Bumerangisetelit

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
Tomppa-
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Tomppa- »

Tässä yli puolen vuoden tauon jälkeen uudelleen käsiini eksynyt seteli. Toivottavasti matka jatkuu vielä ja joku muukin EBT-henkinen tuon löytäisi. :wink:
bura
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by bura »

Mulla on melkein 6800 seteliä syötettynä, eikä vieläkään ole osunut yhtään bumerangia kohdalle...
Mansenplikka
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mansenplikka »

Ensimmäinen bumerangi tuli vastaan tällä viikolla. Ei mikään mielenkiintoinen, muutaman päivän oli maannut kassassa. Täysin varmahan en voi olla että juuri sen setelin oon sinne vienyt, mutta hyvin todennäköistä se on.

Ihan omaa tyhmyyttäni menin maksamaan isolla setelillä paikassa jossa käyn vitosiani vaihtamassa. Toisaalta olen kyllä luullut, että siellä raha kiertää hyvin, siksi sen paikan olen valinnutkin 8), mutta ei näköjään ainakaan tässä tapauksessa :roll:
soilian
Euro-Master
Euro-Master

Post by soilian »

Vähän reilulla 1500 setelillä olen saanut vain yhden bumerangin ja siitäkin on jo aikaa. Jotenkin ne kirjaamani setelit haihtuvat kuin pieru Saharaan, eikä niitä näytä löytävän kovin moni muukaan. :cry: Ehkä suurin syy on se, että kirjaan suhteellisen vähän vitosia ja kymppejä. :roll:
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

bura wrote:Mulla on melkein 6800 seteliä syötettynä, eikä vieläkään ole osunut yhtään bumerangia kohdalle...
Miten tällaiset lukemat voivat olla mahdollisia!? 8O Sinäkin kuitenkin käsittääkseni paljon pankkien välilläkin kuljetat seteleitä. On se kumma, ettei ole koskaan iskenyt kohdalle. Itse saan bumerangeja pitkin maakuntaa... :roll:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
bura
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by bura »

Klazu wrote:
bura wrote:Mulla on melkein 6800 seteliä syötettynä, eikä vieläkään ole osunut yhtään bumerangia kohdalle...
Miten tällaiset lukemat voivat olla mahdollisia!? 8O Sinäkin kuitenkin käsittääkseni paljon pankkien välilläkin kuljetat seteleitä. On se kumma, ettei ole koskaan iskenyt kohdalle. Itse saan bumerangeja pitkin maakuntaa... :roll:
itseasiassa en kuljeta, kaksi kertaa oon vieny takas pankkiin vitosia tai kymppejä, muuten vaihdan ne isommiksi jossain kiskoilla tai huoltoasemilla. Tänäänkin kotimatkalla sai helposti vaihdettua 600e edestä kymppejä isommiksi kolmessa paikassa ja joka paikassa vielä kiittivät, kun pieniä seteleitä on niin vähän...

EDIT: Ja sen vähän mitä pankeissa vaihtelen vitosiksi/kympeiksi, niin yritän vaihtaa ne isommiksi kauempana noista pankeista, ettei tulisi sitä ensimmäistäkään bumerangia :)
Last edited by bura on Thu Jun 23, 2005 1:34 pm, edited 1 time in total.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Juu, tänään kelpasivat pikkusetelit kaikkialle. Oli oikein mukavaa kylvää. :D
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
susyq
Euro-Master
Euro-Master

Post by susyq »

eilen tuli sitten heti neljä uutta bumerangia... 3 pankin nipusta ja 1 kaupasta... :?
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu", Muumipappa
"Storms probably exist only to be able to have sunrise after them", Moomin

Visit My Forest
Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master

Post by Viperazzi »

Sain toisen mielenkiintoisen bumerangini. Tämä seteli oli kulkeutunut Orivedelle... Kummallista. Vasta toinen mielenkiintoinen bumerangini. 8)
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Mä sitten sain juhannusaattona useankin bumerangin vaihtamistani seteleistä ja oli joukossa neljä osumaa KimmoJ.n kanssakin. Heti aluksi epäilöin, että olisiko ne niitä seteleitä jotka vaihdoin hänen kanssaan päittäin töissä mutta jos ovat niin siinä tapauksessa ovat kiertäneet tässä välissä laskentakeskukseen ja tulleet sieltä takas oli nimittäin avaamattomassa nipussa nuo setelit samoin kun bumeranginikin :cry:

Nyt ne setelit on toimitettu Tampereelle Kimmon uudelleen löydettäväksi :wink:
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master

Post by Sport-Mass »

Sain matkani aikana yhden bumerangin, mutta se oli sitäkin hienompi :) . Löysin nimittäin Ivalosta yhden omista seteleistäni 8O . Siitä olisi tullut nätti osuma, jos joku muu olisi löytänyt sen...
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by arto »

Meinaa vähän mennä tylsäksi. 50 ensimmäistä käytettyä seteliä kirjattu ja niissä jo kaksi bumerangia.

Rupeaa nykyään olemaan jo joka päiväistä herkkua.

Eikun paranee löyty jo kolmas. :o
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Sport-Mass wrote:Sain matkani aikana yhden bumerangin, mutta se oli sitäkin hienompi :) . Löysin nimittäin Ivalosta yhden omista seteleistäni 8O . Siitä olisi tullut nätti osuma, jos joku muu olisi löytänyt sen...
No ohoh 8O Tuo on kyllä aika kurko bumerangi. Onneksi olkoon, jos bumerangista nyt niin voi sanoa.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
minmat

Post by minmat »

Eilen tapahtui outo juttu, josta seuraava yhtälö:

Henkilö A sai setelin n1 paikkakunnalta X ja kirjasi sen EBT:iin klo 13.30. A maksoi setelillä n1 ostokset paikkakunnalla Y klo 16.30. Henkilö B sai setelin n2 paikkakunnalta Z klo 11.00 ja seteli kirjattiin illalla klo 18.00. Yllättäen EBT herjasi: olet tekemässä virhettä, olet syöttänyt setelin paikkakunnalla X klo 13.30. Yllättäen n1 = n2! Henkilö B EI ollut käynyt em. kaupassa eikä henkilön A lompakolla.

Mikähän mahtaa olla uskottavin selitys:

1. näppäilyvirhe
- todella harvinainen mahdollisuus, että pienebtaaja saa kahdelta eri paikkakunnalta (etäisyys 100 km) samana päivänä setelin, joiden sarjanumerot ovat niin lähellä toisiaan, että virhelyönti on mahdollinen. Asiaa ei voi varmistaa, koska seteli n1 on jo kierrossa.

2. väärennös
- kaupan kassalla yksi maksuseteleistä tuntui "paperisemmalta" käteen kuin muut. Toisaalta, mitä järkeä olisi väärentää 5 euron seteliä?

3. Taavi Kupariketo oli asialla ja taikoi setelin n1 henkilön A käsilaukusta henkilön B perstaskulompakkoon
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by arto »

Tänään tuli sitten tylsin nippu pitkään aikaan. Peräti 5 bumerangia yhdessä nipussa. No onneksi siinä oli edes kaksi osumaa. Molemmat olivat peräti sellaisia kenen kanssa ei ollut osumia ennestään.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”