Yllättävän paljon tänne onkin kirjattu isoja 100, 200 ja 500 euron seteleitä.
Itse en ole pitänyt mokomia edes käsissäni vaikka olenkin ehkä ylempää keskituloluokkaa.

Vaihdan myös joskus kolikoita ja seteleitä isompiin. Aina olen ottanut 20 euron seteleitä. En ole halunnut ottaa riskiä, että saisin väärennetyn setelin. Tosin eihän noita väärennöksiä varmaan kovin paljoa ole liikkellä.Schaza wrote:Itselläni on tapana säästää kaikki käsiin kulkeutuvat 5€ setelit, ja vaihtaa ne aina joskus isommiksi kaupoissa jotka tunnetusti haluavat pikkuseteleitä vaihtorahoiksi. Sitten jos käy mäihä, kassassa killuu esim. 100€ lappu joka sitten kulkeutuu omaan taskuun samalla kun 5€ lappuset liihottelevat kauppiaalle.
Juuri tänään jostain lukaisin jonkun vähän vanhemman artikkelin, jossa mainittiin että vähän yli 20 000 euroväärennöstä on tavattu 2001-2002 vaihteen jälkeen. Ehkäpä luku on tänä päivänä jo vähän suurempi, mutta se luku mitä väärenteitä on liikkeellä, on prosentuaalisesti koko setelikannasta hyvin vähän, joten mahdollisuus että väärennös osuu näppiin on aika pieni. Sitäpaitsi isommat laput tulee kyllä syynättyä varmuuden vuoksi hyvin tarkkaan jo kaupan kassalla, ja ainahan voi tsekata avaimenperä-uv-valolla ennen vaihtokaupan lopullista suorittamista.airis wrote:Vaihdan myös joskus kolikoita ja seteleitä isompiin. Aina olen ottanut 20 euron seteleitä. En ole halunnut ottaa riskiä, että saisin väärennetyn setelin. Tosin eihän noita väärennöksiä varmaan kovin paljoa ole liikkellä.

Tuollaiset löysin:Ju55iM wrote:Mahtaako koko EBT:ssä olla yhtään osumaa sattunut viittäkymppiä isomille seteleille?

Koska satasia, kaksisatasia ja viisisatasia ei saa automaateista Suomessa, liikkeellä olevat ovat käteisnostoseteleitä. Lanseerattakoon käyttöön uusi EBT-termi: MUMMOSETELI.rubia wrote:Yksikään 100 euron setelin osumista ei tainnut olla Suomesta. Se kertoo paljon.