Paikkakunnasta

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
Laura*

Paikkakunnasta

Post by Laura* »

Tuleeko toi osumaetäisyys postinumeron perusteella? Ja laitetaanko paikkakunnaks se paikka mihin postinumero viittaa vai se kunta jossa ollaan?

Esim. Jos olen saanut rahan Evitskogista ja laitan sen mukaan postinumeron, niin pitääkö paikkakuntaan laitta Evitskog vai Kirkkonummi? Sillä Evitskog on kuitenkin kylä Kirkkonummella.
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Re: Paikkakunnasta

Post by Aaron »

Laura* wrote:Esim. Jos olen saanut rahan Evitskogista ja laitan sen mukaan postinumeron, niin pitääkö paikkakuntaan laitta Evitskog vai Kirkkonummi? Sillä Evitskog on kuitenkin kylä Kirkkonummella.
Itse olen käyttänyt postitoimipaikan nimeä. Jos Evitskogilla on oma postinumero, niin voit käyttää sitä. Siltikään ei se paha virhe ole jos kirjoitat siihen Kirkkonummi, täplä menee sinne mihin pitääkin.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Mä laittaisin ainakin evitdskog jos sillä on oma postinumero.. niin ja paljon onnea Laura* osumasi johdosta :) Hyvin lähti liikkeelle ebt ura :)
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Minä suosisin sellaista käytäntöä, että laitetaan paikkakunta-kenttään paikkakunnan nimi, ei siis postinumeroa vastaavaa paikkaa. Järjestelmä toimii ensisijaisesti paikkakunnan nimen perusteella, oikealla postinumerolla saadaan vielä hienosäädettyä täpän sijaintia.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

avij wrote:Minä suosisin sellaista käytäntöä, että laitetaan paikkakunta-kenttään paikkakunnan nimi, ei siis postinumeroa vastaavaa paikkaa. Järjestelmä toimii ensisijaisesti paikkakunnan nimen perusteella, oikealla postinumerolla saadaan vielä hienosäädettyä täpän sijaintia.
Ai tuollasta suosittelisit :) Itte oon kyllä tähän asti laittanut postitoimipaikan nimen mutta pitää varmaan sitte alkaa käytäntöä muuttamaan... :roll:
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

avij wrote:Minä suosisin sellaista käytäntöä, että laitetaan paikkakunta-kenttään paikkakunnan nimi, ei siis postinumeroa vastaavaa paikkaa. Järjestelmä toimii ensisijaisesti paikkakunnan nimen perusteella, oikealla postinumerolla saadaan vielä hienosäädettyä täpän sijaintia.
Vai niin. :?

Oma käytäntöni on ollut postitoimipaikan merkitseminen. Mutta koska kyseessä on omien sanojesi mukaan suositus, jatkaisin mielelläni tätä käytäntöä, jos vain sopii.

Oma kotipaikkakuntani on entinen itsenäinen kunta joka on liitetty toiseen kuntaan. Oma postinumero meillä edelleen on ja postitoimipaikkana entisen kunnan nimi. En mielelläni kirjoittaisi kotopuolessa saatuja seteleitä "vieraan" kunnan nimiin. :wink:
airis
Euro-Master
Euro-Master

Post by airis »

Mielestäni postinumeropaikkojen käyttö ei ole ollut ongelma. Lapissa kunnat ovat laajoja (esim. Rovaniemen maalaiskunnan Auttista on matkaa samassa kunnassa olevaan Lohinivaan 150 km) ja käytän mieluummin kylien nimiä. Jos vain postinumero on oikea, ovat koordinaatit yleensä löytyneet helposti.

Muuten löysin nämä Evitskogin koordinaatit systeemistä:

Finland Evitskog 02550 60.2004 24.3389
Finland Kirkkonummi 02550 60.2004 24.3389
Finland Kyrkslätt 02550 60.2004 24.3389

Eli näillä kaikilla piste tulee samaan kohtaan.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Itse käytän myös postitoimipaikan nimiä. Pikku kunnissa on kuitenkin monia taajamia ominen numeroineen, joten pelkän kunnan päätaajaman laittaminen olisi hieman hölmöä. Lisäksi tarkka pikkutaajamien laittaminen tuo mielenkiintoisia osumia ja seteleitä. :wink: Kaupungissa merkkaan kaupungin nimen, kaupunginosan postitoimipaikan numeron sekä kommenttikenttään kaupunginosan. Downtown on keskusta ja sitten loput menee kaunpunginosan nimellä. Minusta tämä on ihan kiva käytäntö. Kaupungissa monesti sama postinumero kun voi olla myös monelle kaupunginosalle...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Laura*

Post by Laura* »

No itse päädyin tohon, että paan postinumeron ja kunnan nimen enkä kylän nimeä, johon postinumero viittaa. Koska kylien nimen perusteella voi olla vaikeeta seurata rahan todellista liikkumista. Siis K:nummella, jos on etäisyyttä vaan 15 km, niin muuttuu heti postinumero ja sen mukaan toimipaikka vaikka edelleen ollaan samassa kunnassa. Eli loppujen lopuks vain paikkakuntalaiset tietää, että raha on pyörinyt kokoajan pelkästään kunnan sisällä.... :?
Tosin tietty Evitskog kuulostaa eksoottisemmalta kuin Kirkkonummi... :lol:
Laura*

Post by Laura* »

Tulipa viel mieleen, että tiettyhän vois tehä niin, että laittaa sitten kommenttikenttään vaikka "Evitskogin kyläkauppa" ja sit paikkakuntaan Kirkkonummi ja Evitskogin postinumero.

Hitsi, kun vois ite korjailla noita tietoja, ni tekisin vähän hienosäätöä noihin tietoihin...
jami

Tankavaara

Post by jami »

Niin, 99695 Tankavaara koordinaatit hävisivät restoressa.
Mukavampi laitella tarkkoja osoitteita, niin saa kartalle vähän väritäpliä!
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

airis wrote:Mielestäni postinumeropaikkojen käyttö ei ole ollut ongelma. Lapissa kunnat ovat laajoja (esim. Rovaniemen maalaiskunnan Auttista on matkaa samassa kunnassa olevaan Lohinivaan 150 km) ja käytän mieluummin kylien nimiä. Jos vain postinumero on oikea, ovat koordinaatit yleensä löytyneet helposti.
Koska hoidat paikkojen oikeat koordinaatit, luotan sanaasi. :wink:

Lapissa tosiaan on varmasti parempi laittaa postitoimipaikan nimi. Silloin informaatioarvo on laajan kunnan kyseessä ollessa paljon suurempi. Etelässä ei tee niin suurta eroa merkitseekö paikkakunnaksi esim. Hauhon tai Eteläisen.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Re: Tankavaara

Post by Fundamental »

jami wrote:Niin, 99695 Tankavaara koordinaatit hävisivät restoressa.
Mukavampi laitella tarkkoja osoitteita, niin saa kartalle vähän väritäpliä!
Juuri näin :)
airis
Euro-Master
Euro-Master

Re: Tankavaara

Post by airis »

jami wrote:Niin, 99695 Tankavaara koordinaatit hävisivät restoressa.
Sillä näyttäisi olevan taas koordinaatit, mutta joitakin uusimpia laitettuja koordinaatteja puuttuu. Listoilla näkyy muutamia paikkoja, joille muistan laittaneeni koordinaatit. Eiköhän nekin kohta taas näy kartalla.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”