Setelien painopaikat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Setelien painopaikat

Post by aplfi »

Tutkiskelinpahan tässä noita taulukoita ja hämmästelin, en suinkaan ensimmäistä kertaa, noita seteleiden painopaikkoja. Eli taulukoiden mukaan esim. kaikkia suomalaisia seteleitä olisi painettu ainakin vähissä määriä melkeinpä jokaisessa setelipainossa Euroopassa.

Onko noit kaikki tiedot varmasti oikeita vai onko seassa mahdollisesti virheellisiä kirjauksia. Itse olen kyllä huomannut ettei järjestelmä ottanut seteliä vastaan kun vahingossa rutiinin omaisesti näppäilin italialaiseen 20€ seteliin L-kirjaimen S-kirjaimen tilalle. Taulukon mukaan 3 kpl tällaista seteliä on kuitenkin kirjattu järjestelmään 8O . Missä vika :?:

Onko kellään faktatietoa että onko mahdollisesti joskus seteleiden painamisen alkuvaiheessa painettu seteleitä ihan sikinsokin miten huvittaa kun sellaisen kuvan tosta taulukosta ainakin saa.
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Re: Setelien painopaikat

Post by aplfi »

aplfi wrote: Itse olen kyllä huomannut ettei järjestelmä ottanut seteliä vastaan kun vahingossa rutiinin omaisesti näppäilin italialaiseen 20€ seteliin L-kirjaimen S-kirjaimen tilalle.
Jaa niin sehän johtuu varmaan siitä tarkastuskaavasta mistä pitää tulla lopputulokseks 8 :D
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Vahinkoja ovat kaikki. Mielestäni ennen tuota tarkastus juttua ei ollut.. joskus itsekkin syöttänyt virheellisiä painopaikkoja..
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”