DrGreenTom wrote:incompleet dat niet elke deelgemeente die bestaat ereffectief inzit klopt. Differentiatie was enkel mogelijk op postcode,
Differentiatie hoeft niet enkel op postcode.
Bijvoorbeeld Wavre heeft 3 deelgemeentes en twee postcode :
Code: Select all
1301=Bierges
1300;Limal=Limal
1300;Wavre=Wavre
Stel dat er meer dorpen binnen postcode gebied 1300 vallen moeten die ook nog onderverdeeld worden.
DrGreenTom wrote:
Incmpleet in de zin dat er postcodes niet voorkomen zou niet meer mogen, tenzij er nog fouten instaan ?
bij Antwerpen de volgende deelgemeentes :
2328 Meerle
2222 Itegem
DrGreenTom wrote:
en daar heb ik ingeval van meerdere deelgemeentes met dezelfde code moeten selecteren en de minder gekende eruit moeten gooien.
Alle deelgemeentes zijn natuurlijk gelijk. Statistisch is het niet mogelijk enkele minder gekende weg te laten.
DrGreenTom wrote:
Voor Vlaanderen (Wallonië herinner ik me niet meer, maar geloof dat ik de moed niet meer had eraan te beginnen) is de lijst wél alfabetisch, maar ik heb ervoor geopteerd om binnen een provincie telkenmale terug bij de 'a' te beginnen naargelang een nieuw arrondissement begon, om dit niveau toch nog zichtbaar te houden in de lijsten ...
De andere optie was om direct op arrondissementsniveau te werken, maar dat zou meer dan veertig nieuwe tabellen genereren, en dat leek me wat overdreven.
Nadeel van alfabetiseren naar Arrondissementsniveau is dat dat er niet effectief bij vermeld staat. Zelf heb ik dat bij Frankrijk opgelost door :
SubGroup=Département ... | Arrondissement ...
maar ben hier ook niet echt tevreden mee, aangezien het Département (of gemeente in België) meer gebruikt word.
Beste is gemeentelijke info van bijvoorbeeld wikipedia te gebruiken om te zien of het aantal deelgemeentes klopt.
DrGreenTom wrote:Wallonië herinner ik me niet meer, maar geloof dat ik de moed niet meer had eraan te beginnen
Tsja, wat moet ik hier aan toevoegen
3948 wrote:
Wie zei ooit iets over ondankbaarheid na lang hard werken?
Gewoon doen en blijven voortdoen. Goe bezig
Ik wil niet ondankbaar overkomen, echter was de informatie nog te ver in een ontwikkeling statium om in ZIP van NIG te zitten.
Tot slot zou ik zeggen, beste eerst alle nieuwe data controleren met de oude data - het handigst in excel en op postcode sorteren.