ja ik miste hem al een hele tijdvermeer wrote:Hailtotheking heeft voor het eerst in bijna 2 jaar weer ingevoerd.
[Centraal] Off-topic
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- desmond&diana
- Euro-Expert in Training

Re: [Centraal] Off-topic
Heeft iemand misschien tips voor het opladen van de OV Chipkaart met briefgeld? De adresvinder OV-Chipkaart geeft wel de optie "Saldo opladen, betaal contant" maar die komt in mijn buurt niet verder dan het NS Station en de balie van het busbedrijf (die vlak bij elkaar zitten).
Ik heb het idee dat de adresvinder niet compleet is, onder andere omdat ik weet dat er bij metrostations in Amsterdam ook oplaadautomaten staan waar je met briefgeld kunt opladen. Eigenlijk zouden ze die automaten op ieder NS station neer moeten zetten, maar helaas doet de NS dat (nog) niet. Zijn er mensen die meer oplaadpunten met briefgeld kennen die niet op de lijst staan? (bij voorkeur oplaadautomaten, maar balies of winkels zijn ook welkom)
Ik heb het idee dat de adresvinder niet compleet is, onder andere omdat ik weet dat er bij metrostations in Amsterdam ook oplaadautomaten staan waar je met briefgeld kunt opladen. Eigenlijk zouden ze die automaten op ieder NS station neer moeten zetten, maar helaas doet de NS dat (nog) niet. Zijn er mensen die meer oplaadpunten met briefgeld kennen die niet op de lijst staan? (bij voorkeur oplaadautomaten, maar balies of winkels zijn ook welkom)
- Crazy Bob
- Forum Moderator

Sommige automaten van de RET (Rotterdam en omgeving) hebben ook de mogelijkheid om cash te betalen. Meestal alleen munten, soms ook biljetten.
-
MDeen
- Euro-Master

Politici willen subsidie voor Griekenlandreis
Goed idee! Ik heb al eens met het idee rondgelopen om gewoon te zeggen "dat weekend EBTM in Griekenland, we organiseren wel wat als we daar zijn". Misschien een idee voor komend voorjaar?Duitse politici pleiten voor een premie die burgers overhaalt nog deze zomer spontaan in Griekenland met vakantie te gaan. De extra toeristen moeten helpen de economie in het door schulden geteisterde land aan te zwengelen.
Bondsdaglid Erwin Lotter van de liberale FDP zegt in de krant Bild van dinsdag: "De Grieken zijn zeer gastvrij. Het zou zinvol zijn als er een soort lastminutepremie voor reizen naar Zuid-Europa tot stand komt. Op die manier zijn zowel Duitsers geholpen als landen zoals Griekenland die dringend meer toeristen nodig hebben. De politiek moet samen met de industrie voor prikkels zorgen."
- Henk Draijer
- Euro-Master

Ik kom zomers met mooi weer (bijna) nooit op 't strand.
Maar vanavond, als het donker is, ga ik toch maar eens kijken.
Als je het zeewater voor je uit schopt krijg je een scherm van oplichtende druppeltjes te zien.
Maar vanavond, als het donker is, ga ik toch maar eens kijken.
Als je het zeewater voor je uit schopt krijg je een scherm van oplichtende druppeltjes te zien.
Geduld is een schone zaak.
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
http://www.bellcon.com/banknote-detecto ... -1200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
leest en print de serie nummers ... heeft iemand deze al eerder gezien
leest en print de serie nummers ... heeft iemand deze al eerder gezien
Is de eerste keer dat ik zo een apparaat zie.
wat is een unc biljet met de 7 laatste getallen het zelfde zoal waard de dag van vandaag
- Crazy Bob
- Forum Moderator

In ieder geval de waarde die erop staat...maarsy wrote:wat is een unc biljet met de 7 laatste getallen het zelfde zoal waard de dag van vandaag
In Italië kun je in steeds meer supermarkten je boodschappen zelf scannen (net als in Nederland) en deze dan zowel met cash als met card betalen. De cash automaten geven ook briefgeld terug...
Zelfscan heb ik hier alleen nog maar bij AH XL (Jan Heijnsstraat) gezien. Maar helaas dan verplicht met pin betalen. Dus voor mij daar geen zelfscan.Marco1970 wrote:In Italië kun je in steeds meer supermarkten je boodschappen zelf scannen (net als in Nederland) en deze dan zowel met cash als met card betalen. De cash automaten geven ook briefgeld terug...
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
--- Unspiek baron Bodissey.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
Net zoals velen vandaag naar het zwembad geweest: en mijn oudste zoon had geluk
- gille
- Euro-Master

Kon je in het geld zwemmen? Of was er iets anders aan de hand? 
Brand new website: #IceBucketChallenge Videos
Ik heb al een paar keer gepost, maar hier zeg ik het nog maar eens voor de duidelijkheid :
Ik ben weer terug
Op vakantie in Oostenrijk (Nauders) voerde ik mijn eerste biljetten in na een lange stop. Maar toen mn moeder wat moest pinnen kreeg ik toch weer de verleiding om de biljetten in te geven. Op het forum zal ik minder actief zijn dan eerst, maar met het Ebt'en zelf ga ik weer actief aan de slag
Ik ben weer terug
Op vakantie in Oostenrijk (Nauders) voerde ik mijn eerste biljetten in na een lange stop. Maar toen mn moeder wat moest pinnen kreeg ik toch weer de verleiding om de biljetten in te geven. Op het forum zal ik minder actief zijn dan eerst, maar met het Ebt'en zelf ga ik weer actief aan de slag