Geinig... biljettenverspreiding op Kreta

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
Venga
Euro-Master
Euro-Master

Geinig... biljettenverspreiding op Kreta

Post by Venga »

Hallo mensen,

Na een vakantie van drie weken aan de (toeristische) noordkust van het grootste Griekse eiland Kreta keer ik bijna weer huiswaarts. De afgelopen tijd heb ik om precies te zijn 199 biljetten in mijn handen gehad (en ingevoerd). Ik dacht dat het wellicht aardig zou zijn om jullie van de samenstelling deelgenoot te maken. De meeste biljetten Grieks? Mooi niet dus!

01 DUITSLAND -X- 66
02 Griekenland -Y- 56
03 Frankrijk -U- 19
04 Italie -S- 15
05 Spanje -V- 13
06 Oostenrijk -N- 12
07 Nederland -P- 10
08 Belgie -Z- 3
09 Ierland/Finland -T/L- 2
11 Portugal -M- 1

En dan de drukkers... dan ziet het lijstje er zo uit:

01 Duitsland (Munich/Leipzig) -P- 52
02 Griekenland (Athens) -N- 40
03 Duitsland (Berlin) -R- 28
04 Frankrijk (Chamalières) -L- 19
05 Oostenrijk (Vienna) -F- 17
06 Italie (Rome) -J- 15
07 Spanje (Madrid) -M- 13
08 Nederland (Haarlem) -G- 7
09 Belgie (Brussels) -T- 3
10 Finland (Vantaa)/Ierland (Dublin) -D/K- 2
12 Verenigd Koninkrijk (Gateshead) -H- 1

Het heeft me nogal verbaasd dat Spanje en Italie het hier zo goed deden... de klasseringen van Nederland en Belgie had ik vooraf zeker hoger ingeschat. En blijkbaar zat ik in een behoorlijk Duits bolwerk! Zijn er EBT'ers met andere ervaringen qua biljetten op Kreta?

Overigens kan ik melden dat ik een aardig aantal leuke biljetten mee terugneem naar Nederland... kansen op een rete-verre, internationale hit!
Thomas B
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Thomas B »

Leuk resultaat!! Is de rest van je vakantie ook een beetje leuk geweest, of heb je alleen maar briefjes lopen zoeken? :P Als je trouwens een stapeltje lange-afstands-briefjes loslaat in ons kikkerlandje doe dat dan een beetje hier in de buurt... Dan vind ik ze wel voor je terug! :D

Maar over die verspreiding: zou dat allemaal te verklaren zijn door het toerisme?
querty
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by querty »

Thomas B wrote:Maar over die verspreiding: zou dat allemaal te verklaren zijn door het toerisme?
Ik denk dat het meeste wel te verklaren is door het toerisme. Maar ook de handel. Ik woon hier dicht aan de grens en ik merk toch dat vele Nederlanders hier vanalles komen aankopen.
VacuosOrchid
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by VacuosOrchid »

wat ik knap vind is dat er eentje bij is van finland! dat is een speld in een hooiberg om zo een biljet te vinden hoor! :p:p
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Ik kan niets anders doen dan je verhaal bevestigen :wink: . Het aantal Griekse biljetten is mij daar ook knap tegen gevallen.

Edit: een half jaar later de zin leesbaar gemaakt...
Last edited by HNL on Thu Mar 11, 2004 7:25 pm, edited 2 times in total.
Benighted
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Benighted »

Volgens mij is het ook vooral te verklaren door de toeristische sector. Kreta is een klein eilandje (het is misschien het grootste van Griekenland, maar erg groot is het ook weer niet) dat vrij veel touristen lokt. Ik denk als je naar Tenerife, Ibiza, Mallorca, Menorca, Corsica, ... gaat dat het juist hetzelfde gaat zijn dat buitenlandse biljetten de binnenlandse overtreffen.
Ik schat nog een 5-tal jaren en de biljetten zijn zo goed als gemengd over heel Europa. Nu is het hier en daar wat sporadisch, maar meer en meer gaan ze overheersen :P
Ontdek het Antwerpse polderdorp Zandvliet: http://www.zandvlietdorp.be
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”