Roskaposti

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Loner

Roskaposti

Post by Loner »

Mites muilla kun musta tuntuu että spämmit lisääntyy sen jälkeen kun on EBT:hen logannu sisään?? Käyn se verran harvoin että eron huomaa.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Mulla ei ainakaan tule yhtään roskapostia omaan sähköpostiini.. ja sama sähköposti on ebt tunnuksena.. joten tuo väittämäsi ei kyllä pidä paikkaansa..
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

EBT ei myy/luovuta/lainaa/tms EBT:n jäsenten sähköpostiosoitteita kenellekään. Sähköpostiosoitetta käytetään osumista kertomiseen ja jos olet valinnut ko. valinnan tunnuksesi tiedoista, saat muutaman kuukauden välein sähköpostiisi EBT:n uutiskirjeen. Kukaan muu kuin minä ja Philippe (webmaster) ei pääse edes selailemaan käyttäjien käyttämiä sähköpostiosoitteita. Katso oikeudellinen huomautus.

Koska olen ylläpidon edustaja, sanomisiini kannattaa tietenkin soveltaa sopivaa lähdekritiikkiä, mutta ainakaan minä en ole saanut EBT:ssä käyttämääni sähköpostiosoitteeseen (=osoite on käytössä vain EBT:tä varten, oman domainin omistamisen iloja) ainuttakaan spammia, joten enpä usko että sähköpostiosoitteita olisi tahattomastikaan päätynyt spammerien käsiin.

Koeta etsiä sähköpostiosoitettasi Googlella (kts. myös groups.google.fi). Jos sähköpostiosoitteesi löytyy sieltä edes yhden kerran, olet ns. kusessa.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

Fundamental wrote:Mulla ei ainakaan tule yhtään roskapostia omaan sähköpostiini.. ja sama sähköposti on ebt tunnuksena.. joten tuo väittämäsi ei kyllä pidä paikkaansa..
Sama juttu mulla. Ei tullut roskaa ennen EBT:tä eikä tule nytkään, *koputtaa puuta*. Kyseessä on sellainen osoite, jota en levittele nyysseissä tai kotisivuillani.
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Pitää muuten vielä mainita seuraava asia kun katselin omia roskapostitilastojani tarkemmin. Käytin yhtä tiettyä sähköpostiosoitetta kirjoittaakseni uutisryhmiin tasan kaksi viestiä. Nyt noin puolentoista vuoden aikana tuohon sähköpostiosoitteeseen on kertynyt 4161 spammia. Aika tehokasta, sanoisin. Eli jos spammi häiritsee, kannattaa huolehtia ettei sitä osoitetta viljele ainakaan uutisryhmissä tai WWW:ssä.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
JuusoJuu
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JuusoJuu »

Mulla on tuo yahoon sähköposti käytössä vain sen takia, että saan käyttää sitä rekisteröityessäni ties mihin keskustelupalstoille jne. Eipä ainakaan tukkeudu se 'oikea' sähköposti spämmistä. Ei kannata ainakaan täyttää selaimen 'omiin tietoihin' sitä sähköposti-kohtaa, sieltä sen saavat ties mitkä sivut joilla kulkee. Alkaa spämmiä tipahdella.
Sinappikurkkusalaatti - Nick JJf @ IRC
airis
Euro-Master
Euro-Master

Post by airis »

Minulla ei ole ollut mitään ongelmia roskapostista, vaikka olen käyttänyt kyseistä sähköpostiosoitetta ebt:ssäkin jo yli 2 vuotta.
DJ Frank
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by DJ Frank »

Ei ole ollut mitään ogelmia täälläkään. Ja tästä olen myös kertonut kavereilleni, joille olen suositellut saittia.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Ei olis pitäny lähtee brassaileen! Tänään tuli ensimmäinen roskaposti tähän sähköpostiin. Olen kuitenkin varma, että se ei ole ebt:n syytä :)
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Yksi tapa millä eri palvelut keräävät sähköpostiosoitteita ovat kaikenlaiset onnittelukortit joita saat sähköpostitse. Osoitteet saattavat jäädä muistiin ja ne otetaan roskapostituskäyttöön sopivalla viipeellä ettei kukaan osaa yhdistää niitä toisiinsa. Eli jos käytät niitä, niin sitten vain luotettavista lähteistä! Sitten oma lukunsa ovat eri näköiset huuhaapalvelut, kuten Someonelikesyou.com. :roll:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Heheh empä käytä tuollaisia palveluita :)
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Fundamental wrote:Heheh empä käytä tuollaisia palveluita :)
Niin, mutta riittää kun joku lähettää sinulle omaan sähköpostiosoitteeseesi sellaisen kortin. :(
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
eph
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by eph »

Jos roskaposti vaivaa - ratkaisuksi käy esim. spamassassin. Itselleni tulee (ei toki ebt:ltä) noin 80-90 spamia ja varmastikin mielenterveydellisiä ongelmia tulisi jos kyseinen spammimäärä pitäisi käsin läpi kahlata :)
eph
romppu
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by romppu »

eph wrote:Jos roskaposti vaivaa - ratkaisuksi käy esim. spamassassin. Itselleni tulee
Meikällä on tosi tiukka suodatin ja palomuuri, siitä huolimatta joka päivä tulee muutama spämmi.
eph
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by eph »

romppu wrote:
eph wrote:Jos roskaposti vaivaa - ratkaisuksi käy esim. spamassassin. Itselleni tulee
Meikällä on tosi tiukka suodatin ja palomuuri, siitä huolimatta joka päivä tulee muutama spämmi.
Joo, tuleehan sitä läpi tietysti aina jonkin verran, minulla spamassassin pudottaa spamista noin 90%.
eph
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”