Tämä liittynee myös pankkien pyrkimykseen tehostaa rahahuoltoaan, eli näin konttorin kassavastaava/pääkassa on koko ajan perillä konttorissa olevasta rahamäärästä valööreittäin, ja on helpompi suunnitella mitä kannattaa ehkä tilata lisää, jotta rahat riittäisivät, ja mitä sitten ehkä palauttelisi vaikkapa Suomen Pankkiin korkoa kasvamaan._marianne_ wrote:Tällä viikolla nostessani tililtä rahaa ja vaihtaessani kolikoita seteleiksi, huomasin, että toimihenkilö naputti koneelle mitä rahoja hän antaa minulle takaisin eli 1 x 20€ + 1 x 10€ jne. Tätä en ole aiemmin huomannut. Ilmeisesti pankit ovat tässä suhteessa tulleet tarkemmiksi.
Voi ei!
OLI SE TÄMÄKIN PÄIVÄ NÄHTÄVÄ
Kävin "omassa" pankissa vaihtamassa 1010 egee,400-->kympeiksi ja loput vitosiksi.Viissataa egeä omassa nipussa ja satakymmenen kassalta.Eli 900 egee holvista ja 110 kassalta.Kassatypsyt oli varmaan syömässä kun johtajaneito oli ite kassalla jossa asioin.Hän pariin kolmeen kertaan laski vitosia 110:n edestä mut ei riittäny kuin sataanviiteen egeen ja kysyi multa et voisinko ottaa loput KOLIKKOINA(kääk
)no mä sanoin et anna sitte vaikka kymppi.Hän otti pinkasta yhden vitosen pois ja antoi kympin.Laitoin nää "irtorahat" just systeemiin ja niistä tuli vaan sataviis egee
Lompakko nurinniskoin eikä löytyny mitää lisää.Soitto pankkiin jossa oli jo asia huomattu eli saan käydessäni sen vitosen takaisin että sillai happy end.
Vaan vastaisuuden varalle täytyy olla tarkempi
ettei pankissa osata laskea rahoja
ainakaan täällä maalla 
EDIT: Ei mulla Lissua vastaan mitään oo päinvastoin mut, että pankistakin jo napsuu hänen kanssaan paikallisosumia
Kävin "omassa" pankissa vaihtamassa 1010 egee,400-->kympeiksi ja loput vitosiksi.Viissataa egeä omassa nipussa ja satakymmenen kassalta.Eli 900 egee holvista ja 110 kassalta.Kassatypsyt oli varmaan syömässä kun johtajaneito oli ite kassalla jossa asioin.Hän pariin kolmeen kertaan laski vitosia 110:n edestä mut ei riittäny kuin sataanviiteen egeen ja kysyi multa et voisinko ottaa loput KOLIKKOINA(kääk
EDIT: Ei mulla Lissua vastaan mitään oo päinvastoin mut, että pankistakin jo napsuu hänen kanssaan paikallisosumia
Juuri näin. Kyse ei liene epäluulosta rahanvaihtamista kohtaan vaan siitä, että rahan kulkua ulos/sisään ja määrää sisällä pankissa on vaikea kontrolloida. Veikkaanpa, että juuri tämän takia esim. Joensuun seudun Osuuspankkeihin on alkanut ilmestyä niitä rahakoneita, jotka ovat jatkuvasti kirjoilla siitä paljonko rahaa kulkee ja on. Sinäänsä kätevää, mutta tietysti harmi kun esim. kassatädeiltä menee mahikset kirjailla...SPACE FP wrote:Tämä liittynee myös pankkien pyrkimykseen tehostaa rahahuoltoaan, eli näin konttorin kassavastaava/pääkassa on koko ajan perillä konttorissa olevasta rahamäärästä valööreittäin, ja on helpompi suunnitella mitä kannattaa ehkä tilata lisää, jotta rahat riittäisivät, ja mitä sitten ehkä palauttelisi vaikkapa Suomen Pankkiin korkoa kasvamaan.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
@Emppu 112: Juu, kyllä ne siellä väärin tuppaa laskemaan. Ihmisiähän ne vaan on. Käsin laskettuihin nippuihin en luotakaan, jossen nyt ole itse sitä todistanut. Koneella laskettuihin määriin uskon kuitenkin aina ja tähän saakka ovatkin aina pitäneet paikkansa.
Hienoa silti, että pankkisi huomasi asian ja se korjataan. Vaaranahan tuossa on, että tuollainen virhe ei menekään pankissa enää "läpi" kun menet sinne asiasta kertomaan.
Hienoa silti, että pankkisi huomasi asian ja se korjataan. Vaaranahan tuossa on, että tuollainen virhe ei menekään pankissa enää "läpi" kun menet sinne asiasta kertomaan.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Omien kokemusteni perusteella ei voi sormella osoittaa pääkaupunkiseudun pankkeja, vaan pääkaupunkiseudulla saa ihan missä vaan huonoa palvelua._marianne_ wrote:Kun lukee näitä pankkijuttuja niin taas kerran huomaan ettei kannata pankkineitejä vaivata rahanvaihdolla. Varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla voi saada ihan uskomattoman huonoa palvelua. Itse olen tähän mennessä käyttänyt lähes pelkästään "oman" pankkiryhmäni palveluja ja eikä kukaan ole urputtanut, jos nostan omalta tililtäni rahaa ja haluan pieniä seteleitä.
Pankkikeikoista puheen ollen, en ole käynyt taas vähään aikaan vaihtamassa vitosia enkä ole siis kuullut mitään uusista rahanvaihtosäännöistä.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
kävin perjantaina nostamassa handelsbankenista tililtäni 340 e (koko opintoraha) ja pyysin tietty vitosina koko läjän. siihen täti sanoi, että ei ole niin paljon. kysyin sitten, että eikö teillä tosiaan ole enempää vitosia ja vastaus oli, että holvissa on, mutta en viitsi vartavasten lähteä hakemaan. ja että on aina ihmetellyt, miksi nostan vitosia. en sitten viitsinyt selittää (siitä se riemu varmasti olisi revennyt), joten pyysin kymppeinä mutta niitäkin oli vain 210 e ja otin sitten 20*10 e ja 7*20 e. lähdin sitten lompsimaan pankista ja mietin matkalla, että olisi voinut kertoa, että on minulla kyllä nordeassakin tili ja voisin kyllä sitä alkaa päätilinä käyttämään.
lähetän nyt sitten handelsbankenille asiakaspalautetta ja kysyn asiakkaan mahdollisuudesta päättää nostamiensa seteleiden arvosta. kerron täällä kunhan saan vastauksen.
käykäähän ihan kiusalla vaihtamassa seteleitä oulun handelsbankenissa
kerran siellä uhattiin 6 e vaihtomaksulla

lähetän nyt sitten handelsbankenille asiakaspalautetta ja kysyn asiakkaan mahdollisuudesta päättää nostamiensa seteleiden arvosta. kerron täällä kunhan saan vastauksen.
käykäähän ihan kiusalla vaihtamassa seteleitä oulun handelsbankenissa
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä....
6e!
Ei hyvää päivää. Aivan kohtuutonta toimintaa.
Kyllä minusta asiakkaalla on oikeus vaatia tiettyä seteli kokoa ja varsinkin tuollaisessa tapauksessa kun niitä holvissa on, ne pitää siinä muodossa antaa.
Eli olipas taas tökeröä palvelua.
Kyllä minusta asiakkaalla on oikeus vaatia tiettyä seteli kokoa ja varsinkin tuollaisessa tapauksessa kun niitä holvissa on, ne pitää siinä muodossa antaa.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
ai niin! pitääkin seuraavalla kerralla tiedustella, että miksi teillä oikein on niitä vitosia, jos niitä ei saa. ja kertoa, että seuraavaa varten joutuu kuitenkin hakemaan lisääKlazu wrote:6e!Ei hyvää päivää. Aivan kohtuutonta toimintaa.
![]()
Kyllä minusta asiakkaalla on oikeus vaatia tiettyä seteli kokoa ja varsinkin tuollaisessa tapauksessa kun niitä holvissa on, ne pitää siinä muodossa antaa.Eli olipas taas tökeröä palvelua.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä....
Itsekin muutamia kertoja pankissa ison nipun vitosia tai kymppejä vaihtaneena mietin joskus, että mitäs jos kotona ei oikeata summaa nipusta löytyisikään... Mutta hyvä tietää että pankissakin tuosta ollaan noin tarkkoja - kehtaa paremmin mennä selittämään puuttuvasta vitosestakin.emppu 112 wrote:Vaan vastaisuuden varalle täytyy olla tarkempiettei pankissa osata laskea rahoja
ainakaan täällä maalla
Sitten näistä pankkien vaihtomaksuista... kertaakaan ei ole tarvinut maksaa eikä niillä ole edes uhkailtu (Espoo/Helsinki). Nordeassa tosin on pitänyt pari kertaa joku lappu täytellä, mutta en tajua miksi? Mitään maksua ei otettu... Ja välillä ei sitten sielläkään mitään. Kassatäti joskus vitosnippua 500€ seteliksi vaihtaessani kyseli, mistä olin nipun saanut - en muista mitä vastasin...
Ehkäpä "tiukinta" on kuitenkin ollut omassa tilipankissani Osuuspankissa, jossa jo monta kertaa on tsekattu henkkareista, että minulla on siellä tili. Mutta kun tili on löytynyt, ei sitten ole ollut mitään ongelmia. Holvistakin on jaksettu niput hakea...
Noh, nyt sitten päätin ettei niitä ylimääräisiä rahoja kannata makuuttaa seteleinä pöytälaatikossa, ja nyt ne on bitteinä jossain rahastossa. Että saa tuo pankeissa ravaaminen vähäksi aikaa jäädä.
Pecunia non olet. -Titus Flavius Vespasianus, Rooman keisari v. 69-79.
no ohhohjufox wrote: Ehkäpä "tiukinta" on kuitenkin ollut omassa tilipankissani Osuuspankissa, jossa jo monta kertaa on tsekattu henkkareista, että minulla on siellä tili.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä....
- Fundamental
- Euro-Master

- Posts: 2172
- Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
- Location: Tampere, Finland
- Contact:
Ylöjärven Nordeassa ruvettiin kysymään ensimmäistä kertaa vaihtopalkkiota. Yritin tosin vaihtaa aika törkeät 1500€ vitosiksi. kaivoi jonkun markka-aikaisen hinnaston joka oli about 1€ + 1,5% vaihtomäärästä. Noh sanoin että pistetään sitten rahat tilille. Täti kuitenkin sanoi että voi antaa yhden nipun jos haluan ja laitetaan sitten 1000€ tilille ja näin myös teimme.
mitäs sitten tapahtui tuolle tonnille, kävitkö nostamassa sen automaatistaFundamental wrote:Ylöjärven Nordeassa ruvettiin kysymään ensimmäistä kertaa vaihtopalkkiota. Yritin tosin vaihtaa aika törkeät 1500€ vitosiksi. kaivoi jonkun markka-aikaisen hinnaston joka oli about 1€ + 1,5% vaihtomäärästä. Noh sanoin että pistetään sitten rahat tilille. Täti kuitenkin sanoi että voi antaa yhden nipun jos haluan ja laitetaan sitten 1000€ tilille ja näin myös teimme.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä....
- Fundamental
- Euro-Master

- Posts: 2172
- Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
- Location: Tampere, Finland
- Contact:
Maksettiin kerrankin vuokra ajoissa (vain 3 päivää myöhässä) ja VeRta nosti loput Orivedeltä ja Kangasalta, että sai täplät sinnekkinHyvis wrote:mitäs sitten tapahtui tuolle tonnille, kävitkö nostamassa sen automaatistaFundamental wrote:Ylöjärven Nordeassa ruvettiin kysymään ensimmäistä kertaa vaihtopalkkiota. Yritin tosin vaihtaa aika törkeät 1500€ vitosiksi. kaivoi jonkun markka-aikaisen hinnaston joka oli about 1€ + 1,5% vaihtomäärästä. Noh sanoin että pistetään sitten rahat tilille. Täti kuitenkin sanoi että voi antaa yhden nipun jos haluan ja laitetaan sitten 1000€ tilille ja näin myös teimme.![]()
ja tässä lupaamani palaute:Hyvis wrote: lähetän nyt sitten handelsbankenille asiakaspalautetta ja kysyn asiakkaan mahdollisuudesta päättää nostamiensa seteleiden arvosta. kerron täällä kunhan saan vastauksen.
käykäähän ihan kiusalla vaihtamassa seteleitä oulun handelsbankenissa![]()
![]()
kerran siellä uhattiin 6 e vaihtomaksulla
![]()
![]()
Ensinnäkin haluen esittää konttorimme puolesta anteeksipyynnön, sen johdosta ettei tarjoamamme palvelu vastannut viime perjantaina odotuksiasi. Yleisesti ottaen asiakkailla on oikeus tietysti nostaa tilillä olevat varansa haluamansa suuruisina seteleinä tai kolikkoina, siltä osin kun konttorissa olevat kassavarat ja palvelumahdollisuudet antavat myöten. Konttorissamme on asiakkaiden nähtävissä ja käytössä normaalista poikkeavia nostoja ja talletuksia sekä rahanvaihtoa varten palveluhinnasto, jota sovelletaan erityistapauksiin. Palvelutilanteessa ei po. tapauksessa katsottu olevan kyseessä normaali yksityishenkilön rahannosto, kun 340 € nostetaan 68 kappaleen yksittäisenä 5 euron setelinä.
Jotta jatkossa palvelumme sujuisi paremmin, toivomme voivamme yhdessä kartoittaa palvelutarpeesi ja tutustua palveluhinnastoomme sekä löytää meitä molempia tyydyttävä ratkaisu.
Yhteistyöterveisin
Juha Willberg
Pankinjohtaja
HANDELSBANKEN
Oulu
Kirkkokatu 31
90100 OULU
puh. +358 10 444 5181
fax +358 10 444 5194
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä....
Voi luoja!!! Mikäs muu se sitten on kuin normaali yksityishenkilön rahannosto? Toivon hartaasti, että sulla on ens kuussa aikaa samaan taistoon ja kun täti sanoo, että sillä ei ole, niin kysy monta sillä on ja nosta ne. Sitten otat uuden jonotuslapun ja nostat niin monta kuin se sitten suostuu sulle antamaan ja jatkat tätä tietty sinne 340:een astiHyvis wrote:Palvelutilanteessa ei po. tapauksessa katsottu olevan kyseessä normaali yksityishenkilön rahannosto, kun 340 € nostetaan 68 kappaleen yksittäisenä 5 euron setelinä.
Mulla kävi 500 euron kanssa tuolla Mäkelänkadun Nordeassa niin, että täti hieman henkäisi, hymyili ystävällisesti ja selitti, että hakee holvista. Haki holvista, laski koneessa ja antoi mulle. Ei mitään ongelmaa. Mulla siis normaali yksityishenkilön rahannosto mutta sulla ei. Ei kai tähän voi sanoa muuta kuin, että toiset on tasa-arvoisempia kuin toiset
No signature?


