Erikoisimmat sarjanumerot

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
Miss Money
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Miss Money »

Tässä mun erikoisimpia sarjoja...

*******AAAAA
*AABBCCDDA**
*ABACCDBAACD
**ABBACBACDD

kyllä niitä enemmänkin varmaan olisi mutta noi nyt bongasin heti ekaksi :)
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.

Postcrossing
tmk666
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by tmk666 »

Tässäpä mun ja arton osuma L**AAAABBBB*
Pimpe
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Pimpe »

Tänään tuli tämmönen *ABBBACCCADD
roo
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by roo »

löytyi multakin kaksi D/X -seteliä...
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

D/X seteleitä? Lienevät virheitä...vai olenko nyt missanut jotain?
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
roo
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by roo »

nii no sitä mä tässä just mietin, kun tossa tän viestiketjun aiemmilla sivuilla keskusteltiin D/X-seteleistä. Ettei niitä olis olemassa. Että en sitte tiedä, onko mullekin tullut pari typoa...
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

Minusta ajatus, että D olisi printtaillut muillekin kuin L:lle tuntuu vähän hassulta, koska D oli niin syrjässä ja kapasiteetiltaan muutenkin ilmeisesti poikkeuksellisen rajoittunut.
Toisaalta, se kyllä teki H-viiskymppisiä lukuunottamatta ihan kaikki L-setelit aina lopettamiseensa asti, joten kai sillä olisi voinut johonkin pieneen erään kapasiteetti riittääkin.
Sitä sitten en ymmärrä, että miten piskuisella D:llä olisi voinut olla mahdollisuuksia voittaa hintakilpailu 1000km lähempänä olevia luultavasti Suomea halvemmin painavia laitoksia vastaan..

Päädyn siis olettamaan, että D/X:t ovat typoja kaikki.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Muutaman perheriidan :oops: jälkeen on vaimoni kirjannut käyttämänsä setelit kiltisti paperille :wink: Kirjasin äsken hänen :note-20: jossa oli lyhytkoodi P ja sarjanumero L :?: Järjestelmä hyväksyi sen 8O Oliko tässä kenties ensimmäinen suomalainen trichet joka sattui kohdalleni vaikken setkua nähnytkään :?: Jollakin on tietoa ja olisin siitä kiitollinen :wink:
roo
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by roo »

emppu 112 wrote:Kirjasin äsken hänen :note-20: jossa oli lyhytkoodi P ja sarjanumero L :?: Järjestelmä hyväksyi sen 8O Oliko tässä kenties ensimmäinen suomalainen trichet joka sattui kohdalleni vaikken setkua nähnytkään :?: Jollakin on tietoa ja olisin siitä kiitollinen :wink:
Mulle tuli myös eilen eteeni P/L. Itse kirjasin ja tarkistin vielä setelistä, kun vaikutti erilaiselta. Eli kaiketi noita sitten on oikeasti olemassa..Mun seteli oli myös :note-20: ja Trichet :wink:
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Noista P/L 20€:sta on ollut juttua täällä. Ovat nyt erikoisen tuntuisia, mutta kovasti yleistyviä. Tulevaisuus tuonee muitakin uusia kombinaatioita...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

emppu 112 wrote:Muutaman perheriidan :oops: jälkeen on vaimoni kirjannut käyttämänsä setelit kiltisti paperille :wink: Kirjasin äsken hänen :note-20: jossa oli lyhytkoodi P ja sarjanumero L :?: Järjestelmä hyväksyi sen 8O Oliko tässä kenties ensimmäinen suomalainen trichet joka sattui kohdalleni vaikken setkua nähnytkään :?: Jollakin on tietoa ja olisin siitä kiitollinen :wink:
Lyhytkoodin eka kirjainhan kertoo painopaikan. D tarkoitti Vantaalla toiminuttaa Seteciä, joka kuitenkin viime vuoden loppupuolella lopetti setelituotannon. Näinollen missään sen jälkeen painetussa setelissä ei ole ollut lyhytkoodina D:tä, vaan ne ovat jatkossa jotain muuta.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Apila^
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Apila^ »

Menköön tänne, kun edellinenkin kuva tuolta löytyi...

Töistä bongattua:

Image

Kauan ja hartaasti seteliä tarkasteltuani vallan ammattimaisilla vehkeillä, päädyin siihen lopputulokseen, että suttu on ihan painettua. Vahingossa tietysti, mutta kuitenkin. Seteli on tuosta kohtaa (ja muutenkin) teippaamaton, eikä mitään ihmeellistä muutenkaan ole.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

@Apila^: Taitaa olla jo aiemmin mainittua, mutta minullakin on ollut aiemmin tuota sarjaa oleva H006B2 viiskybänen. Se on vain sen sarjan erikoisuus; pieni virhe painossa. Kannattaa laittaa kommenttiin mainintaa. Itselläni lukee kommenttina From Nordea, Niinivaara, brand new. The last digit of printer code is a mess so I guessed it. Olen saanut setelin 8.12.2004. On noita muillakin ollut...
Apila^
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Apila^ »

No kiva tietää, onkin vilahtanut mun silmien ohi kokonaan :D . Kiitos tiedosta!
Coin
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Coin »

Melko erikoinen sarjanumero oli Italialainen :note-20: sarjanumerona siis S**2*222333*. Melko erikoinen sarjanumero, vaikka itse sanonkin. Tuossa vielä seteliin linkki.

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... faca87c921
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”