juna silloin meni, ja merkitsin setelin saantipaikaksi Suinula (tai jotain sinne päin, muistaakseeni. Kuitenkin joku pikkupaikka Oriveden ja Tampereen väliltä), jonka postinumeron sain tongittua netistä.

8) Juuri näin! olen samaa mieltä! 8)
Jep. Raha vaihtoi omistajaa Suinulassa, ei Orivedellä.
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

Itselläni on seteli kirjattuna jonnekin Kouvolan ja Lahden välille (en muista mihin) ja kommentissa lukee "From a (Joensuu-)Kouvola-Helsinki train P1337", eli että olen tullut tuohon junaan kyytiin Kouvolassa. Jos jäisin puolimatkassa (esim. Tikkurilassa) pois, voisin kirjoittaa tähän tyyliin: "From a (Joensuu-)Kouvola-Tikkurila(-Helsinki) train P1337"
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”