Page 1 of 1

lopetus

Posted: Wed Apr 21, 2004 10:50 pm
by saku
taidan lopettaa kirjaamisen kun ei nuo osumat tunuu säilyvän vaikka niitä ei edes järjestä ja aina valitetaan niistä. :cry: mikä siinäkin on että kaikki mitä mä ja jani73 kirjataan seteleitä niin meidän kahden osumat poistetaan heti tiedostoista ja jos niitä ei poisteta niin sittenn niistä valitetaan niin paljon että ne poistetaan silloin viimeistään! :x :cry: lopetan ehkä kirjaamisen kerta ei saa osumia tulla ilma että niitä poistetaan kokoajan kun uusi tulee niin heti poistuu. :x :roll:

Posted: Wed Apr 21, 2004 11:11 pm
by DJ Frank
Onpa noita osumia minultakin poistettu, ja varmasti muiltakin.
Lisää höyryä pannuun...kirjaa seteleitä kahta perkeleemmin :)

Posted: Wed Apr 21, 2004 11:16 pm
by avij
Jospa laitan tämän sitten julkisenakin, saa kommentoida (muutkin).

--

En nyt ihan tarkkaan tiedä näitä kaikkia kuvioitanne, mutta ymmärtääkseni Jani on jossakin paikallisessa firmassa duunissa ja kirjaa tuon firman seteleitä. Jos olet saanut tuon setelin ko. firmasta (vaikka sen ehkä antoikin kouraasi joku muu kuin Jani), tämä lasketaan uutiskirjeessä mainituksi läheiseksi rahalliseksi yhteydeksi:
uutiskirje wrote:Kun toinen käyttäjä syöttää saman setelin, jonka sinä olet jo syöttänyt, tai sinä syötät jo kertaalleen syötetyn setelin, kyseessä on osuma. Jos setelin syöttäneillä käyttäjillä on läheinen rahallinen yhteys, tämä virheellinen osuma moderoidaan. Esimerkkejä tästä:

* käyttäjät ovat ystäviä
* ensimmäinen käyttäjä käy useasti kaupassa, jonka omistaja tallettaa maksuvälineenä käytetyt setelit pankkiin, jossa toinen käyttäjä sijaitsee
* molemmat käyttäjät käyvät samassa ravintolassa tai kaupassa

Jos aikaero tai syöttöpaikkojen fyysinen etäisyys on liian pieni, se voi myös johtaa setelin moderointiin. Tarkat raja-arvot päätetään tapauskohtaisesti.
Rahallisesta yhteydestä todistavat myös ne kolmisenkymmentä osumaa sinun ja Janin välillä. Pointti tässä lienee se, että jos osuma olisi ollut joidenkin muiden kuin sinun ja Janin välillä (tai Jani + jokumuu tai sinä + jokumuu), sitä ei olisi varmaan moderoitu. Eikä tämä ole edelleenkään mitään henkilökohtaista, joka maassa on samanlaisia tapauksia jotka käsitellään käyttäen samoja periaatteita.

--

Lisäksi vielä, koska moderointi tapahtuu ihmisvoimin, moderointipäätökseen vaikuttavat inhimilliset tekijät ja tämän takia listoilla on ehkä joitakin osumia jotka olisi pitänyt moderoida ja joitakin joita ei olisi pitänyt moderoida. Keskimäärin osumat kuitenkin moderoidaan samojen periaatteiden avulla. Tilasto jossa nuo osumat näkyy on nimeltään "Mielenkiintoiset osumat", sinne siis kerätään osumat jotka mahdollisesti kiinnostavat muitakin EBT:n käyttäjiä. Jos samojen käyttäjien välillä tulee tarpeeksi paljon osumia, ne eivät enää ole erityisen mielenkiintoisia => moderointi. Nämäkin osumat näkyvät kuitenkin omalla setelilistallasi, joten pääset itse katselemaan kaikkia osumiasi, riippumatta siitä ovatko ne EBT-raadin mielestä mielenkiintoisia vai ei.

Ei kannata näin pienestä hermostua..

Posted: Sun Apr 25, 2004 1:44 pm
by Klazu
Hyvä avij! Oikeaa ja rehtiä puhetta! :o

Sanonpa tähän perään, että itse yritän vaalia minulle tulevien osumien kiinnostavuutta ja aitoutta kaikessa. Kaksi kertaa olen jo joutunut pyytämällä pyytämään, että minulta otettaisiin osuma pois, koska se tuli jonkinlaisen inhimillisen kömmähdyksen kautta. Tilanne ei ole helppo kun kaksi kaveriani kotipuolessa kirjaa seteleitä kumpikin omiin nimiinsä. Pyrimmekin samoissa paikoissa samaan aikaan ollessamme jättämään setelit kokonaan kirjaamatta. Tämä on ihan hyvä vaihtoehto jos varmuudella tietää missä toinen käyttäjä "operoi"... :?

Posted: Sun Apr 25, 2004 8:46 pm
by saku
Klazu wrote:Hyvä avij! Oikeaa ja rehtiä puhetta! :o

Sanonpa tähän perään, että itse yritän vaalia minulle tulevien osumien kiinnostavuutta ja aitoutta kaikessa. Kaksi kertaa olen jo joutunut pyytämällä pyytämään, että minulta otettaisiin osuma pois, koska se tuli jonkinlaisen inhimillisen kömmähdyksen kautta. Tilanne ei ole helppo kun kaksi kaveriani kotipuolessa kirjaa seteleitä kumpikin omiin nimiinsä. Pyrimmekin samoissa paikoissa samaan aikaan ollessamme jättämään setelit kokonaan kirjaamatta. Tämä on ihan hyvä vaihtoehto jos varmuudella tietää missä toinen käyttäjä "operoi"... :?





onkohan noin asiat sitä ei voi koskaan tietää missä toinen on käynyt ja missä ei ole. :x turha väitttää että ette yritä saada eiri paikkoihin kirjattua samoja seteleitä. :evil:

Posted: Sun Apr 25, 2004 8:51 pm
by Divine
saku wrote:onkohan noin asiat sitä ei voi koskaan tietää missä toinen on käynyt ja missä ei ole. :x turha väitttää että ette yritä saada eiri paikkoihin kirjattua samoja seteleitä. :evil:
Eihän sitä koskaan voi tietää 100% varmasti, missä toinen EBT-käyttäjä on käynyt, mutta ainahan voi yrittää minimoida turhien mielenkiinnottomien osumien mahdollisuuksia. Itse ostin Huuto.netistä DVD-levyn eräältä tamperelaiselta tyypiltä, jota epäilin nimimerkin perusteella EBT:läiseksi. Kun tapasimme kaupanteon merkeissä, niin maksoin kirjaamattomalla setelillä, vaikka muuten kirjaan kaikki käsiini tulevat setelit.

Posted: Mon Apr 26, 2004 8:17 am
by Aaron
Divine wrote:
saku wrote:onkohan noin asiat sitä ei voi koskaan tietää missä toinen on käynyt ja missä ei ole. :x turha väitttää että ette yritä saada eiri paikkoihin kirjattua samoja seteleitä. :evil:
Eihän sitä koskaan voi tietää 100% varmasti, missä toinen EBT-käyttäjä on käynyt, mutta ainahan voi yrittää minimoida turhien mielenkiinnottomien osumien mahdollisuuksia. Itse ostin Huuto.netistä DVD-levyn eräältä tamperelaiselta tyypiltä, jota epäilin nimimerkin perusteella EBT:läiseksi. Kun tapasimme kaupanteon merkeissä, niin maksoin kirjaamattomalla setelillä, vaikka muuten kirjaan kaikki käsiini tulevat setelit.
Mielestäni tähän ei liity mitään ongelmaa.

Jos tietää tai edes vahvasti epäilee että on saanut käsiinsä jonkun muun kirjaamia seteleitä, silloinhan niistä saadut osumat eivät ole aitoja tai millään tavalla mielenkiintoisia. Osumat ovat sattumanvaraisia, eli siis aitoja, kun ei tiedä jonkun muun kirjanneen kyseisiä seteleitä aikaisemmin.

Tampereella liikkuvista seteleistä on sangen suuri osa kirjattuja ja silloin on luonnollista että siellä syntyy myös helposti osumia. Silti osumat ovat sattumanvaraisia, mikäli ei tiedä seteleiden olevan kirjattuja.

Jos käykin sattumalta niin että Fundamental saa käsiinsä DJ Frankin aiemmin kirjaaman nipun ja saa 20 osumaa putkeen, kyseessä on silti ihan sattumanvaraisia, aitoja osumia. Mutta kovin mielenkiintoisia ne loput 19 tuskin ovat. :roll:

Täällä oli aiemmin juttua mielenkiintoisten ja aitojen osumien eroista.

Posted: Mon Apr 26, 2004 9:44 am
by Fundamental
Aaron wrote:
Divine wrote:
saku wrote:onkohan noin asiat sitä ei voi koskaan tietää missä toinen on käynyt ja missä ei ole. :x turha väitttää että ette yritä saada eiri paikkoihin kirjattua samoja seteleitä. :evil:
Eihän sitä koskaan voi tietää 100% varmasti, missä toinen EBT-käyttäjä on käynyt, mutta ainahan voi yrittää minimoida turhien mielenkiinnottomien osumien mahdollisuuksia. Itse ostin Huuto.netistä DVD-levyn eräältä tamperelaiselta tyypiltä, jota epäilin nimimerkin perusteella EBT:läiseksi. Kun tapasimme kaupanteon merkeissä, niin maksoin kirjaamattomalla setelillä, vaikka muuten kirjaan kaikki käsiini tulevat setelit.
Mielestäni tähän ei liity mitään ongelmaa.

Jos tietää tai edes vahvasti epäilee että on saanut käsiinsä jonkun muun kirjaamia seteleitä, silloinhan niistä saadut osumat eivät ole aitoja tai millään tavalla mielenkiintoisia. Osumat ovat sattumanvaraisia, eli siis aitoja, kun ei tiedä jonkun muun kirjanneen kyseisiä seteleitä aikaisemmin.

Tampereella liikkuvista seteleistä on sangen suuri osa kirjattuja ja silloin on luonnollista että siellä syntyy myös helposti osumia. Silti osumat ovat sattumanvaraisia, mikäli ei tiedä seteleiden olevan kirjattuja.

Jos käykin sattumalta niin että Fundamental saa käsiinsä DJ Frankin aiemmin kirjaaman nipun ja saa 20 osumaa putkeen, kyseessä on silti ihan sattumanvaraisia, aitoja osumia. Mutta kovin mielenkiintoisia ne loput 19 tuskin ovat. :roll:

Täällä oli aiemmin juttua mielenkiintoisten ja aitojen osumien eroista.


Aivan totta! Osumat ovat aina aitoja ja sattumanvaraisia jos et tiedä, että kyseinen seteli on jo kirjattu järjestelmään. Osumat voidaan aina jakaa mielenkiintoisiin ja ei niin mielenkiintoisiin. Monilla vaan tuntuu menevän hermo siihen kun tampereella on niin paljon aktiivisia käyttäjiä. Uskon että muutaman vuoden päästä samanlainen tilanne on myös muissa kaupungeissa kun sana kiirii tästä hienosta sivustosta :)