Bij Fortis, Dexia en KBC kun je in ieder geval alleen maar 20 en 50 pinnen, zelfs als klant ... tenzij dat er uitzonderingen zijn in bepaalde kantoren.groentje wrote: Wie klant is bij ING kan in de Selfbanks wel 5-jes afhalen. En ik geloof dat Dexia (of was het Fortis) 10-tjes in de lades zitten heeft... weliswaar alleen maar voor klanten... Ik heb gisteren nog 5 5-jes afgehaald in de ING aan het Luxemburgplein in Elsene...
Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- Libra_22
- Euro-Expert in Training

- groentje
- Euro-Master

Aan de buitenkant heb je gelijk, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat in de Selfbanks (binnen, dus) sommige banken ook kleinere coupures verdelen. ING is er zo een, ik ben al in 3 verschillende kantoren binnen geweest, en telkens is het me gelukt om minimaal 4 biljetten van 5 te krijgen. En het zijn verre van alleen maar grote kantoren. Met mijn kaart van de Bank van de Post kreeg ik niet de mogelijkheid om briefjes van 5 te pinnen.
En ik heb al gehoord dat een andere bank hetzelfde doet met biljetjes van 10, maar ik weet niet welke.
En ik heb al gehoord dat een andere bank hetzelfde doet met biljetjes van 10, maar ik weet niet welke.
- eddydevries
- Forum Moderator

Het ligt er ook aan, wanneer je bij de automaten komt.
Ik heb het wel vaker gehad, dat op zondagavond de kleinste biljetten
of
zijn.
Soms kun je zelfs alleen maar
halen.
Dan zijn de kleinere biljetten al op (of bijna op).
Ook heb ik een paar keer meegemaakt, dat er twee automaten naast elkaar staan en verschillende biljetten geven: de een
,
,
en
, en de andere
,
,
en
.
Ik heb het wel vaker gehad, dat op zondagavond de kleinste biljetten
Soms kun je zelfs alleen maar
Dan zijn de kleinere biljetten al op (of bijna op).
Ook heb ik een paar keer meegemaakt, dat er twee automaten naast elkaar staan en verschillende biljetten geven: de een
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
-
UdoWeb
- Euro-Regular in Training

Die automaten zijn mij bekend, wel als je ze in de stortings automaat de biljetten terug stort en bij deze automaat weer opneemt krijg je je gestorte geld terug, dit is niet zo wanneer je een van de andere automaten kiest. Helaas heeft de kneuterdijk alleen maar één stortingsautomaat en soms kan je alleen opnemen, sta ik er dan met pakjes vijfjeseddydevries wrote:Van de week voor het eerst een Stortingsapparaat gezien bij de ABNAMRO (tot nog toe kende ik ze alleen van de Rabobank.
Nog twee "voordelen":Het adres: Kneuterdijk 8, Den Haag
- het staat in dezelfde ruimte als de pinautomaten welke elke dag open is van 6.00-24.00.
Voor de biljettenjagers: je kunt dus opnemen, de nummers daar opschrijven en dan direct weer storten. Volgens mij kan je dat zelfs meerdere keren achter elkaar doen: hierbij geen risico dat je je eigen biljetten weer terugkrijgt, want er zit een aardige afstand tussen de apparaten (desnoods neem je niet het pinapparaat die er het dichtst bij staat, maar een van de anderen).- je kunt het hele pakket biljetten in een keer storten i.p.v. 1 voor 1 (de biljetten die hij niet herkent geeft hij ook weer terug).
(Centrum, schuin tegenover het Binnenhof)
Ik ben eens gaan kijken bij de wagenstraat 4-8 daar staan zon 6 automaten en 1 buiten automaat , waarvan er twee multi automaten zijn... wel fijn als de ene het niet doet... Ik weet niet of deze ruimte na 0:00u is afgesloten, ik vermoed van wel. Eergister had ik wel liefst 2 hits uit een van deze twee automaten, ik denk ook dat er goede kans is als je daar biljetten ophaalt na sluitingstijd van de winkels, sommige ondernemers storten ook hun geld , dan kost het hun niks behalve als ze hun dagomzet storten in de nachtkluis wel.
Het kan wel meerdere keren achter elkaar , maar er zijn wel beperkingen aan bijvoorbeeld je daglimiet van 1000eur per dag (abn klanten). Als je rabobank klant bent en bij een rabo automaat 5jes opneemt kan je maar 1200eur per WEEK openemen.
Bij de Rabo in St.Annaland kun je briefjes van vijf en van 200 opnemen en naast de geld uitgifte automaat vind je een stortingsautomaat ( wel 1 voor 1 storten).
Ik stort regelmatig in de ene automaat en haal gelijktijdig weer geld uit de andere automaat. Ik heb nog nooit mijn eigen biljetten teruggekregen.
Ik stort regelmatig in de ene automaat en haal gelijktijdig weer geld uit de andere automaat. Ik heb nog nooit mijn eigen biljetten teruggekregen.
- eddydevries
- Forum Moderator

Vanavond was de stortautomaat op de Kneuterdijk weer "in stor(t)ing", dus ben ik op de Wagenstraat gaan kijken. Daar is het mij wel gelukt. Ook meteen weer opgenomen (maar geen hit)UdoWebDesign wrote:Ik ben eens gaan kijken bij de wagenstraat 4-8 daar staan zon 6 automaten en 1 buiten automaat , waarvan er twee multi automaten zijn... wel fijn als de ene het niet doet... Ik weet niet of deze ruimte na 0:00u is afgesloten, ik vermoed van wel. Eergister had ik wel liefst 2 hits uit een van deze twee automaten, ik denk ook dat er goede kans is als je daar biljetten ophaalt na sluitingstijd van de winkels, sommige ondernemers storten ook hun geld, dan kost het hun niks behalve als ze hun dagomzet storten in de nachtkluis wel.
Bedankt voor de tip: nu heb ik tenminste nog een tweede adres om buiten kantoortijden geld te stortern.
Eddy - Rotterdam - NL
Die automaten aan de Wagenstraat zijn 24 uur per dag geopend, dus je kunt
er ook 's-nachts terecht. Als ik in Den Haag ben wil ik nog wel eens een
stortingsautomaat van al zijn vijfjes ontdoen. Meestal is dat de rechter (om
politieke redenen.
), dus als je je biljetten in de linker automaat stort
creeëren we geen oninteressante hits.
Tip: als je graag wilt dat je gestorte biljetten weer snel in de circulatie belan-
den moet je je biljetten bij de Wagenstraat storten op vrijdag- en zaterdag-
avond. Die avonden/nachten wil het nogal eens druk zijn bij deze automaten,
dus als je je biljetten stort voordat het uitgaanspubliek massaal komt pinnen
dan zijn jouw biljetten de eersten die weer in omloop belanden.
er ook 's-nachts terecht. Als ik in Den Haag ben wil ik nog wel eens een
stortingsautomaat van al zijn vijfjes ontdoen. Meestal is dat de rechter (om
politieke redenen.
creeëren we geen oninteressante hits.
Tip: als je graag wilt dat je gestorte biljetten weer snel in de circulatie belan-
den moet je je biljetten bij de Wagenstraat storten op vrijdag- en zaterdag-
avond. Die avonden/nachten wil het nogal eens druk zijn bij deze automaten,
dus als je je biljetten stort voordat het uitgaanspubliek massaal komt pinnen
dan zijn jouw biljetten de eersten die weer in omloop belanden.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
-
UdoWeb

@Elmo: Wel handig om te weten dat deze 24 uur per dag geopend zijn... Ik kijk eerst op beschikbaarheid van biljet keuze , als de
-jes op zijn krijg ik lekker veel
en
-jes
, dan stort ik mijn eerder ingevoerde biljetjes in de andere automaat. Want ik moet meestal eerst storten om gelijk weer op te kunnen nemen. meestal doe ik dat met 1000euro
@eddydevries: Die op de kneut is regelmatig stuk, twee weken geleden had ik het zelf een keer veroorzaakt (6-dec), de biljetten van de klant voor mij waren door elkaar gekomen, volgens een abn-insider... het kostte me 11 dagen 6 telefoongesprekken van bij elkaar anderhalf uur , om mijn geld weer op mijn rekening te krijgen. Vandaag had ik in rotterdam 3 hits uit een automaat in één bundel van 40x:note-5: (zie mijn post in hits-en-mijlpalen).
Ben trouwens best wel benieuwd wanneer wij met elkaar een hit krijgen , zal toch niet meer lang duren dacht ik zo.
@eddydevries: Die op de kneut is regelmatig stuk, twee weken geleden had ik het zelf een keer veroorzaakt (6-dec), de biljetten van de klant voor mij waren door elkaar gekomen, volgens een abn-insider... het kostte me 11 dagen 6 telefoongesprekken van bij elkaar anderhalf uur , om mijn geld weer op mijn rekening te krijgen. Vandaag had ik in rotterdam 3 hits uit een automaat in één bundel van 40x:note-5: (zie mijn post in hits-en-mijlpalen).
Ben trouwens best wel benieuwd wanneer wij met elkaar een hit krijgen , zal toch niet meer lang duren dacht ik zo.
- eddydevries
- Forum Moderator

Daar is weinig van te zeggen ben ik bang: Regelmatig probeer ik een hit te "versieren" met PEKU door in zijn postcode (Almeloplein) geld te halen en achter te laten (met zo'n aantal biljetten moet dat toch lukken?).UdoWebDesign wrote:Ben trouwens best wel benieuwd wanneer wij met elkaar een hit krijgen , zal toch niet meer lang duren dacht ik zo.
Het is steeds niets geworden, dus tegenwoordig probeer ik het niet meer zo hard (de meeste hits komen bij mij toch onverwachts)
Eddy - Rotterdam - NL
-
UdoWeb

Trouwens wat kan je per dag opnemen? zoals ik heb begrepen kunnen abn klanten (nieuwe klanten 500eur per dag) en bestaande 1000 eur per dag. Maar ik ben eens naar de bank gegaan en heb mijn opname-geldautomaat limiet laten verhogen tot 2000eur! wel makkelijker zo, maar ze raden je het wel af om te doen , als je je pasje verliest en zo dat kwaadwillenden je rekening makkelijker kunnen plunderen.