Mansenplikka wrote:Käytiinkö cinnamoneilla viikonloppuostokset tekemässä Löytiksessä vai onko muita reittejä sinne kulkeutunut? Jonossa mua ennen ei ollut ketään, että hetken aikakin kerkesi kassassa makaamaan
tenttasin kotona "kävitkö kaupassa?" vastaus oli että ei. Pari kertaa sama kysymys uudelleen ja sain vihdoin oikean vastauksen... sillä oli maksettu keno siellä veikkauspisteessä
Oli ihmeissään kun käskin tunnustaa enkä heti kertonut mistä oli kyse
Mitenkäs ne moderointisäännöt oikein menikään? Sain äsken osuman Oulusta Kajaaniin siten, että seteli oli kirjattu eilen illalla Oulussa rautatieasemalla ja sain sen äsken Kajaanin Prismasta. Kuitenkin setelin kirjausten välillä on vähemmän kuin yksi vuorokausi.
Tällä setelillä on mielestäni mielenkiintoinen historia, joten pelkkä alle 24-tuntisuus ei mielestäni tee siitä mielenkiinnotonta, sillä kirjaukset joka tapauksessa tapahtuivat eri päivinä ja kyseessä ei ole lähiosuma, vaan välimatkaa on lähes 200 kilometriä (setelissä kuitenkin virheellisesti vain 137 km).
Olisikin ollut vähän tylyä osuman toista osapuolta, nimimerkki mikiliä kohtaan, sillä hänellä on 170 syötettyä seteliä ja vain yksi osuma ennen tätä, mutta harrastusaikaa takana sentään jo puolitoista kuukautta.
Suurkirjaaja Bird muutti takaisin Joensuuhun, joten osumatiheys meilläpäin pysyy jatkossakin Länsi-Euroopan parhaiden kaupunkien tasolla. Siispä aloittavien ebtareiden osumien vähättely liian innokkaalla moderoinnilla tuntuisi oudolta, itse asiassa harrastuksen leviämisen esteeltä.
Tiedoksi, että meilläpäin on tosi paljon jutun jo alkuvaiheessa sikseen jättäneitä. Kajaani on Suomen 20. kun mitataan käyttäjien määrää, 40. kun mitataan kirjattujen seteleiden määrää ja 50. kun mitataan osumien määrää. 259 aloittaneesta näyttää tällä hetkellä olevan aktiivisena vain 25.
Silti olen sitä mieltä, että joka puolella Suomea ja maailmaa on oltava sama linja moderoinnissa, niin kauan kuin kriteerit eivät ole yksiulotteisen mekaanisia. Esim. osuman harvinaisuus on mielestäni yksi osuman mielenkiintoisuuden kriteeri, joka pätee kaikkialla (vaikkei tässä tapauksessa sitä kriteeriä käytetty).