Härskeimmät tempaukset

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

emppu 112 wrote:
Miksu77 wrote:Minun härskein tempaus on ollut, että menin
vaihtamaan pankissa 1000€ viiden euron seteleiksi ja ne oli uusia viiden euron seteleitä.
Kysyin saman tien, että jos ne pystyisi vaihtamaan käytetyiksi. :oops:
Vähän aikaa kassaneiti katsoi minua kuin hullua,mutta kävi hakemassa uudet"vanhat"niput holvista :D
Kait nyt kuitenkin kirjasit ne uudetkin 8O :wink: Sehän ei vaadi kuin "vilkaisun" nippuun :wink:
Minäkin kerran Salossa vilkaisin uuteen nippuun ja kuinkas ollakaan tuli ulkomaan osuma.
Enää en pelkästään vilkaise nippuun.
Jotenkin vain se numerojärjestys vaihtui seteleiden keskellä.
Ja nippu todellakin oli uusi.
Ajan tuhlaaminen on tärkeä osa elämää.
Henriika
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Henriika »

Minä onnistuin kerjäämään veljeltäni sen venerahat juuri ennen kun se maksoi ja myöhästytin yhtä tyyppiä noin puoli tuntia niitä kirjatessani. En tiedä voiko 30 kaks ja viiskymppisen kirjaamista pitää erityisen härskinä, no nykyisissä kirjausmäärissäni voi..
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Eliezer »

bin Lauri Œ wrote:Enää en pelkästään vilkaise nippuun.
Jotenkin vain se numerojärjestys vaihtui seteleiden keskellä.
Ja nippu todellakin oli uusi.
Minulla oli tänään sinetöity uusien vitosten nippu, josta 99 oli sarjassa keskenään, mutta välistä puuttui yksi seteli, jonka tilalla oli aivan toisen sarjan (kylläkin saman painon ja maakoodin) seteli.
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Luumi »

Jopa minunlaiselleni vähän setelejä kirjaavalle on päässyt käymään niin, ettei uusi nippu olekaan sitä miltä näyttää, joten kannattaa olla tarkkana niiden kanssa.
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
Annie_in_exile
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Annie_in_exile »

Tulin tänne ripittäytymään ennen kuin rupean kirjaamaan (vähän vaan) arveluttavalla tavalla saatuja seteleitä. Kesäloma Suomessa on nyt sitten ohi, palasin vaihteeksi rahtilaivalla Saksaan. Matka kesti ja kesti, baari oli auki... lopun varmaan jo arvaattekin. Lirkuti-lirkuti ja kauhee selitys baarimikolle, ja kuinka ollakaan, se heltyi vaihtamaan mun kans seteleitä päikseen. Nyt on ruutuvihossa muutama aukeama pienessä sievässä riipusteltuja setelikoodeja, koira vonkaa ulospääsyä, huomiset työvaatteet pitäis katsoa aamuksi valmiiksi, ja meitsiä vaan polttelee rekisteröimättömät setelit. :roll:

Vertaistukea, kiitos.
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Annie_in_exile wrote:Tulin tänne ripittäytymään ennen kuin rupean kirjaamaan (vähän vaan) arveluttavalla tavalla saatuja seteleitä. Kesäloma Suomessa on nyt sitten ohi, palasin vaihteeksi rahtilaivalla Saksaan. Matka kesti ja kesti, baari oli auki... lopun varmaan jo arvaattekin. Lirkuti-lirkuti ja kauhee selitys baarimikolle, ja kuinka ollakaan, se heltyi vaihtamaan mun kans seteleitä päikseen. Nyt on ruutuvihossa muutama aukeama pienessä sievässä riipusteltuja setelikoodeja, koira vonkaa ulospääsyä, huomiset työvaatteet pitäis katsoa aamuksi valmiiksi, ja meitsiä vaan polttelee rekisteröimättömät setelit. :roll:

Vertaistukea, kiitos.
Niin sitä pitää :lol: Mielestäni aivan oikein ja laadukkaasti toimittu 8)
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Annie_in_exile wrote:Vertaistukea, kiitos.
Nämä kaksi ovat varmaan parasta vertaistukea mitä on mahdollista saada :wink:
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Annie_in_exile
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Annie_in_exile »

Heh, joo... tässä kävi nyt vaan sitten niin että jos alun perin vähän häpesin ja arastelinkin edes kysyä, saisko sitä kassaa kirjata, niin kun nyt kerran tuli vielä kohtalaisen komeita osumiakin, niin tästä eteenpäinhän mä oon ihan pitelemätön tuommoisessa tilanteessa.

Jäin vaan katteleen noita kartalla näkyviä nuolia. Juujuu, laivasetelithän kai yleisen näkemyksen mukaan kirjataan lähtösataman koordinaateilla eli tässä tapauksessa Helsinkiin. Toisaalta johdonmukaisempi paikka ois ehkä ollut päätesatama eli Travemünde - nyt jos tulee kolmoisosuma niin näyttää turhan paljon kikkailulta jos seteli on kiertänyt Suomen kautta. Ja kaiken huippuhan on se, että vitoset on tod.näk. täällä Belgiassa mun taikakäsilaukussa lisääntymässä kuin kanit ja odottamassa pääsyä EBTM08-laitumille Sloveniaan (en oo vielä tarkistanut pinoa eli mitkä vitoset on mahdollisesti jääneet matkan varrelle kun ostin bensaa ja muuta). Luoja varjele triplalta ettei mua polteta noitana roviolla.
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master

Re: Härskeimmät tempaukset

Post by JiiPee72 »

Ei minulla mitään kovin härskiä, mutta kommentti kertoo kaiken oleellisen. :)
airis
Euro-Master
Euro-Master

Post by airis »

Olin viikonloppuna hillassa (= keräämässä lakkoja) yhden eläkeläisen kanssa. Hän kun ei enää yksin uskalla lähteä hillaan. Suolla alkoi valitus, että sääsket haittaavat ja sääskiöljy unohtui autoon. En itse käytä sääskiöljyä, joten oli palattava hakemaan se autosta. Muuten hän olisi lähtenyt kesken pois. Hän pyysi samalla viemään lompakon autolle, kun pelkäsi sen tippuvan suolle.

Hiukan harmitti, joten ajattelin että vaivanpalkaksi ainakin kirjaan lompakossa olleet pari seteliä. :oops: Sää ei suosinut. Välillä satoi ja lopulta hillakaverin käsiä alkoi palelemaan liikaa. Onneksi sentään saatiin muutama kilo hilloja. :)

Kävin sitten reissun jälkeen uimassa. Vaikka sääsket eivät minua haittaa, olivat sentään purreet korvat ja niskan niin että uimalasien käyttäminen oli hiukan kivuliasta. Siinä oli kai rangaistukseni. :roll:
Guest

Post by Guest »

Allaoleva "viisinkertainen" osuma pitäisi poistaa osumalistalta. Nottaxin ja Nindexin kommenteista selviää, että he ovat kavereita ja todennäköisesti seteli on heillä vaihtunut kädestä käteen. Saattaa olla sääntöjen mukaista, mutta tämän sivuston sääntöjen hengen mukaista ei ole kierrättää seteleitä tällä tavalla.

Nittax 2006-09-23 16:32:26 Flag for Suomi Pori 28880 Masan duuni hukista ,lähtölaskenta alkoi...7 pvä:ä enään jäljellä...
Nindexi 2006-09-23 16:22:05 Flag for Suomi Pori 28880 Teemult :)
Etäisyys = 0 km, aikaero = 0 päivää
emppu 112 2005-11-23 16:19:09 Flag for Suomi Anjalankoski 46900 Kymijoen osuuspankki,Sp:n nippu 7.11.-05 Tre
Etäisyys = 303 km, aikaero = 303 päivää
minmat 2005-10-29 15:38:05 Flag for Suomi Seinäjoki 60320 koulun myyjäiset
Etäisyys = 314 km, aikaero = 25 päivää
k.j.k 2005-09-25 01:41:40 Flag for Suomi Ilmajoki 60800 Osuuspankki
Etäisyys = 13 km, aikaero = 34 päivä
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master

Post by Sport-Mass »

Guest wrote:Allaoleva "viisinkertainen" osuma pitäisi poistaa osumalistalta. Nottaxin ja Nindexin kommenteista selviää, että he ovat kavereita ja todennäköisesti seteli on heillä vaihtunut kädestä käteen. Saattaa olla sääntöjen mukaista, mutta tämän sivuston sääntöjen hengen mukaista ei ole kierrättää seteleitä tällä tavalla.
Olet tulkinnut kommentit väärin, koska Nittax ja muistaakseni myös Nindex ovat kauniimman sukupuolen edustajia eli naisimmeisiä :). itse en näe osumassa mitään epäilyttävää Nittaxin tuntien. Tosin mitenkään erityisen mielenkiintoinen ei tuo viimeinen siirtymä ole, koska kirjausten aikaeroa on ainoastaan 10 minuuttia. Muttä täysin aidosta osumasta on kaikin puolin kysymys.
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Sport-Mass wrote: Olet tulkinnut kommentit väärin, koska Nittax ja muistaakseni myös Nindex ovat kauniimman sukupuolen edustajia eli naisimmeisiä :).
Mitenkään puolustelematta tätä osumaa koska olen siinä itsekin mukana. :roll: Tämä on ajalta jolloin Nittax vielä pyöritti äitinsä kanssa tota yritystä. Kommentin mukaan seteli on edellisestä työvuorosta ja näinollen kirjaus on tapahtunut jälkikäteen. Nuo kaksi viimeistä osumaa tulisi kenties olla toisinpäin. Aikaero onkin sitten jo asia erikseen. Aito se kuitenkin on. Eikä tämä vieraan kommentti senkummemmin hätkäytä kun ei kerta kehtaa nimimerkillään kirjoittaa :wink:
Vieras

Post by Vieras »

Kiva osuma varsinkin kun käyttäjällä on kirjattuna vain yksi seteli. :evil:

Setelin alkuperäinen kirjaaja on varmasti täysin tietämätön asiasta.. ? :roll:

En löytänyt nopealla selailulla tapaa ilmoittaa tällaisista. laittakaa vinkkiä tai välittäkää eteenpäin.
Tämän viestin voi poistaa kun modet ovat päättäneet vaatiiko asia toimenpiteitä.

Onneksi :flag-fi: silla on fiksumpia härskiyksiä.
Vieras

Post by Vieras »

Vielä toinen yhden osuman ihme. Tällä on oikein selityskin.. :lol:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”