[Centraal] Off-topic
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Re: [Centraal] Off-topic
ik hoor nu zo vaak over ebt meetings ... maar wat gebeurt er eigelijk op zon meeting
- R/J
- Euro-Master

Ik ben niet helemaal de juiste persoon om dit te vertellen; ik ben slechts een keer bij een meeting geweest. Dat was zelfs een kleine (Finse stijl heet dat geloof ik) meeting, Roermond, oktober vorig jaar. Daar was de gelegenheid om pinautomaten te bezoeken, we zijn de stad doorgelopen, wat gegeten (lunch) en gedronken, gegeten (avondeten), natuurlijk met elkaar gepraat over EBT, maar ook wel andere zaken, en als afsluiting zelfs een excursie naar een dorpje vlak over de grens in Duitsland, om daar de Volksbank te ontdoen van hun
.
Iets wat mij vandaag weer eens opviel is de rare verdeling van de R001/X
, die hebben serienummers rond de X150/160 en daarbovenop X19 en X214, daartussen heb ik in elk geval niks.
Iets wat mij vandaag weer eens opviel is de rare verdeling van de R001/X
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
- eddydevries
- Forum Moderator

Je hebt eigenlijk twee soorten meetings (eigenlijk meer, maar deze twee worden in België en Nederland georganiseerd):
Een "normale" meeting:
Dan komen we in de loop van de ochtend (i.v.m. reistijd niet vóór 10 uur) bij elkaar, wordt wat georganiseerd (meestal een stadswandeling), gelegenheid tot bankbezoek (zeker niet vergeten
), lunchen. 's-middags ook iets georganiseerd en 's-avonds eten en nababbelen/naborrelen.
Een meeting "Finnish style":
Hierbij wordt er geen echte activiteiten georganiseerd, maar is het vooral om bij elkaar te komen (eventueel kan je wel het restaurant reserveren voor het diner).
Dan heb je ook nog de internationale meetings: die duren een weekend (tegenwoordig zit de vrijdag er meestal ook al bij), dus heb je te maken met overnachtingen e.d.
En tenslotte zijn er nog de "Stammtische". Die ken ik eigenlijk alleen uit het duitstalige forum (vandaar ok de duitse naam). Hier hebben ze een regelmatige bijeenkomst in hun eigen stad (dat kan vooral omdat er een aantal users uit dezelfde stad komen).
Het kost je trouwens als organisator niet veel extra's (hooguit het maken van badges, maar daar zijn ook wel mogelijkheden voor), want iedereen betaald voor zich (of de totale rekening wordt verdeeld over het aantal personen).
Je moet er als organisator wel rekening mee houden: als de kosten te hoog worden, komen er veel mensen niet en wordt het dus niet echt gezellig.
Maar kom gerust bij zo'n meeting langs: ik heb gehoord dat er al iemand bezig is om er eentje te oganiseren in mei (tegen die tijd zal deze er wel een topic over openen met het programma en waarbij je je aan kunt melden).
Ik heb zelf trouwens van beide soorten eentje georganiseerd: normale meeting en meeting "Finnish style".
Een "normale" meeting:
Dan komen we in de loop van de ochtend (i.v.m. reistijd niet vóór 10 uur) bij elkaar, wordt wat georganiseerd (meestal een stadswandeling), gelegenheid tot bankbezoek (zeker niet vergeten
Een meeting "Finnish style":
Hierbij wordt er geen echte activiteiten georganiseerd, maar is het vooral om bij elkaar te komen (eventueel kan je wel het restaurant reserveren voor het diner).
Dan heb je ook nog de internationale meetings: die duren een weekend (tegenwoordig zit de vrijdag er meestal ook al bij), dus heb je te maken met overnachtingen e.d.
En tenslotte zijn er nog de "Stammtische". Die ken ik eigenlijk alleen uit het duitstalige forum (vandaar ok de duitse naam). Hier hebben ze een regelmatige bijeenkomst in hun eigen stad (dat kan vooral omdat er een aantal users uit dezelfde stad komen).
Het kost je trouwens als organisator niet veel extra's (hooguit het maken van badges, maar daar zijn ook wel mogelijkheden voor), want iedereen betaald voor zich (of de totale rekening wordt verdeeld over het aantal personen).
Je moet er als organisator wel rekening mee houden: als de kosten te hoog worden, komen er veel mensen niet en wordt het dus niet echt gezellig.
Maar kom gerust bij zo'n meeting langs: ik heb gehoord dat er al iemand bezig is om er eentje te oganiseren in mei (tegen die tijd zal deze er wel een topic over openen met het programma en waarbij je je aan kunt melden).
Ik heb zelf trouwens van beide soorten eentje georganiseerd: normale meeting en meeting "Finnish style".
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
- R/J
- Euro-Master

Even tussendoor: dit viel mij op aan mijn E/P. In ongeveer 80% van de gevallen is het 4e cijfer of 4 of 8. Toeval?
- eddydevries
- Forum Moderator

Ze zijn met drukken begonnen met X150 t/m X16* met plaat R001, daarna met R002 etc. doorgegaan t/m R005 (X198). Toen plaat R006 gebruikt (X193/X198/X199/X20*), maar R005 ging ook nog door.R/J wrote:Iets wat mij vandaag weer eens opviel is de rare verdeling van de R001/X, die hebben serienummers rond de X150/160 en daarbovenop X19 en X214, daartussen heb ik in elk geval niks.
Het lijkt echter wel, alsof ze toen opeens nog meer biljetten moesten drukken, en dat ze daarvoor plaat R001 weer uit de kast hebben gehaald
Eddy - Rotterdam - NL
- eddydevries
- Forum Moderator

Ja, toeval.R/J wrote:Even tussendoor: dit viel mij op aan mijn E/P. In ongeveer 80% van de gevallen is het 4e cijfer of 4 of 8. Toeval?
Bij mij komen ze allemaal voor (en ook bij de series is het steeds verschillend).
Eddy - Rotterdam - NL
Ik denk ook toeval.R/J wrote:Even tussendoor: dit viel mij op aan mijn E/P. In ongeveer 80% van de gevallen is het 4e cijfer of 4 of 8. Toeval?
Bij mij komt 8 (28%) het vaakst voor, gevolgd door 6 (27%), 7 (16%), 4 (15%), 5 (10%), 3 (2%), 9 (1%), 2 (1%). De 0 komt slechts bij één van m'n 366 E/P
De enige logica die ik kan ontdekken is :
5e cijfer : geen 7, 8 of 9
Met maar 366 biljetten kan het natuurlijk gewoon toeval zijn
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
- R/J
- Euro-Master

Met sorteren op serienummer kom ik tot een andere conclusie, er is gewoon heel veel P0628 in Eindhoven in omloop gebracht. Die 4 was (wel toevallig) daarna de meest voorkomende.
ja heb ook nog zon nieuwe R001 ligge denk dak die maar effe ga bijhouden
- nickzy
- Euro-Master

Nog Rotterdam maraton lopers aanwezig hier??
Ik heb weer genoten van af de zijkant met een biertje erbij, nu even een uurtje op de bank liggen om een beetje bij te komen.
Erg vermoeiend omdat allemaal zo aan te zien, lijkt wel of ik zelf mee gedaan heb
Ik heb weer genoten van af de zijkant met een biertje erbij, nu even een uurtje op de bank liggen om een beetje bij te komen.
Erg vermoeiend omdat allemaal zo aan te zien, lijkt wel of ik zelf mee gedaan heb
Weet iemand of Nederlandse banken wel eens gebruikte biljetten in het buitenland bestellen?
Ik had vanmiddag een stapeltje van 40
'jes opgehaald bij het Postkantoor en het viel me op dat er veel "vreemde" serienummers tussen zaten die in Nederland niet zo heel vaak voorkomen.
Ongeveer 3 kwart bestond uit R001/X, R002/X en R004/X biljetten. Ook zaten er een aantal J/S biljetten in de stapel, die ik echt sporadisch tegenkom. Vermoedelijk biljetten die ooit in Italië in omloop zijn gebracht.
Het kan natuurlijk toeval zijn maar ik vond het opvallend. Dat nieuwe biljetten uit het buitenland worden gehaald weet ik, maar ik vroeg me af of dit ook wel eens met gebruikte biljetten gebeurt als er een tekort is aan een bepaalde waarde.
Ik had vanmiddag een stapeltje van 40
Ongeveer 3 kwart bestond uit R001/X, R002/X en R004/X biljetten. Ook zaten er een aantal J/S biljetten in de stapel, die ik echt sporadisch tegenkom. Vermoedelijk biljetten die ooit in Italië in omloop zijn gebracht.
Het kan natuurlijk toeval zijn maar ik vond het opvallend. Dat nieuwe biljetten uit het buitenland worden gehaald weet ik, maar ik vroeg me af of dit ook wel eens met gebruikte biljetten gebeurt als er een tekort is aan een bepaalde waarde.
ik ben er bijna zeker van dat ze wel is gebruikte biljeten invoeren , het kan altijd dat er niet meteen nieuwe klaarliggen en als er dan genoeg oude in stock zijn
JRR wrote:Weet iemand of Nederlandse banken wel eens gebruikte biljetten in het buitenland bestellen?
Ik had vanmiddag een stapeltje van 40'jes opgehaald bij het Postkantoor en het viel me op dat er veel "vreemde" serienummers tussen zaten die in Nederland niet zo heel vaak voorkomen.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
--- Unspiek baron Bodissey.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
- Henk Draijer
- Euro-Master

Volgens NIG heb ik 312jrnsndrs wrote:
J/S? Nog nooit gezien. Wel regelmatig
J/S (17,6% van al mijn
)
J/S
Geduld is een schone zaak.
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
- Crazy Bob
- Forum Moderator

Ter vergelijking:Henk Draijer wrote:Volgens NIG heb ik 312jrnsndrs wrote:
J/S? Nog nooit gezien. Wel regelmatig
J/S (17,6% van al mijn
)
jes uit ItalIë in mijn handen gehad.
J/S![]()
312x
81x
1058x