Roskaposti
-
Loner
Roskaposti
Mites muilla kun musta tuntuu että spämmit lisääntyy sen jälkeen kun on EBT:hen logannu sisään?? Käyn se verran harvoin että eron huomaa.
- Fundamental
- Euro-Master

- avij
- Forum Moderator

EBT ei myy/luovuta/lainaa/tms EBT:n jäsenten sähköpostiosoitteita kenellekään. Sähköpostiosoitetta käytetään osumista kertomiseen ja jos olet valinnut ko. valinnan tunnuksesi tiedoista, saat muutaman kuukauden välein sähköpostiisi EBT:n uutiskirjeen. Kukaan muu kuin minä ja Philippe (webmaster) ei pääse edes selailemaan käyttäjien käyttämiä sähköpostiosoitteita. Katso oikeudellinen huomautus.
Koska olen ylläpidon edustaja, sanomisiini kannattaa tietenkin soveltaa sopivaa lähdekritiikkiä, mutta ainakaan minä en ole saanut EBT:ssä käyttämääni sähköpostiosoitteeseen (=osoite on käytössä vain EBT:tä varten, oman domainin omistamisen iloja) ainuttakaan spammia, joten enpä usko että sähköpostiosoitteita olisi tahattomastikaan päätynyt spammerien käsiin.
Koeta etsiä sähköpostiosoitettasi Googlella (kts. myös groups.google.fi). Jos sähköpostiosoitteesi löytyy sieltä edes yhden kerran, olet ns. kusessa.
Koska olen ylläpidon edustaja, sanomisiini kannattaa tietenkin soveltaa sopivaa lähdekritiikkiä, mutta ainakaan minä en ole saanut EBT:ssä käyttämääni sähköpostiosoitteeseen (=osoite on käytössä vain EBT:tä varten, oman domainin omistamisen iloja) ainuttakaan spammia, joten enpä usko että sähköpostiosoitteita olisi tahattomastikaan päätynyt spammerien käsiin.
Koeta etsiä sähköpostiosoitettasi Googlella (kts. myös groups.google.fi). Jos sähköpostiosoitteesi löytyy sieltä edes yhden kerran, olet ns. kusessa.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Sama juttu mulla. Ei tullut roskaa ennen EBT:tä eikä tule nytkään, *koputtaa puuta*. Kyseessä on sellainen osoite, jota en levittele nyysseissä tai kotisivuillani.Fundamental wrote:Mulla ei ainakaan tule yhtään roskapostia omaan sähköpostiini.. ja sama sähköposti on ebt tunnuksena.. joten tuo väittämäsi ei kyllä pidä paikkaansa..
- avij
- Forum Moderator

Pitää muuten vielä mainita seuraava asia kun katselin omia roskapostitilastojani tarkemmin. Käytin yhtä tiettyä sähköpostiosoitetta kirjoittaakseni uutisryhmiin tasan kaksi viestiä. Nyt noin puolentoista vuoden aikana tuohon sähköpostiosoitteeseen on kertynyt 4161 spammia. Aika tehokasta, sanoisin. Eli jos spammi häiritsee, kannattaa huolehtia ettei sitä osoitetta viljele ainakaan uutisryhmissä tai WWW:ssä.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
- JuusoJuu
- Euro-Expert in Training

Mulla on tuo yahoon sähköposti käytössä vain sen takia, että saan käyttää sitä rekisteröityessäni ties mihin keskustelupalstoille jne. Eipä ainakaan tukkeudu se 'oikea' sähköposti spämmistä. Ei kannata ainakaan täyttää selaimen 'omiin tietoihin' sitä sähköposti-kohtaa, sieltä sen saavat ties mitkä sivut joilla kulkee. Alkaa spämmiä tipahdella.
Sinappikurkkusalaatti - Nick JJf @ IRC
- Fundamental
- Euro-Master

Yksi tapa millä eri palvelut keräävät sähköpostiosoitteita ovat kaikenlaiset onnittelukortit joita saat sähköpostitse. Osoitteet saattavat jäädä muistiin ja ne otetaan roskapostituskäyttöön sopivalla viipeellä ettei kukaan osaa yhdistää niitä toisiinsa. Eli jos käytät niitä, niin sitten vain luotettavista lähteistä! Sitten oma lukunsa ovat eri näköiset huuhaapalvelut, kuten Someonelikesyou.com. 
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
- Fundamental
- Euro-Master

Joo, tuleehan sitä läpi tietysti aina jonkin verran, minulla spamassassin pudottaa spamista noin 90%.romppu wrote:Meikällä on tosi tiukka suodatin ja palomuuri, siitä huolimatta joka päivä tulee muutama spämmi.eph wrote:Jos roskaposti vaivaa - ratkaisuksi käy esim. spamassassin. Itselleni tulee
eph