Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- rlaurenssen
- Euro-Master in Training

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?
ATM Rabobank, Hoek (Gemeente Terneuzen) Langestraat
vrije biljet keuze en 24H bereikbaar
Laat dat "tijdelijk" maar weg, ik geloof dat hij al ruim 2 jaar weg isMarco1970 wrote: De ATM van de SNS Bank in Roermond aan de Minderbroederssingel is ook (tijdelijk?) weg.
Meer hierover in "Wat een Ellende".
ps. de rabo-automaten deden het gister weer!
- Henk Draijer
- Euro-Master

Ik ga binnenkort op vakantie naar Duitsland, en wil elke geldautomaat die ik tegenkom met een bezoekje vereren. 
Een tijdje geleden las ik ergens in een topic dat het kan gebeuren dat je achteraf pinkosten moet betalen.
Ik kan dat topic nergens terugvinden.
Zijn er lezers die mij kunnen vertelen bij welke banken en/of geldautomaten ik niet moet pinnen,
en is het zo dat de geldautomaat je waarschuwd dat het geld gaat kosten zodat je halverwege met pinnen kan stoppen.
Een tijdje geleden las ik ergens in een topic dat het kan gebeuren dat je achteraf pinkosten moet betalen.
Zijn er lezers die mij kunnen vertelen bij welke banken en/of geldautomaten ik niet moet pinnen,
en is het zo dat de geldautomaat je waarschuwd dat het geld gaat kosten zodat je halverwege met pinnen kan stoppen.
Geduld is een schone zaak.
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
Henk Draijer wrote:Ik ga binnenkort op vakantie naar Duitsland, en wil elke geldautomaat die ik tegenkom met een bezoekje vereren.
Veel plezier in Duitsland, ik hoop dat je alleen Volksbank-Raiffeisenbank geldautomaten gaat tegenkomen, daar heb je vrije biljetkeuze met vijfjes erin
Volgens mij laten banken onderling binnen Duitsland wel kosten doorberekenen als je van een andere bank bent. Maar omdat die regel niet telt in Nederland wordt dat hier niet gedaan.
Het is inderdaad zo dat de geldautomaat dit verplicht is te melden, dit komt vanzelf in beeld te staan en dan heb je nog de mogelijkheid om de transactie af te breken. In Italië had ik dat ook toen stond er al laatste nog bij: "dit ligt een je eigen bank". Als dat er staat kan je gewoon door blijven pinnen. Omdat die regel die niet voor Nederlanders geldt.
Dit is t topic wat je zochtHenk Draijer wrote:Ik ga binnenkort op vakantie naar Duitsland, en wil elke geldautomaat die ik tegenkom met een bezoekje vereren.
Om bij de Volksbank 5jes te bemachtigen doe je t volgende:
* kies bij bedrag, ander bedrag en toets 200 in
* kies dan Stücklungen
op t scherm komt er nu zoveel van 50,zoveel van 20, etc
* bij aantal van 50 toets je 0 in en bevestig je dit
* idem bij 20 en 10 [automatisch komt er dan 40x5]
* uitbetalen
-
MDeen
- Euro-Master

Pijltje naar beneden (softkey naast het beeldscherm of op het touchscreen) is voldoende.HBoZ wrote: * bij aantal van 50 toets je 0 in en bevestig je dit
- de*lerger
- Euro-Master

En "Ander Betrag" is bij een heleboel Volksbank-automaten vervangen door "Wunschbetrag"
My map
- MM8_NL
- Euro-Master

Niet alle Volksbanken hebben nogde*lerger wrote:En "Ander Betrag" is bij een heleboel Volksbank-automaten vervangen door "Wunschbetrag"
-
MDeen
- Euro-Master

Ligt dat aan de regio of aan de automaat? Automaten die niet bij een vestiging zijn hebben altijd een grote kans om geenMM8_NL wrote: Niet alle Volksbanken hebben nog. Daar kwamen wij afgelopen week achter bij onze reis naar Berlijn. Zowel op de heen- als de terugweg waren de
verdwenen bij de automaat langs de A2 bij Uhrsleben (Autohof Shell). Dat is afhankelijk van de regio waar de Volksbank toe behoort, sommige regio's stoppen met
.
Als je op de website van de Volksbank zoekt naar filialen heb je altijd "Hauptstelle", "Geschäftsstelle" en "Geldautomat".
Die laatsten probeer ik altijd te mijden.
In het station van Viersen is ook een Volksbank automaat die geen
- MM8_NL
- Euro-Master

Vele losse automaten hebben ookMDeen wrote:Ligt dat aan de regio of aan de automaat? Automaten die niet bij een vestiging zijn hebben altijd een grote kans om geenMM8_NL wrote: Niet alle Volksbanken hebben nog. Daar kwamen wij afgelopen week achter bij onze reis naar Berlijn. Zowel op de heen- als de terugweg waren de
verdwenen bij de automaat langs de A2 bij Uhrsleben (Autohof Shell). Dat is afhankelijk van de regio waar de Volksbank toe behoort, sommige regio's stoppen met
.
te hebben.
Als je op de website van de Volksbank zoekt naar filialen heb je altijd "Hauptstelle", "Geschäftsstelle" en "Geldautomat".
Die laatsten probeer ik altijd te mijden.
In het station van Viersen is ook een Volksbank automaat die geengeeft.
- Crazy Bob
- Forum Moderator

Haren (Ems) had gelukkig nog wel vijfjes op voorraad, dus ik heb er zaterdagavond 200 mee kunnen nemenMM8_NL wrote:Niet alle Volksbanken hebben nog. Daar kwamen wij afgelopen week achter bij onze reis naar Berlijn. Zowel op de heen- als de terugweg waren de
.
Helaas is
Luxemburg niet echt een ATM vriendelijk land. De meeste, op dexia na, hebben een aantal vaste bedragen waaruit gekozen moet worden. Bij S-Bank (BCEE of Speurkess), Raiffeisen en GNL BNP Paribas komen er alleen
of
uit (bijv. 40 euro = 2x
, 70 euro =
+
, 200 euro = 4x
).
Bij ING zijn de keuzes iets beter, maar het blijven vaste bedragen (bijv. 75 euro = 3x
+ 3x
)
Maar dexia is dus de ATM die je moet hebben in Luxembourg
Deze hebben namelijk vrije biljetkeuze (met een maximum van 20 biljetten per opname)
Bezochte dexia ATM's :
Friidhaff (bij tankstation ten noorden van Diekirch)

Diekirch (centrum)

Wiltz (centrum)

Luxembourg (bij station)

Bij ING zijn de keuzes iets beter, maar het blijven vaste bedragen (bijv. 75 euro = 3x
Maar dexia is dus de ATM die je moet hebben in Luxembourg
Deze hebben namelijk vrije biljetkeuze (met een maximum van 20 biljetten per opname)
Bezochte dexia ATM's :
Last edited by yli on Mon Aug 09, 2010 8:48 pm, edited 1 time in total.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
- googlejaps
- Euro-Master

Goed verhaal, Bedankt hiervoor.yli wrote: Bezochte ATM's :
Friidhaff (bij tankstation ten noorden van Diekirch)
![]()
![]()
Diekirch (centrum)
![]()
![]()
Wiltz (centrum)
![]()
Luxembourg (bij station)
![]()
![]()
Vraagje: Van welk "merk" zijn deze ATM's? Allemaal Dexia?
Ja, inderdaad. Ik heb het bericht een klein beetje aangepast. Ook andere ATM's bezocht, maar niet echt het vermelden waard 
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
- eddydevries
- Forum Moderator

Daar heb ik niets aan toe te voegenyli wrote:Ja, inderdaad. Ik heb het bericht een klein beetje aangepast. Ook andere ATM's bezocht, maar niet echt het vermelden waard
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing