Eurokolikoiden keräilijät HUOM!!

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

willewee

Eurokolikoiden keräilijät HUOM!!

Post by willewee »

:evil: Olen alusta asti tarkistanut kaikista mahdollisista paikoista saamani kolikot ja enään puuttuu muutama.

Ottakaahan yhteyttä niin laitan vaihdokkilistani tulemaan, jos vaikka voitaisiin vaihdella.

vesa.varvio@dnainternet.net
User avatar
Basisti
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 52
Joined: Thu Apr 24, 2003 2:01 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by Basisti »

Mitkähän suomalaisista eurokolikoista mahtaa olla harvinaisempia?
Tuossa viikonloppuna selasin kolikkopurkkiani ja seuraavia kolikoita ei löytyny:

v.1999:
v.2000:20c
v.2001:10c
v.2002:2e,10c
v.2003:ainoastaa 2e:n kolikko löytyy.

1c:n ja 2c:n kolikoita ei löydy miltään vuodelta.

En oo tähän mennessä ollu mikään kolikkokeräiliä, mutta voishan sitä alottaa.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Ainakin nämä on harvinaisia:

20cent 2000
10 & 50cent 2001
kaivuukone
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 3
Joined: Wed Sep 24, 2003 5:23 pm

Post by kaivuukone »

tässä mun kolikko varasto:

1 cent : 2kpl 2000 ja 2002
2 cent: 3 kpl 2000 ja 2 x 2002
5 cent: 24 kpl 9 x 1999, 4 x 2000, 6 x 2001 ja 5 x 2002
10 cent: 24kpl 19 x 1999 ja 5 x 2000
20 cent: 17kpl 5 x 1999 2 x 2001 ja 10 x 2002
50 cent: 3 x 1999 7 x 2000ja 2 x 2002
1 euro: 3 kpl 3 x 2000


sit mun 2 euron kolikot on kadonnut jotenkin mystisesti...
User avatar
Captain_Morgan&Family
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 19
Joined: Wed Sep 25, 2002 8:06 am
Location: Valkeakoski, Finland
Contact:

Post by Captain_Morgan&Family »

Meidän kummityttö keräilee myös, tässä puutelista:
Ritan puuttuvat eurokolikot

Jos on tarjota jotain noista, niin ottakaa muhun yhteyttä.
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2486
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Fundamental wrote:Ainakin nämä on harvinaisia:

20cent 2000
10 & 50cent 2001
Vieläkös tämä pitää paikkaansa. Ajattelin tässä tällä viikkoo laskee joku päivä piruuttani matkakassan eli neljän kuukauden kolikkokertymän. Samallahan vois kattoo noita vuosilukuja. Pistäkkö Fundamental jotain tietoo että mitkä vuosiluvut milläkin kolikoilla olis harvemmin tavattavia
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

5senttiä 2003
10senttiä 2002,2003 (2001 kolikoita on säilössä ja niitä ruvetaan jossain vaiheessa laskemaan liikkeelle)
20senttiä 2000 & 2003
50senttiä 2001,2002,2003
1€ 2003
2€ 2002

Noista harvinaisimmat ehkä noi 2003 vuoden kolikot, 20 senttiä 2000 ja 2€ vuodelta 2002
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Post by Aaron »

Fundamental wrote:10senttiä 2002,2003 (2001 kolikoita on säilössä ja niitä ruvetaan jossain vaiheessa laskemaan liikkeelle)
Tästä sainkin idean.

Meidän on ryhdyttävä viemään suomalaisia eurokolikoita runsain mitoin ulkomaille. Tällöin saamme painostettua Suomen Pankin laittamaan niitä enemmän liikkeelle kolikoiden puutteen tähden ja saamme todennäköisemmin kolikoita puuttuvilta vuosilta. :wink:

No, meneehän niitä Suomen kolikoita nyt muutenkin kun kysyntä on niin kova.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Se on aika hassua, että suomen pankki ei alussa antanut tietoa miten monta mitäkin kolikkoa on painettu.. mm. noita suomen 10 senttis 2001 pötköjä myytiin vielä vähän aika sitten hintaan 400€kpl!!! Nyt sitten selvisi, että kyseisiä kolikoita on painettu yli 14 miljoonaa kappaletta! Varmasti hieno tunne kun huomaa, että kyseisen pötkön hinta laski kuin lehmän häntä. Voin laittaa kaikkien suomen kolikoiden painomäärän tänne jos kiinnostusta riittää?
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2486
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Laita ihmeessä ja kiitos tosta listasta. 20 senttinen mallia 2000 löyty ainakin heti kättelyssä. Tarttisko se näinollen laittaa paikkaan nimeltä jemma?

Edit.

Eli löydöt oli 1 kpl 20 cent v.2000
sekä 1 kpl 2€ v.2002
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Code: Select all

         1999    2000    2001    2002    2003 
1 cent   8,100   7,600   0,500   0,659   6,790 
2 cent   1,785   13,94   0,500   0,659   6,790 
5 cent   63,38   56,66   213,70  101,80  0,790 
10 cent  133,5   167,4   14,700  1,499   0,790 
20 cent  42,4    0,500   121,8   100,8   0,790 
50cent   20,70   67,1    4,432   1,147   0,790 
1 euro   16,21   36,6    13,860  14,110  0,790 
2 euro   16,09   8,680   29,130  1,386   9,080
Siinähän nuo.. luvut ovat siis miljoonia..
Last edited by Fundamental on Mon Feb 02, 2004 6:16 pm, edited 4 times in total.
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2486
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Eli onko noita v 2000 20 senttisiä lyöty vaan 500 000 kappaletta. Sehän pitää ehdottomasti säilyttää.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Jeps! Harvinaisin kolikko taitaapi olla se suomalaisista :)
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Post by Aaron »

Fundamental wrote:

Code: Select all

         1999    2000    2001    2002    2003 
1 cent   8,100   7,600   0,500   0,659   6,790 
2 cent   1,785   13,94   0,500   0,659   6,790 
5 cent   63,38   56,66   213,70  101,80  0,790 
10 cent  133,5   167,4   14,700  1,499   0,790 
20 cent  42,4    0,500   121,8   100,8   0,790 
50cent   20,70   67,1    4,432   1,147   0,790 
1 euro   16,21   36,6    13,860  14,110  0,790 
2 euro   16,09   8,680   29,130  1,386   9,080
Siinähän nuo.. luvut ovat siis miljoonia..
Eli 2003 kolikoita ei siis lyöty paljon yhtään? Sitäpaitsi siinä on oudon tasaiset määrät kunkin kolikon kohdalla. Ja 1- ja 2-senttisiäkin on lyöty aika paljon.

Varmistukseksi kysyn onko nyt siis niin että vuoden 2002 tilastoissa on laskettu yhteen vuosina 1998 ja 2002 lyödyt kolikot, vai ovatko siinä vain vuoden 2002 aikana lyödyt? Tietääkseni vuonna -98 lyötyihin kolikoihin laitettiin vuodeksi 2002.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Vuonna 2003 tehtiin tosiaan ihan älytön määrä 1 ja 2 senttiä keräilijöitä varten ja näin saatiin aikaan suomi senttien arvon lasku.. vuoden 2002 lukuihin sisältyy juuri nuo mainitsemasi 1998 lyödyt kolikot..
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”