Erikoisimmat sarjanumerot

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

poorboy
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by poorboy »

Kirjasin äskettäin seuraavanlaisen lapun:

U192******** L010**

En niinkään ihmettele lyhytkoodin erikoisuutta vaan onko yleistä että koodi ei alakaan kirjaimella ja kahdella nollalla. 8O

Eli onko silmälaseja pidettävä entistä puhtaampina, ettei tule virheitä :lol:
"It is no great wonder if in long process of time, while fortune takes her course hither and thither, numerous coincidences should spontaneously occur."
Plutarch (50-125)
arathorn
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by arathorn »

poorboy: Kyllä tuollaisia vastaan tulee. Minä olen kirjannut tuommoisia L/U-seteleitä 9 kpl, 19 P/X-seteliä ja 15 vastaavaa R/X-seteliä.
"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense." - Tom Clancy
My stats
Mako
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mako »

arathorn wrote: Minä olen kirjannut tuommoisia L/U-seteleitä 9 kpl, 19 P/X-seteliä ja 15 vastaavaa R/X-seteliä.
Minulle on em. kombinaatioiden lisäksi tullut vastaan M/V-seteleitä printer coden alulla M011*
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

amelie.m wrote:onks tää mun seteli sit ihan mahoton: lyhyt koodi h, pitkä y, arvoltaan 10e... noita ois ton tilaston mukaan 7 kirjattuna??? :?:

:roll: :roll: :roll:
Moro amelie.m

Mä veikkaisin arathonin tavoin että kyseessä on N/Y seteli.... muita Y kymppejä en oo nähnyt.

Tervetuloa foorumille munkin puolesta :lol:
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

amelie.m wrote:onks tää mun seteli sit ihan mahoton: lyhyt koodi h, pitkä y, arvoltaan 10e... noita ois ton tilaston mukaan 7 kirjattuna??? :?:

:roll: :roll: :roll:
Lisäksi F on mahdollinen. Eli F/Y-kymppejä on myös olemassa

EDIT

arathorn:

E/U-seteli on varmaan ihan oikea, ainakin jos se on 20 € ja tosiaan F/Y, jos se on 10 €
Last edited by aplfi on Thu Mar 03, 2005 4:34 pm, edited 3 times in total.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Joo N/Y seteli vois olla sen mahdollisin koska H on tuossa N kirjaimen yläpuolella.. kyllä tuon varmaan avij voi vielä tarkistaa, että mikä sen pitäisi olla?
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Ja yksi hyvä tapa tarkistaa noita lyhytkoodeja on, ainakin sitten kun on syötellyt enemmän seteleitä, on sortata noi omat setelit sarjanumeron mukaan. Tällöin myös lyhyet koodit, ainakin D/L-seteleissä menevät omituisesti myös järjestykseen :wink: . Tällöin on helppo tarkistaa, pistääkö tuo yksi omituinen lyhyt koodin ensimmäinen kirjain silmään vaikka koodin muut numerot ja kirjain sopisivatkin joukkoon.

HUOM:

Tämä ei päde kaikkien maiden seteleihin mutta ainakin suomalaisiin, en nyt muista ulkoa mihin muihin tämä tarkistuskeino käy. Saksalaisiin ainakin muistaakseni myös.
arathorn
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by arathorn »

aplfi wrote:arathorn:

E/U-seteli on varmaan ihan oikea, ainakin jos se on 20 € ja tosiaan F/Y, jos se on 10 €
Juu se E/U-seteli on tosiaan 20€ ja F/Y-seteli kymppi. Uskon myös tuon T/V-setelin olevan oikea, kun tutkin tarkemmin csv-tiedostoa niin se on 200€:n seteli. Mutta tuo D/S-setelin (20€), pitäisi varmasti olla J/S-seteli. Pitääpä laittaa jossain välissä mailia moderaattoreille, jotta asia korjaantuu.
"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense." - Tom Clancy
My stats
CCCP
Euro-Master
Euro-Master

Post by CCCP »

heitti tuossa kaveri juuri järjestelmään setelin jonka sarjanumero meni näin. POADCBAAAAAA vaan kuus samaa numeroo putkeen
Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto
sun synnytti valtava Venäjänmaa.
Sun luonut on kansojen yhteinen tahto,sun mahtis on säilyvä aikojen taa...(Neuvostoliiton kansallishymni 1944--->)
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Ville S. »

Ei oo kovin paljoo erikoisia tullut vastaan mutta tänään osui edes hieman erikoinen sarjanumerolla ***A*A*A*A*A. Kun on näin vähän näitä naputellut, niin tämäkin on jo erikoista.

Tuossa oli aiempana puhetta, että jos on lopusta seitsemän viimeistä numeroa samoja, niin todennäköisyys sille on 1:100 000 mutta niinhän se on kaikkien numeroitten kanssa :wink: :wink:

Leikki sikseen. Jatketaan bongausta. Sakut kiinni!

Mitäs muistisääntöjä teillä on noille koodeille? D/L on helposti Suomi kun niitä on niin paljon mutta mun mielestä New York on Kreikassa, Grand Prix ajetaan Hollannissa, Xaksa tekee PR:ää, JoenSuu on Italiassa, Espanja on MustaValkoinen, UlkoMinisteriö on Portugalissa, KoTi Irlannissa, LU-keksit tehdään Ranskassa, FN-pistooli on taas valmistettu Itävallassa ja tietenkin taitelija TiZian on kotoisin Belgiasta. Helppo muistaa vai kuinka? :D :D :D
No signature?
soilian
Euro-Master
Euro-Master

Post by soilian »

Ville S. wrote: Mitäs muistisääntöjä teillä on noille koodeille? D/L on helposti Suomi kun niitä on niin paljon mutta mun mielestä New York on Kreikassa, Grand Prix ajetaan Hollannissa, Xaksa tekee PR:ää, JoenSuu on Italiassa, Espanja on MustaValkoinen, UlkoMinisteriö on Portugalissa, KoTi Irlannissa, LU-keksit tehdään Ranskassa, FN-pistooli on taas valmistettu Itävallassa ja tietenkin taitelija TiZian on kotoisin Belgiasta. Helppo muistaa vai kuinka? :D :D :D
Noi on hyviä! :lol: :lol: LU-kekseistä minäkin olen muistanut Ranskan.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Itsellä oli viikko sitten nippu vanhempia viitosia. Joukossa oli viisi seteliä, joissa oli sarjanumeroissa vähintään neljä, yhdessä jopa kuusi seiskaa. Siis ihan erilaisia sarjanumeroita keskenään, mutta seiskojen määrä pisti vahvasti silmään. Hassu sattuma. :)
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Ville S. »

Nyt kirjasin P/Y vitosen. Samassa nipussa oli sarjanumerossa peräkkäin viis numeroa siis malliin....ABCDE... Onkohan tuo nyt niin erikoista mutta mainitsen kuitenki.
No signature?
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Ville S. wrote:Nyt kirjasin P/Y vitosen.
Itsekin löysin tänään samanlaisen. 8O Ajattelin että mahtaako olla harvinainen, joten pistin sivuun. Sitten tarkistin että niitä on kirjattu vain vähän yli 7000, mutta suuri osa aivan viime aikoina. Taitaa olla uusi malli.

Sain jokin aika sitten setelin numerosarjalla 54321 :) En sen kummemmin mieti numerosarjoja mutta tämä pisti silmään.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
NikkeT
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by NikkeT »

Sain tänään 10€ suomalaisen D/L-setelin, jonka sarjanumerossa on kahdeksan nollaa, L0x00x00000x 8O Oliskohan keräilijöitä kiinnostava seteli :D? No, ainakin toistaiseksi tuo seteli istuu tiukasti minun keräilykansiossani enkä ole aikeissakaan luopua siitä, on sen verran harvinainen otus :P
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”