Page 1 of 1

Olen suomessa en venäjällä...

Posted: Wed Oct 01, 2003 10:17 pm
by JANI73
Kun katselen tuota kartta sivua ja missä olen seteleitä saanut, kartan mukaan se tapahtuu venäjän puolella :cry: vaikka Imatra on ihan suomea... Kukahan tuon epämuodostuneen suomen kartan on piirtänyt ja saisiko sitä korjattua. Olisi kiva kun pisteeni näkyisi suomessa... :lol:

Posted: Thu Oct 02, 2003 7:51 pm
by airis
Kartta on peräisin Ranskasta jo on hiukan epätarkka varsinkin reuna-alueilla. Kaikkialla rajat eivät ole oikeassa paikassa. Suomen kohdalla pisteet näyttävän olevan liikaa idässä, joten osa pisteistä näkyy Venäjän puolella. Toisaalta esim. Haaparanta Ruotsin puolella osuu Kemin kohdalle. Kartan projektiosta johtuen epätarkkuudet näkyvät selvimmin pohjoisessa. Kartta varmaan tarkentunee tulevaisuudessa.

Paikkakuntien koordinaatit pyritään syöttämään tarkasti. Itsekin olen syöttänyt satoja koordinaatteja. Etsin yleensä jonkin kadun, jolla on kyseinen postinumero. Esim. kirkonkylissä olen käyttänyt usein postitoimistojen katuosoitteita.

Posted: Sun Oct 19, 2003 9:18 pm
by magneetti
Hieman liikaa idässä? Menee se toisella rajalla vähän samalla tavalla, Turussa syöttämäni seteli näyttää olevan syötetty jossain meren keskellä ;)

Tarkempi ja kauniimpi kartta olisi kyllä hyvä. Tosin tämän mittasuhteet ovat nyt selkeästi Suomelle edulliset, koska Suomi on kartassa isompi kuin se oikeasti on. Toisaalta eikö se oikeus meille kuulukin, kun olemme kuitenkin koko saitin paras kansa...

Muuten Jani73, huomasin, että taidat harrastaa aitojen osumien keräämistä vaihtamalla seteleitä suoraan tuntemiesi palvelun käyttäjien kanssa? Ei voi käydä muuten sattumia, että samalta henkilöltä noin paljon tulisi samalla ja parin henkilön kohdalla. Tosin minulle kävi niin, että henkilö, jolle maksoin 400 euroa sattui liittymään palveluun ja syöttämään samat setelit. Ikävää, että aidot osumat otettiin pois, vaikka ne oikeasti olivat aitoja....

en vaihtele...

Posted: Sun Oct 19, 2003 10:12 pm
by jani73
magneetti wrote:Hieman liikaa idässä? Menee se toisella rajalla vähän samalla tavalla, Turussa syöttämäni seteli näyttää olevan syötetty jossain meren keskellä ;)

Tarkempi ja kauniimpi kartta olisi kyllä hyvä. Tosin tämän mittasuhteet ovat nyt selkeästi Suomelle edulliset, koska Suomi on kartassa isompi kuin se oikeasti on. Toisaalta eikö se oikeus meille kuulukin, kun olemme kuitenkin koko saitin paras kansa...

Muuten Jani73, huomasin, että taidat harrastaa aitojen osumien keräämistä vaihtamalla seteleitä suoraan tuntemiesi palvelun käyttäjien kanssa? Ei voi käydä muuten sattumia, että samalta henkilöltä noin paljon tulisi samalla ja parin henkilön kohdalla. Tosin minulle kävi niin, että henkilö, jolle maksoin 400 euroa sattui liittymään palveluun ja syöttämään samat setelit. Ikävää, että aidot osumat otettiin pois, vaikka ne oikeasti olivat aitoja....
Terävä huomio... mutta tosiasiassa mulla ei ole koskaan ollutkaan noita seteleitä joita juice on kirjannut kotonaan ja hän on minun kutsuma mukaan tähän keräilyyn... joku virhe yhteydessä kuitenkin kirjaannutti setelimme väärin päin.
Minä kirjauduin omilla tunnuksilla ja nimeni näkyi ruuden yläosassa syötin setelit ja ne kirjautuivatkin kaverin nimiin... ja hänelle kävi päin vastoin... olimme samaan aikaan kotonamme yli 200 km päässä toisistamme ja tietämättömiä toistemme seteleistä. näin kuitenkin on käynyt ja nyt mietin kuinka selvitän asian englanniksi webmasterille asian korjaamiseksi. En halua noita väärin kirjantuneita seteleitä osumiksi koska en ole nähnytkään niitä..

Posted: Mon Oct 20, 2003 12:13 am
by airis
magneetti wrote:Hieman liikaa idässä? Menee se toisella rajalla vähän samalla tavalla, Turussa syöttämäni seteli näyttää olevan syötetty jossain meren keskellä ;)
Keskellä merta? No kartta on tyyliä "mutkat/rajat/rannat suoriksi" :roll: Kartta on jaettu ruuduiksi (150 x 150). Käsittääkseni se ruutu näkyy pisteenä, jonka alueelle seteli osuu. Eli voi olla, että esim Turku osuu aivan ruudun oikeaan yläkulmaan. Ja tämä ruutu sattuu olemaan suurimmaksi osaksi meren puolella.

Etelässäkin on ongelmia. Esim. Saksan itäisimmät pisteet ovat Puolassa ja Saksassa Tsekin rajalla näkyy tyhjä alue. Sen pitäisi olla Tsekinmaata. Siinäkin on raja vedetty suoraksi.

Posted: Mon Oct 20, 2003 12:34 am
by avij
Tarkennuksena, yksittäisen setelin kartassa ei ole käytössä tuota 150x150 ruudukkoa vaan piste piirretään "täsmälleen oikeaan kohtaan", valitettavasti vain karttapohja on hiukan susi. 150x150 ruudukko on käytössä ns. yhteenvetokartoissa eli esim. Tilastot->Kartat. Kartan pisteet on kohdistettu paikalleen siten että ne näyttäisivät olevan edes suunnilleen oikealla kohdalla koko Euroopassa. Toisenlaisilla kohdistuksilla pisteet saisi ehkä pysymään paremmin Suomen rajojen sisällä, mutta samalla muiden maiden kohdistus voisi mennä aivan päin mäntyä. Nykyinen asettelu on olosuhteisiin nähden paras kompromissi, pisteitä ei voi oikeastaan siirtää pikseliäkään sillä sitten jonkin muun maan kohdistus menisi huonompaan suuntaan.

Posted: Wed Jan 07, 2004 11:14 pm
by Divine
airis wrote:Paikkakuntien koordinaatit pyritään syöttämään tarkasti. Itsekin olen syöttänyt satoja koordinaatteja. Etsin yleensä jonkin kadun, jolla on kyseinen postinumero. Esim. kirkonkylissä olen käyttänyt usein postitoimistojen katuosoitteita.
Terve,
vedän tämän vanhan säikeen esille vähän off topic -kysymyksellä, mutta siis onko EBT.comilla olemassa lista, jossa on (kaikille) suomalaisille postinumeroille koordinaatit?

Posted: Wed Jan 07, 2004 11:28 pm
by avij
Divine wrote:mutta siis onko EBT.comilla olemassa lista, jossa on (kaikille) suomalaisille postinumeroille koordinaatit?
Käytännössä joo, tosin ei ehkä ihan kaikille. Meidän tiedossamme on tällä hetkellä noin 1600 postinumeron koordinaatit. Tiedot on kerätty useista eri paikoista, suurin osa kait Maporamasta.

Posted: Tue Feb 10, 2004 6:17 pm
by Fundamental
Tälläisestä paikasta sain tänään setelin kuin Pyhäkumpu 86900.. vielä ei ole täplää pyhäkummusta karttaan ilmestynyt, joten taidan olla ensimmäinen joka on sieltä setelin kirjannut.. pistäkäähän kordinaatit kuntoon niin nähdään missä moinen paikka sijaitsee, jossain kajaanin lähellä luultavasti :)

Posted: Tue Feb 10, 2004 8:35 pm
by maple
Fundamental wrote:Tälläisestä paikasta sain tänään setelin kuin Pyhäkumpu 86900.. vielä ei ole täplää pyhäkummusta karttaan ilmestynyt, joten taidan olla ensimmäinen joka on sieltä setelin kirjannut.. pistäkäähän kordinaatit kuntoon niin nähdään missä moinen paikka sijaitsee, jossain kajaanin lähellä luultavasti :)
Pyhäjärven kaupungin "kaupunginosa" (hehe, aikamoinen tuppukylä kaupungiksi) ;-). Sijaitsee lähes Suomen keskipisteessä, Oulu-Jyväskylä ja Iisalmi-Kalajoki linjojen leikkauspisteessä. Kajaaniin siitä on suunnilleen yhtä pitkä matka myös.

Kartta kuntoon!

Posted: Tue Feb 17, 2004 2:53 pm
by Täti
Hyi kun puistatti! Että Joutseno ja Imatra rajan väärällä puolella? No, kyllä ne ryssät Suomen ennen pitkää vallottaa... vollottaa Täti. :evil:

Re: Kartta kuntoon!

Posted: Wed Feb 25, 2004 2:42 pm
by Aaron
Täti wrote:Hyi kun puistatti! Että Joutseno ja Imatra rajan väärällä puolella? No, kyllä ne ryssät Suomen ennen pitkää vallottaa... vollottaa Täti. :evil:
Ei, Suomi valloittaa venäläisen koulutetun työvoiman. :wink:

Venäläisethän ovat suunnilleen parhaita maahanmuuttajia mitä voi kuvitella. He ovat koulutettua porukkaa, juuri sellaista väkeä, mitä Suomi tarvitsee tulevaisuudessa yhä enemmän. Sitäpaitsi sehän on kannattavaa tuoda tänne valmiiksi koulutettu, noin kolmenkymmenen ikäinen työvoima ulkomailta. He tuottavat paljon verotuloja. Ennenkuin suomalainen alkaa tuottaa rahaa yhteiskunnalle, hänen koulutukseensa on pumpattu paljon rahaa.

Joten ei muuta kuin tervetuloa venäläiset. :)