Setelien käyttöaika masentavan lyhyt

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Divine wrote:Rekisterikilvistä puheen ollen, meillä on vaimon kanssa outo addiktio :oops: bongata rekisterikilvet numerojärjestyksessä yhdestä 999:ään. Idea on siis, että kun on nähnyt kilven, jossa numero-osa on 1 (kirjaimilla ei ole väliä), niin seuraavaksi pitää nähdä kakkonen. Kolmosta ei lasketa, ennen kuin kakkonen on nähty, jne. Aloitimme elokuussa 2000, ja juuri tällä hetkellä pitäisi nähdä numero 424. :D
Nuorempi sisko harrasti samaa, mutta aloitti samanaikaisesti molemmista päistä eli 1:stä ja 999:stä. En tiedä pääsikö sarjaa koskaan läpi.

Kun minä ja kaksi nuorempaa siskoani olimme pikkukakaroita ja matkustimme isovanhempien tykö, bongailimme erimerkkisiä autoja. Kokeiltiin kuka kauimpaa arvaa oikean merkin. Koska olin tässä asiassa siskojani selvästi etevämpi, he turhautuivat. Siispä keksimme uuden leikin. Aloimme laskea kuljettajia, jotka kaivavat nenäänsä. Määritelmäksi riitti kun toinen käsi kosketti nenää eikä siinä ollut nenäliinaa. En muista ennätystä, mutta useampi kymmen siinä taisi kerran kertyä Hämeenlinnan ja Hyvinkään välillä. :lol:

Katsokaapa vaikka itse joskus - yllättävän moni autoilija ronkkii nenäänsä ajon aikana. :roll:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Schaza
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Schaza »

Aaron wrote:Katsokaapa vaikka itse joskus - yllättävän moni autoilija ronkkii nenäänsä ajon aikana. :roll:
Jep, tähän on tullut kiinnitettyä huomiota ajellessa. Liikennevaloissa meinaa alkaa joskus ihan naurattaa, kun vieressä seisoo joku hieno auto, ja kuljettajan pukilla istuva kravattikaulainen herra... öö, miten asian muotoilisin... kaivaa nokkaansa suurella antaumuksella suunnilleen puolet etusormestaan näkymättömissä. :)
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Tulin tänään antaneeksi pahalle pikkusormen. Kävelin Hämeenkadun Nordeaan ja vaihdoin satasen edestä kymppejä vitosiksi.

Olenko astunut tielle jolta ei ole paluuta? :roll:

Outo juttu oli se että näistä kahdestakymmenestä vitosen setelistä oli ulkomaalaisia vain yksi. 8O Se oli saksalainen.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Aaron wrote:Tulin tänään antaneeksi pahalle pikkusormen. Kävelin Hämeenkadun Nordeaan ja vaihdoin satasen edestä kymppejä vitosiksi.

Outo juttu oli se että näistä kahdestakymmenestä vitosen setelistä oli ulkomaalaisia vain yksi. 8O Se oli saksalainen.
Hehehe hyvä aaron ;) Vitosissa tosiaan on aika vähän ulkomaalaisia mukana yleensä..
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Aaron wrote:Tulin tänään antaneeksi pahalle pikkusormen. Kävelin Hämeenkadun Nordeaan ja vaihdoin satasen edestä kymppejä vitosiksi.

Täällä yksi kyttääjä sen heti huomasikin. Se on nyt sitten menoa, niin minullekin kävi.
Mitä ryppysemmän nipun saa, sitä enemmän siinä on ulkomaaneläviä. Näin ainakin oon itte havainnu. Mulla oli tänään 20 sileähkön vitosen joukossa yks espanjalainen. Noita P008 ja P009 sakemannivitosia on taas joskus niin maan pleesti että meikä on ihan varma että niitä on pistetty Suomessa liikkeelle. Tää on vaan meikäläisen mutu-tuntuma.
DJ Frank
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by DJ Frank »

Olet juuri sillä tiellä. Tervetuloa "kerhoon" :D
Sitten vain sököä pelaamaan....

Mikäs on muuten porukan "eksoottisin" paikka, missä olette kymppejä ja vitosia isommiksi vaihdelleet?

Itse vaihdoin katsastuskonttorilla. Maksoin maksun kympeillä näkyvästi isosta tukosta ja rouva melkeimpä rukoili, että vaihtaisin myös loput kymppini. :lol:
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

DJ Frank wrote:Olet juuri sillä tiellä. Tervetuloa "kerhoon" :D
Sitten vain sököä pelaamaan....
Eivät kysyneet mitään, latoivat vain rahat tiskiin. Pitänee varmaan miettiä sopiva vastaus jatkossa jos alkavat kysellä. Ajattelin että sanon vieväni seteleitä paikalliseen pubiin. Itse asiassa en valehtelisi yhtään, sillä olen aika usein vaihtanut siellä pikkuseteleitä isommiksi. :wink: Voisin sanoa että tunnen omistajan hyvin ja vien lisää vaihtorahaa hänen pyynnöstään.

Menin sinne taas eilen ehtoolla ja pelasin korttia parin japanilaisen ja ranskalaisen kanssa. tuli otettua pari olusta siinä samalla ja illan päätteeksi vaihdoin kaikki kympit ja vitoset isommiksi. "Itseosumia" tuli onneksi vain yksi. :)

Kyseinen pubi on vaihto-opiskelijoiden suosiossa, joten käyn siellä sangen mielelläni aina lukukausien alussa kun siellä on runsaasti ulkomailta tulleita seteleitä. :wink:
DJ Frank wrote:Mikäs on muuten porukan "eksoottisin" paikka, missä olette kymppejä ja vitosia isommiksi vaihdelleet?
Ei mitään erityisen eksoottista... Paikallinen pubi, Hese, Valintatalon kassa ja nyt viimeksi pankki. :roll:
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Aaron wrote: Eivät kysyneet mitään, latoivat vain rahat tiskiin. Pitänee varmaan miettiä sopiva vastaus jatkossa jos alkavat kysellä. Ajattelin että sanon vieväni seteleitä paikalliseen pubiin. Itse asiassa en valehtelisi yhtään, sillä olen aika usein vaihtanut siellä pikkuseteleitä isommiksi. :wink: Voisin sanoa että tunnen omistajan hyvin ja vien lisää vaihtorahaa hänen pyynnöstään.
Se voi vaan olla, että jos sanoo vaihatvansa rahaa jonkun yrityksen nimissä niin eivät suostu vaihtamaan ilman korvausta.. omaan käyttöön kannattaa sanoa seteleiden olevan.. mutta totta on että aika harvoin sitä tiedustellaan mihin setelit tulevat..
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

DJ Frank wrote: Itse vaihdoin katsastuskonttorilla. Maksoin maksun kympeillä näkyvästi isosta tukosta ja rouva melkeimpä rukoili, että vaihtaisin myös loput kymppini. :lol:
Toi on muuten ihan vakio. Aina ne itkee katsastuskonttorilla tasarahaa tai pieniä seteleitä. Tuli meinaan omat katsastukset mieleen tosta. Tartteeki muistaa ens kerralla kun on sinne asiaa.
DJ Frank wrote:Mikäs on muuten porukan "eksoottisin" paikka, missä olette kymppejä ja vitosia isommiksi vaihdelleet?
Ei mitään eksoottista mutta joskus vaihdoin kapakan pöydässä kaverin vaimon, tai yhtälailla mun kaveri se vaimokin on, kanssa 80€ vitosia isompaan.
airis
Euro-Master
Euro-Master

Post by airis »

aplfi wrote:
DJ Frank wrote: Itse vaihdoin katsastuskonttorilla. Maksoin maksun kympeillä näkyvästi isosta tukosta ja rouva melkeimpä rukoili, että vaihtaisin myös loput kymppini. :lol:
Toi on muuten ihan vakio. Aina ne itkee katsastuskonttorilla tasarahaa tai pieniä seteleitä. Tuli meinaan omat katsastukset mieleen tosta. Tartteeki muistaa ens kerralla kun on sinne asiaa.
Kävin tällä viikolla katsastamassa autoni. Kun maksoin pikkuseteleillä, kassahenkilö oli tyytyväinen ja sanoi: "Nyt tulee hyviä rahoja" :)
No autoa ei sitten kehuttukaan. :(
Joulupukin konttorilla on tullut vaihdettua seteleitä ja kolikoita. :wink:
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

airis wrote:Kävin tällä viikolla katsastamassa autoni. Kun maksoin pikkuseteleillä, kassahenkilö oli tyytyväinen ja sanoi: "Nyt tulee hyviä rahoja" :)
Hyvä pointti, mulla on vähän samanlaisia kokemuksia katsastuskonttorista. Pitääkin muistaa kun vie nykyisen projektiauton leimalle (tosin se päivä ei tule ihan heti :wink: ).
airis wrote:No autoa ei sitten kehuttukaan. :(
Don Rapello (alta rapea ja päältä runsas) :lol: :lol:
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Fundamental wrote:
Aaron wrote: Eivät kysyneet mitään, latoivat vain rahat tiskiin. Pitänee varmaan miettiä sopiva vastaus jatkossa jos alkavat kysellä. Ajattelin että sanon vieväni seteleitä paikalliseen pubiin. Itse asiassa en valehtelisi yhtään, sillä olen aika usein vaihtanut siellä pikkuseteleitä isommiksi. :wink: Voisin sanoa että tunnen omistajan hyvin ja vien lisää vaihtorahaa hänen pyynnöstään.
Se voi vaan olla, että jos sanoo vaihatvansa rahaa jonkun yrityksen nimissä niin eivät suostu vaihtamaan ilman korvausta.. omaan käyttöön kannattaa sanoa seteleiden olevan.. mutta totta on että aika harvoin sitä tiedustellaan mihin setelit tulevat..
Jukolauti alettiin tänään mussuttaan kun menin Turtolan Citymarkettiin vaihtaan rahaa.

Ootko Osuuspankin asiakas, mihinkä sää seteleitä tarvit, eikö sulla oo semmosta kortttia jolla voi maksaa, meillä on vaan parin yritysasiakkaan kanssa sovittu rahanvaihto.

Sanoin vaan että ei nämät mihinkään yritykseen mee. Ja että en käytä korttia maksamiseen. Ja sanoin että älä vaihda jos et halua, vaihto kuitenkin mutta vaati viä lopuks henkilötunnuksen ja käski allekirjottaan tulosteen kun oli kuulemma niin iso summa minkä vaihdoin. 200€ :evil:

No minähän allekirjotin, eihän siinä millään rikollisilla asioilla oltu. Mutta meinas kyllä noin muuten käämit palaa.
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

aplfi wrote:Jukolauti alettiin tänään mussuttaan kun menin Turtolan Citymarkettiin vaihtaan rahaa.

Ootko Osuuspankin asiakas, mihinkä sää seteleitä tarvit, eikö sulla oo semmosta kortttia jolla voi maksaa, meillä on vaan parin yritysasiakkaan kanssa sovittu rahanvaihto.

Sanoin vaan että ei nämät mihinkään yritykseen mee. Ja että en käytä korttia maksamiseen. Ja sanoin että älä vaihda jos et halua, vaihto kuitenkin mutta vaati viä lopuks henkilötunnuksen ja käski allekirjottaan tulosteen kun oli kuulemma niin iso summa minkä vaihdoin. 200€ :evil:

No minähän allekirjotin, eihän siinä millään rikollisilla asioilla oltu. Mutta meinas kyllä noin muuten käämit palaa.
Olikin taas sitten nähtävästi oikein palvelualan ammattilainen asialla.

Mikähän lie syynä... Mahtavatko jotkut epäillä rahanpesua tai kenties huumekauppaa? Diilerithän varmaan suosivat pikkuseteleitä. :roll: :?

Itse vaihdoin läjän vitosia isommiksi lauantaiehtoona Erik Pubissa. Kysyivät vakavina että olenko pöllinyt ne jostain automaatista. :lol: :lol: :lol:
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Suutuin kyllä niin pahasti että laitoin palautetta osuuspankin sivuille.
KimmoJ
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by KimmoJ »

No jopas oli ihme nipottamista :( Itse olen saanut Osuuspankissa aina hyvää palvelua vaikka en heidän asiakas olekaan. Ehkä tädillä oli sitten huonot päivät menossa :roll:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”