Geld opnemen in het buitenland

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

mover
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by mover »

Quote van de Rabobank site:
Buiten Nederland kunt u betalen met uw Europas tot ? 500,- per dag. Daarnaast kunt u tot ? 500,- per dag geld opnemen bij geldautomaten in het buitenland. Uw saldo moet natuurlijk wel toereikend zijn.
Oja, ik heb zelf als eens meegemaakt dat "mislukte" pogingen (je tikt bedrag in maar automaat geeft om een of andere reden het geld niet) ook meetellen voor die limiet. Zou trouwens ook ABN AMRO pas kunnen zijn geweest.
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

Wat bij Belgische bankkaarten wel eens een probleem kan zijn, is dat hier te lande vooral de chip op die kaart wordt gebruikt, en dat de magneetstrip te versleten is om aanvaard te worden door een buitenlandse geldautomaat :?
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

groentje wrote:...en dat de magneetstrip te versleten is om aanvaard te worden door een buitenlandse geldautomaat :?
:lol: In mijn magneetstrip zit een barst tot inmiddels een derde van de hele
magneetstrip, en ik kan er nog steeds geld mee opnemen. Bij het storten
geeft het wel eens problemen, omdat de automaatjes aan de balie ook niet al
te best zijn...
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

OK, maar dan zou ik totaal niet weten hoe het komt. In de oude bancontacten in de biljettenautomaten van de NMBS las men ook de magneetstrip, en hoeveel keer dat niet werkte... Nu werken ze bijna allemaal met de chip.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”