Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by mrfeanfan » Tue Jun 26, 2018 9:32 pm

De Slak wrote:
Sun Jan 10, 2016 11:21 pm
Jammer dat dit topic al lang niet meer gebruikt is, want iedereen heeft wel zo zijn eigen verhaal.
Ik hoop op nieuwe verhalen

JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS » Tue Jun 26, 2018 10:55 pm

Bij deze:

Ik was in januari 2015, de 14e of 15e, gewoon eens benieuwd welke weg mijn euro’s aflegden nadat ik ze uitgegeven had of voordat ik ze ontving. Het idee van bijvoorbeeld in Maastricht een biljet als wisselgeld ontvangen en dit biljet meenemen naar Emmen, dan heeft zo’n biljet zo al 300 kilometer afgelegd. En als een toerist dit biljet vervolgens meeneemt naar Amsterdam, weer 200. In eerste instantie had ik als plan stickers op mijn euromunten te plakken, want misschien krijg ik dezelfde munten ooit weer in handen.

Maar ik wist/bedacht mij dat er iets als eurobilltracker bestond vanwege BaliBennie die ik via een ander ‘spel’ kende, namelijk foursquare (nu Swarm) het inchecken op plaatsen waar je komt (bijvoorbeeld Aldi.) We kenden elkaar niet goed, maar sinds ik foursquare gebruikte ontmoette ik hem wel eens omdat we vaak op dezelfde plaatsen boodschappen deden.

Ik besloot eurobilltracker op te zoeken en meldde mij aan. Ik zocht zijn profiel op om hem vragen te kunnen stellen over ebt, maar tot mijn grote schok zag ik dat hij enkele dagen ervoor (op mijn verjaardag nog wel) overleden was. Jammer dat hij nooit heeft mee kunnen maken dat ik een enthousiaste user werd en dat dat mede door hem kwam...

Swarm doe ik inmiddels nauwelijks meer iets mee, maar ebt houd ik voorlopig nog wel vol, ook voor hem!

Steda
Euro-Master
Euro-Master

Post by Steda » Wed Jun 27, 2018 9:36 pm

Mooi verhaal , Jelmer.

niels20020
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by niels20020 » Mon Jul 09, 2018 5:11 pm

Ik heb mijn verhaal een paar maanden geleden ook verteld in het Engels (zie hier: viewtopic.php?f=3&t=1020&p=1188949#p1188949)

Maar zal het hier nog even vertalen:

Ik keek een YouTube-video van Casey Neistat over $2-biljetten. Ik wist niet wat er zo bijzonder was aan $2-biljetten dus zocht ik dat op op Wikipedia. Op die pagina stond iets over Where's George, een website die dollarbiljetten trackt. Mij leek dat project echt heel interessant, maar helaas kon ik niet meedoen, aangezien ik in Nederland woon. Op de pagina over Where's George las ik gelukkig dat er ook zo'n site voor eurobiljetten bestaat. Ik besloot meteen een account aan te maken :D

Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”