[Centraal] Ik heb hier een biljet met...
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- demontventoux
- Euro-Master

- jaibee16
- Euro-Master in Training

Vandaag trof ik in een stapeltje 2 biljetten aan met cijfers erop geschreven.
Zoals bekend komt dat aardig veel voor ; maar 1 vijfje vond ik toch wel bijzonder.
Bij de shortcode staat het getal 745 en dat is erg veel voor het gewone tellen toch ?
Voor de liefhebber heb ik nog een scan ervan beschikbaar.
Zoals bekend komt dat aardig veel voor ; maar 1 vijfje vond ik toch wel bijzonder.
Bij de shortcode staat het getal 745 en dat is erg veel voor het gewone tellen toch ?
Voor de liefhebber heb ik nog een scan ervan beschikbaar.
PROUD TO BE A MEMBER OF THE FRISIAN (EBT)- TOP 10.
One live, live it !
One live, live it !
- 3948
- Euro-Master in Training

Inderdaad.
Ik zal ook eens beginnen met die dingen bij te houden. Er word veel op biljetten geschreven en gestempeld. Heb vanalles teruggevonden. Van gsm nummers tot teksten als: "van de kl**tz*k" en "ik ben niets waard" (op een 5je).
Heb zo al vanalles ingevoerd, hopend dat het van een EBT gebruiker kwam...
Maar tot nu niets, nada. Geen hit.
Toen ik nog veel in Italië zat kreeg ik daar veel meer beschreven biljetten. Dat was wel nog net voor de €, in de goede oude tijd toen ze daar nog lire gebruikten. Ongeveer 8% van de biljetten die ik kreeg was beschreven. Weet niet of ze dat nog zoveel doen daar.
Cijfers worden dikwijls op biljetten geschreven aan een kassa en/of door loketbedienden. Tussen klanten door proberen ze bij te houden hoeveel ze in kas hebben. Helpt op't einde van de dienst om snel de kas te tellen en een beetje vlugger naar huis te vertrekken.
Ik zal ook eens beginnen met die dingen bij te houden. Er word veel op biljetten geschreven en gestempeld. Heb vanalles teruggevonden. Van gsm nummers tot teksten als: "van de kl**tz*k" en "ik ben niets waard" (op een 5je).
Heb zo al vanalles ingevoerd, hopend dat het van een EBT gebruiker kwam...
Maar tot nu niets, nada. Geen hit.
Toen ik nog veel in Italië zat kreeg ik daar veel meer beschreven biljetten. Dat was wel nog net voor de €, in de goede oude tijd toen ze daar nog lire gebruikten. Ongeveer 8% van de biljetten die ik kreeg was beschreven. Weet niet of ze dat nog zoveel doen daar.
Cijfers worden dikwijls op biljetten geschreven aan een kassa en/of door loketbedienden. Tussen klanten door proberen ze bij te houden hoeveel ze in kas hebben. Helpt op't einde van de dienst om snel de kas te tellen en een beetje vlugger naar huis te vertrekken.
- eddydevries
- Forum Moderator

Ik heb een biljet van
binnengekregen, waarvan het "metaaldraad" (in het midden van het biljet) loslaat. Ik zou het zo uit het biljet kunnen trekken. Erg vast zit het dus niet...
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Jammer dat je geen vijfje had zonder de metaaldraad. Ik heb er twee in omloop gebracht zonder de draad, die zat zo los dat ik hem eruit gehaald heb!!! De draad bewaar ik, dus mocht het ooit een hit worden, dan kan men deze alsnog krijgen van meeddydevries wrote:Ik heb een biljet vanbinnengekregen, waarvan het "metaaldraad" (in het midden van het biljet) loslaat. Ik zou het zo uit het biljet kunnen trekken. Erg vast zit het dus niet...
- geldman
- Euro-Master

Als t kan haal ik m er ook altijd uit, maar dan moet hij wel loszitten.jabosa2 wrote:Jammer dat je geen vijfje had zonder de metaaldraad. Ik heb er twee in omloop gebracht zonder de draad, die zat zo los dat ik hem eruit gehaald heb!!! De draad bewaar ik, dus mocht het ooit een hit worden, dan kan men deze alsnog krijgen van meeddydevries wrote:Ik heb een biljet vanbinnengekregen, waarvan het "metaaldraad" (in het midden van het biljet) loslaat. Ik zou het zo uit het biljet kunnen trekken. Erg vast zit het dus niet...
![]()
![]()
Koud he?
- demontventoux
- Euro-Master

eddydevries wrote:Ik heb een biljet vanbinnengekregen, waarvan het "metaaldraad" (in het midden van het biljet) loslaat. Ik zou het zo uit het biljet kunnen trekken. Erg vast zit het dus niet...
Als de metaaldraad erg los zit, haal ik die net als jabosa2 dat doet, gewoon eruit. Het biljet zit er dan een stuk beter uit. En mocht het dan toch bij de nationale bank komen dan word er toch wel uitgehaald. En het word het bij een gewone bank vaak nog herbgebruikt voor de circulatie. Gisteren heb ik om die reden ook nog 2x de url vermeld