setelien saanti paikkojen merkkaus
-
Guest
juup, käytäntöjä monia, en haluu tapella asiasta kenenkään kanssa mut heitetäämpä tälläinen pointti:
Lähen tuttuni kanssa autolla helsingistä lappiin lomalle, tiedän että kaverillani on nippu neitseellisiä kymppejä takataskussa.
Pyydän häntä matkan aikana vaihtamaan joka 50. km setelin itselleni, näin saan pisteitä karttaan... hauskaa eikö totta.
Lähen tuttuni kanssa autolla helsingistä lappiin lomalle, tiedän että kaverillani on nippu neitseellisiä kymppejä takataskussa.
Pyydän häntä matkan aikana vaihtamaan joka 50. km setelin itselleni, näin saan pisteitä karttaan... hauskaa eikö totta.
Minä oon päätyny juna-asioissa siihen tyyliin että maksan isolla / vaihdan seteleitä vain juuri asemalta lähdön jälkeen, muuten maksan pienellä niin ei tarvi pähkäillä paikkakuntaa. Ja kommentit tietenkin on hyvä laittaa mukaan.
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=2926677
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=3051433
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=2926677
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=3051433
Re: Paikkakunnasta
Joskus tosin käy hyvä tuuri, kun seteli on taitettu keskeltä vekille ja sekä lyhytkoodi että sarjanumero näkyvät. Kuten esmes viime suvena Frankfurtin lentokentällä.Henriika wrote:Asiasta viidenteen, laivalla harmitti vähän ettei siinä rahankeräyskuvusta nähnyt seteleistä kuin yhden puolen...![]()
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Tässäkin oli tuuria, tosin laatikossa oli varmaan kymmenkunta seteliä mutta tästä yhdestä vain näki molemmat koodit. Tähän kirjaukseen onkin sitten olemassa oikein luvat ja kaikki kun fyysistä kontaktia ei ollut mahdollista saada. 
-
Guest
Aaron wrote:Joskus tosin käy hyvä tuuri, kun seteli on taitettu keskeltä vekille ja sekä lyhytkoodi että sarjanumero näkyvät. Kuten esmes viime suvena Frankfurtin lentokentällä.Henriika wrote:Asiasta viidenteen, laivalla harmitti vähän ettei siinä rahankeräyskuvusta nähnyt seteleistä kuin yhden puolen...![]()
Mistä te oikeen puhutte? Vääntäkää rautalangasta tyhmälle, en saa päähäni mitään rahankeruukupua tms.
Eli läpinäkyvästä muovista tehty rahankeruu/hyväntekeväisyys-laatikko, johon ihmiset voivat lahjoittaa rahaa. Näitä saattaa löytää lentoasemilta tai laivaterminaaleista, joissa kerätään jonkun hyvän asian eteen rahaa tai museoista joissa kerätään rahaa esim. museon toiminnan turvaamiseksi jne....Anonymous wrote:Mistä te oikeen puhutte? Vääntäkää rautalangasta tyhmälle, en saa päähäni mitään rahankeruukupua tms.![]()
On niitä läpinäkyviä rahankeräyspömpeleitä ihan tavallisissa ostoskeskuksissakin. On vaan hiukan vähemmän noloa "leijailla" pömpeleiden ympärillä öisin puoliautioilla lentoasemilla.
Pitääpä joskus kokeilla, vaikka setelistä näkyisi pelkkä sarjanumero. Joissakin tapauksissa kun pystyy sarjanumeron perusteella selvittämään lyhyt koodin ihan kokonaisuudessaan. Tämmöinen vaatii kyllä perusteellista kommentointia.
Kyllä minusta nuo rahalippaat on ihan OK:ita kirjata, jos sellaiseen tilaisuus tulee ja pokkaa on. Kyllähän sitä silloin 100% varmasti tietää rahojen olleen siinä paikassa. Ja kyllä monet muussakin muodossa kirjaavat ei-omaa rahaa. 
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Re: boxi
Minulla oli yrityksen syynä vain se että olin pitkästynyt ja se kupu oli siinä..ÄsPeeÄrrä wrote:Miksi yleensä vaivaatte päätänne tollasilla asioilla kun
1) jos seteli ei ole teidän oma
2) jos ei ole ensikäden fyysistä kosketusta
en oikeen ymmärrä.....
Jos ei ole mukavassa porukassa ja on rahat muutenkin vähissä pitää yrittää keksiä jotakin ilmaista hupia. (No, myönnän että siitä saattaa tulla ilmaista hupia myös kanssamatkustajillekin.)
- Sport-Mass
- Euro-Master

Minusta on hieman arvelluttavaa kirjata seteleitä, jotka sijaitsevat tuollaisissa rahalippaissa/-kuvuissa. Ajatelkaa, jos useat ebt-läiset alkavat kirjaamaan samoja seteleitä. Tulee minun mielestäni varsin arvelluttavia osumia... Kyllä minä pitäisin edelleenkin lähtökohtana, että seteliä on pidetty omissa käsissä.
Tämä kuuluisi ennemmin tuonne härskit tempaukset-säikeeseen, mutta jos sitä rahankeräyskupua oikein roimasti tönisi ja ravistelisi, niin saisikohan sen setelin kääntymään, niin että näkisi molemmat puoletAsiasta viidenteen, laivalla harmitti vähän ettei siinä rahankeräyskuvusta nähnyt seteleistä kuin yhden puolen...
Tuolla laivaterminaalissa olen nähnyt sellaisen, jospa menisin kokeilemaan...
-
omamielipide
täävaan
Oma mielipiteeni on seuraavanlainen: tehkäät kuinka "härskejä" kirjauksia vaan, mutta saman asian ajaa jossain lehdessä ollut seteli, yhtä julkinen, älkööt mollatko sellaisia jotka kirjaa lehdistä seteleitä jos olet itse kirjannut jostain jukisesta purkista mikä on yleisön nähtävillä.
En kannata kumpaakaan kirjaamista sillä ajatus molemmissa on sama.
Ps. Ei kenellekkään henkilökohtaisesti.
En kannata kumpaakaan kirjaamista sillä ajatus molemmissa on sama.
Ps. Ei kenellekkään henkilökohtaisesti.