Noniin, vuosittainen päivitys. Yhdistyksen vuosikokous vahvisti jäsenmaksun suuruudeksi saman 10e kuin aina ennenkin, eli nyt saa maksaa yhdistyksen jäsenmaksun jos haluaa tukea EBT:n toimintaa. Tämä maksu koskisi tilikautta heinäkuu 2016 - kesäkuu 2017. Alla lainauksia edellisvuoden teksteistä hieman täydennettyinä.
Mihin tätä rahaa sitten käytetään? Yhdistyksen ja allekirjoittaneen välillä on sellainen diili, että minä tarjoan palvelinlaitteistot (
tuotanto ja
kehitys), ja yhdistys puolestaan maksaa siitä, että tuotantopalvelin pyörii
Sigmaticin konesalissa. Tällä hetkellä tuo yhdistyksen minulle maksama maksu on 59e/kk, ja se menee lyhentämättömänä Sigmaticille. Tästä voi nopeasti laskea, että yhdistyksellä pitäisi olla vähintään 71 jäsentä, että kulut saadaan katettua. Mahdolliset lahjoitukset vähentävät tarvittavien jäsenten määrää. Myös pankkikuluja on jonkin verran, ja Ranskan yhdistysrekisterin kanssa vekslaaminen maksaa.
Yhdistyksen pankkitilibyrokratiat on nyt saatu kuntoon, ja yhdistyksellä on täysin käyttökelpoinen ranskalainen pankkitili. Siksi suosittelisin, että maksuliikenne hoidettaisiin jatkossa suoraan yhdistyksen tilille. Jos joku nyt silti haluaa tyrkyttää minulle käteistä esim. jonkun miitin yhteydessä, niin toki minä sen tilitän eteenpäin, mutta ensisijaisesti toimittaisiin tuon yhdistyksen pankkitilin kautta. Tämä vähentää rahastonhoitajan päänvaivaa.
Jäsenmaksun maksaneilla on oikeus osallistua yhdistyksen vuosikokoukseen (tällä jäsenmaksulla siis noin vuoden kuluttua) ja osallistua siten viralliseen päätöksentekoon. Jonkinlainen periaatepäätös on olemassa, että jäsenille voitaisiin järjestää "jotain kivaa" sivuston puolelle. Esimerkiksi jäsenet voisivat saada profiilinsa (halutessaan) jonkin merkinnän, että tämä käyttäjä on yhdistyksen jäsen ja tukee EBT:n toimintaa (ja tästä tietty linkki jäseneksi liittymisen sivulle). Toinen näkökulma on se, että jäsenet tunnetaan ja jäseniin luotetaan, ja jäsenille voidaan antaa mahdollisuus esim. muokata setelitietojaan rajoittamattomasti. Rajoittava tekijä tässä on ollut lähinnä se, ettei kukaan ole saanut aikaiseksi näihin tarvittavia ohjelmamuutoksia.
Jäsenmaksun voi siis maksaa yhdistyksen tilille FR10 2004 1010 1239 1918 1V03 364 (joo, tilinumerossa on V-kirjain). BIC on PSSTFRPPSCE jos sitä joku nettipankki kaipaa. Yhdistyksen virallinen nimi on Association Européenne des EuroBillTrackers. Viestikenttään "membership fee for <käyttäjänimi>", ettei rahastonhoitajan tarvitse pähkäillä turhaan keneltä maksu on tullut. Tämä koskee sekä uusia että vanhoja jäseniä. Jos haluaa tehdä lahjoituksen, niin viestikenttään esim. "donation from <käyttäjänimi>". Nykyisellä SEPA-aikakaudella maksut Ranskaan tehdään nettipankeissa ihan samalla tavalla kuin maksut kotimaahan.
Jäsenlistaa päivitetään aina kun rahastonhoitaja ehtii, ehkä kerran kuukaudessa. Ei siis kannata hätääntyä, jos nimi ei ilmesty listalle heti maksamisen jälkeen.
Huom: EBT:n käyttäminen on täysin ilmaista. Yhdistykseen liittyminen on täysin vapaaehtoista.
terv. tämän yllä mainitun yhdistyksen puheenjohtaja viime sunnuntaista alkaen