Minäkin sain eilen vanhan Trichethöpsismöppiäinen wrote: ↑Thu Apr 06, 2023 7:13 am Näitähän näköjään pyörii...
Ite sain Myyrmannin Cittarista Ranskassa painetun melko käytetyn kympin -ja myöhemmin tän viiskymppisen.
Ton kympin saaminen oli itelle jokin sortin yllätys, sen verran harvoin noita saa tätä nykyä.
Trichet-setelit
Re: Trichet-setelit
Hyvät tarjoukset kyllä aina kiinnostaa
-
Kauan-Sitten
- Euro-Regular

Sain tänään marketista vaihtorahana oikein kauniin
. Huomasin jo myyjän ottaessa rahoja kassasta, että jotain jännää on tapahtumassa, mutta vasta kotona selvisi, että kyse on lähes pakkatuoreesta setelistä.
Mistä lie setelin edellinen omistaja on sen saanut... Vieläkö jostain on löytynyt pakkatuore nippu automaattiin laitettavaksi, vai onko hän hillonnut vaikka rippilahjarahaa vuodelta nakki
.
Koska seteli on uudenveroinen, harmittaa, että se päätyy nyt lähes varmasti lajittelukeskukseen. Pikkuseteli olisi helppo kikkailla niin, että se jatkaa kiertoa, mutta
on vaihtorahana paljon harvinaisempi 
Mistä lie setelin edellinen omistaja on sen saanut... Vieläkö jostain on löytynyt pakkatuore nippu automaattiin laitettavaksi, vai onko hän hillonnut vaikka rippilahjarahaa vuodelta nakki
Koska seteli on uudenveroinen, harmittaa, että se päätyy nyt lähes varmasti lajittelukeskukseen. Pikkuseteli olisi helppo kikkailla niin, että se jatkaa kiertoa, mutta
Kyllä minä ainakin saan yleensäKauan-Sitten wrote: ↑Sun May 21, 2023 8:20 pm
Koska seteli on uudenveroinen, harmittaa, että se päätyy nyt lähes varmasti lajittelukeskukseen. Pikkuseteli olisi helppo kikkailla niin, että se jatkaa kiertoa, muttaon vaihtorahana paljon harvinaisempi
![]()
Minä taas olen ollut huomaavinani että aika moni tuntuu saavan vain vitosia vaihtorahana, huolimatta siitä millaisella setelillä maksavat. Kakskymppiset ovat täällä selvästi aliarvostettuja. Kesti aikoinaan vähän aikaa huomata se koska ensimmäinen oma osumani tuli satasella ja toinen viiskymppisellä.hetaleena wrote: ↑Mon May 22, 2023 9:41 amKyllä minä ainakin saan yleensäKauan-Sitten wrote: ↑Sun May 21, 2023 8:20 pm
Koska seteli on uudenveroinen, harmittaa, että se päätyy nyt lähes varmasti lajittelukeskukseen. Pikkuseteli olisi helppo kikkailla niin, että se jatkaa kiertoa, muttaon vaihtorahana paljon harvinaisempi
![]()
:stä vaihtorahana
:siä
![]()
Ilimammuuta! Jos ite en levitäRaijaL wrote: ↑Tue May 23, 2023 7:46 am Minä taas olen ollut huomaavinani että aika moni tuntuu saavan vain vitosia vaihtorahana, huolimatta siitä millaisella setelillä maksavat. Kakskymppiset ovat täällä selvästi aliarvostettuja. Kesti aikoinaan vähän aikaa huomata se koska ensimmäinen oma osumani tuli satasella ja toinen viiskymppisellä.
Mutta noin kirjausmielessä tuossa kirjaamani rahaset, sinisten osuus kohtuu iso, koska töistä:
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Mun tilasto "luomu"käyttäjänä: (siis eihän se luomua ole jos pienet maksut maksaa isolla ja päinvastoin
)
9 769
7 752
11 183
6 878
422
72
64
- höpsismöppiäinen
- Euro-Master

Tulipahan käytyä Tallinnassa-jälleen kerran.
Paluumatkalla sain ostoksista vaihtorahana wanhan sarjan Trichet-vitosen.
Paluumatkalla sain ostoksista vaihtorahana wanhan sarjan Trichet-vitosen.
I reject your reality and substitute my own.
Pistän nyt vähän off topikkia, mutta pahasti on jäänyt kaivelemaan tuo osuman puute Sulkavalle. Olin nimittäin Savonlinnassa töissä maaliskuusta 2016 elokuulle 2018 ja meillä oli ajanvarauksella toimiva sivuvastaanotto Sulkavalla, jossa sitten kävinkin kahdesti, syyskuussa 2016 ja elokuussa 2017. Itse en sieltä kirjannut kuin 20 seteliä (juu, tämä ihan oma moka), mutta toisella reissulla kirjasin yhden vaihtorahan myös kyseisestä kioskista (tai lounastakin siellä vielä silloin tarjoiltiin).MTR63 wrote: ↑Sun Feb 12, 2023 11:54 am Yllättävän paljon noita vielä on liikkeellä, jopa Duisenbergejä tihkuu välillä paikallisesta Otto Plussasta.
Paikallisessa kioskissa omistaja/myyjät niitä pistävät sillointällöin jemmaan ihan meikäläistä varten ja tänään viimeksi sieltä löytyi lähes uudenveroinen L/ETrichet nimmarilla.
Nuo Sulkavalta kirjaamani setelit ovat varmaan jo kierrosta tai vähintään paikkakunnalta poistuneet, mutta olisi kuvitellut, että joku niistä Savonlinnassa kirjaamastani yli tuhannesta setelistä olisi tähän mennessä jo Sulkavalta löytynyt. Sivuhuomautuksena todettakoon, että Enonkoski jäi luonnollisesti vielä enemmän harmittamaan, mutta sieltä en kirjannutkaan kuin kuusi seteliä.
- Juristi M
- Euro-Master in Training

Vaimo sai Pakilan apteekista (00660 Helsinki) vaihtorahaksi kohtuukuntoisen Trichet
setelin. Ja sillähän tuli osuma.
Seteli on kiertänyt 7½ vuotta, muttei ole päässyt pois Helsingistä (tai sitten on ainakin palannut takaisin). Alkavat olla harvinaisia kierrossa.
Seteli on kiertänyt 7½ vuotta, muttei ole päässyt pois Helsingistä (tai sitten on ainakin palannut takaisin). Alkavat olla harvinaisia kierrossa.
-
Kauan-Sitten
- Euro-Regular

Maksoin pikkuostokset viisikymppisellä ja sain takaisin kaksi Trichet-kaksikymppistä. Aina sitä jää hämmentyneenä miettimään, mikä näiden seteleiden tarina on, kun niitä ei kai "pitäisi" enää olla kierrossa, ja sitten saakin vaihtorahana kaksi kerralla...
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
No tosiaan harmi ettei sitä osumaa tänne "käpykylään" ole sattunut.Petri6 wrote: ↑Mon Jun 12, 2023 6:22 amPistän nyt vähän off topikkia, mutta pahasti on jäänyt kaivelemaan tuo osuman puute Sulkavalle. Olin nimittäin Savonlinnassa töissä maaliskuusta 2016 elokuulle 2018 ja meillä oli ajanvarauksella toimiva sivuvastaanotto Sulkavalla, jossa sitten kävinkin kahdesti, syyskuussa 2016 ja elokuussa 2017. Itse en sieltä kirjannut kuin 20 seteliä (juu, tämä ihan oma moka), mutta toisella reissulla kirjasin yhden vaihtorahan myös kyseisestä kioskista (tai lounastakin siellä vielä silloin tarjoiltiin).MTR63 wrote: ↑Sun Feb 12, 2023 11:54 am Yllättävän paljon noita vielä on liikkeellä, jopa Duisenbergejä tihkuu välillä paikallisesta Otto Plussasta.
Paikallisessa kioskissa omistaja/myyjät niitä pistävät sillointällöin jemmaan ihan meikäläistä varten ja tänään viimeksi sieltä löytyi lähes uudenveroinen L/ETrichet nimmarilla.
Nuo Sulkavalta kirjaamani setelit ovat varmaan jo kierrosta tai vähintään paikkakunnalta poistuneet, mutta olisi kuvitellut, että joku niistä Savonlinnassa kirjaamastani yli tuhannesta setelistä olisi tähän mennessä jo Sulkavalta löytynyt. Sivuhuomautuksena todettakoon, että Enonkoski jäi luonnollisesti vielä enemmän harmittamaan, mutta sieltä en kirjannutkaan kuin kuusi seteliä.
Paikallisia osumia ei taida kovin paljon olla, itselläkin vain yksi.
Mulla tuo kirjaaminen oli vielä aika vähäistä noina vuosina, 1770 ja 2811 setkua. Nyt kun tuota innostusta tullut vähän enempi ja taksiliikenne tuonne S:linnaan on lisääntynyt niin kirjausmäärät moninkertaistuneet sieltä pankkikeikkojen ansiosta, ryökäleet kun Sulkavan konttorinkin sulkivat, pahus.
I know a mouse, and he hasn't got a house
I don't know why I call him Gerald
He's getting rather old, but he's a good mouse
Roger Keith "Syd" Barret
6. January 1946 – 7. July 2006
Pink Floyd
I don't know why I call him Gerald
He's getting rather old, but he's a good mouse
Roger Keith "Syd" Barret
6. January 1946 – 7. July 2006
Pink Floyd
- höpsismöppiäinen
- Euro-Master

Nyt tuli vastaan Trichet´n allekirjoituksella varustettu vanhan sarjan 
I reject your reality and substitute my own.