Mitä teette työksenne?
-
karnaval
Mitä teette työksenne?
Siis mistä ihmeestä te niitä seteleitä oikein löydätte??
Ei kai kenelläkään ole about 300 kpl 5€ seteleitä!
Eli kuinka monet teistä olette töissä esim pankissa tai kaupassa tai jossain semmosessa paikassa, josta löytyy paljon seteitä joita te saatte "lainata"??
Ite oon ihan vaan opiskelija.
Eli kuinka monet teistä olette töissä esim pankissa tai kaupassa tai jossain semmosessa paikassa, josta löytyy paljon seteitä joita te saatte "lainata"??
No eiköhän toi 300*5 summa löydy jokasen työssäkäyvän tililtäki. Ja vaikka olisit vaan opiskeli niin jos sitä 50 vitosen setelinippua tarpeeks monta kertaa pankis käy vaihtamas niin 300 vitosta kertyy nopeesti. Että tuhansien setelien syöttäminen viikossa onnistuu teorias köyhimmältäki opiskelijalta.
Mutta kyllä täältä osa on rahanparis työskenteleväkin, en tosin minä.
Mutta kyllä täältä osa on rahanparis työskenteleväkin, en tosin minä.
- Fundamental
- Euro-Master

Mulla oli kans ongelmia rahojen syöttämisessä koko tän kuukauden aikana kun ostin uuden puhelimen ja rahat hupeni siinä... Piru vie, juuri kun oli oikein innostunut! Noh, meikäläisen suht. varhainen osuma ja keskiviikkoinen tilipäivä ovat omiaan kohentamaan meikäpojan setelimäärää.
Joskus pitää oikein kyllä "mässäillä" ja hakea pankista pari sataa vitosta, jotka sitten vaihtaa eri paikoissa taas isommiksi. Sadepäivänä, ehkä, joita muuten riittää Suomen suvessa.
Joskus pitää oikein kyllä "mässäillä" ja hakea pankista pari sataa vitosta, jotka sitten vaihtaa eri paikoissa taas isommiksi. Sadepäivänä, ehkä, joita muuten riittää Suomen suvessa.
Joo toi olis ihan mukavaa jossain välis toteuttaa. Olis tekemistä koko päiväks ja jos tarpeeks on seteleitä niin niitä osumiaki vois ropistaOsku-82 wrote:Joskus pitää oikein kyllä "mässäillä" ja hakea pankista pari sataa vitosta, jotka sitten vaihtaa eri paikoissa taas isommiksi. Sadepäivänä, ehkä, joita muuten riittää Suomen suvessa.
- avij
- Forum Moderator

Suurin osa kärkikäyttäjistä kirjaa työpaikkansa seteleitä, mutta normaalilla rahankäytölläkin saa yllättävän paljon seteleitä käsiinsä. Tärkein vinkki lienee se, että pankkikorttiin saa koskea vain nostaessaan rahaa automaatista, eli kaikki ostokset maksetaan vain ja ainoastaan käteisellä, riippumatta siitä ostaako illallistarpeita vai auton.
Itse olen kerännyt Helsingin seudulta ns. henkkoht seteleitä (ei siis työpaikan seteleitä) EBT-urani aikana noin tuhat kappaletta tällä menetelmällä. Jotkut ovat jääneet niin koukkuun tähän toimintaan että käyvät vaihtamassa pankeissa pieniä seteleitä isommiksi ja toisessa pankissa päinvastoin, myös lähiseudun pikkukioskia voidaan auttaa vaihtamalla sinne pikkuseteleitä vaihtorahaksi ym.
Itse olen kerännyt Helsingin seudulta ns. henkkoht seteleitä (ei siis työpaikan seteleitä) EBT-urani aikana noin tuhat kappaletta tällä menetelmällä. Jotkut ovat jääneet niin koukkuun tähän toimintaan että käyvät vaihtamassa pankeissa pieniä seteleitä isommiksi ja toisessa pankissa päinvastoin, myös lähiseudun pikkukioskia voidaan auttaa vaihtamalla sinne pikkuseteleitä vaihtorahaksi ym.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
-
Guest
yhdessä vaiheessa tuollaista harrastin, mutta kun kioskissa rupesi vaihtojeni takia rahastus / kassa kusemaan, kieltäytyivät vaihtamaan siellä kellekään rahaa. muuta kuin hätätilassa (polttoaine- tai peliautomaattiin) enhän minä millään pahalla sotkenut asioita.avij wrote:Jotkut ovat jääneet niin koukkuun tähän toimintaan että käyvät vaihtamassa pankeissa pieniä seteleitä isommiksi ja toisessa pankissa päinvastoin, myös lähiseudun pikkukioskia voidaan auttaa vaihtamalla sinne pikkuseteleitä vaihtorahaksi ym.
minultahan tämä tietysti oli. kerrankin maksoin 50 setelillä enkä ollut tajunnut kirjata siitä numeroita; yritin saada setelin takas ennen vaihtorahojen saamista. mutta kun olin ehtinyt irroittaa käden setelistä....Anonymous wrote:yhdessä vaiheessa tuollaista harrastin, mutta kun kioskissa rupesi vaihtojeni takia rahastus / kassa kusemaan, kieltäytyivät vaihtamaan siellä kellekään rahaa. muuta kuin hätätilassa (polttoaine- tai peliautomaattiin) enhän minä millään pahalla sotkenut asioita.avij wrote:Jotkut ovat jääneet niin koukkuun tähän toimintaan että käyvät vaihtamassa pankeissa pieniä seteleitä isommiksi ja toisessa pankissa päinvastoin, myös lähiseudun pikkukioskia voidaan auttaa vaihtamalla sinne pikkuseteleitä vaihtorahaksi ym.![]()
![]()
- Fundamental
- Euro-Master

Niin ja ihan tuohon topicin kysymykseen vastatakseni.. Irtisanoin eilen itseni entisestä työpaikastani.. työskentelin siis opiskelujeni ohella piirivartijana.. nyt kuitenkin sain ns. vakipaikan eräästä tamperelaisesta perhetukikeskuksesta.. sosionomiksi tosin valmistun vasta joulukuussa, mutta eipä tuo kait mitään haittaa 
Re: mitä teette työksenne?
Ihan omia seteleitä pyöritän. Olen kaupassa töissä, mutta työtahti on sellainen, ettei siinä ehdi kirjaileen mitään. Hieman harmittaakarnaval wrote:Siis mistä ihmeestä te niitä seteleitä oikein löydätte??
Siis omilla seteleillä tarkoitan niitä, joita nostan automaatista tai saan kaupasta vaihtorahana
Last edited by soilian on Fri Jul 09, 2004 7:07 pm, edited 1 time in total.
Re: mitä teette työksenne?
soilian wrote:Ihan omia seteleitä pyöritän. Olen kaupassa töissä, mutta työtahti on sellainen, ettei siinä ehdi kirjaileen mitään. Hieman harmittaakarnaval wrote:Siis mistä ihmeestä te niitä seteleitä oikein löydätte??
Ite oon ihan vaan opiskelija.Sellainen määrä seteleitä päivän mittaan kulkee käsien läpi! Jotenkin se ei kyllä tuntuisi edes rehelliseltä kirjata niitä seteleitä, koska ne ei ole omia
Ajattele niin että jos joku maksaa 20 e setelillä, että vaihdat sen omaan 20 e seteliis, sitte kirjaat sen setelin ja vaihdat takas. Nyt kirjasit oman setelis
Olen opiskelija ja saan rahani automaatista. Lisäksi niitä vaihdellaan ahkeraan pankeissa, ainakin tuonne 10 000 setelin tienoille saakka. Nyt ollaan hieman yli puoli välin menossa. 
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Niin, onko kriteerinä kirjata OMIA seteleitä, vai kirjata seteleitä ?
Miten on oma seteli ? Onko se työstä saatu kädestä käteen? Pankkiautomaatista tulee sattumanvaraisesti seteleitä, ja kun niitä vaihteleepi 50e setelistä kympin ja vitosen ja taikaisin, niin missä vaiheessa ne on omia seteleitä ja missä kohtaa eivät ole ?
Itse katsoisin tärkeimmäksi huviksi tässä sen että kirjaa kaikki setelit mitkä näkee, sillä niin parannan muiden ihmisten mahdollisuuksia saada osumia. Onko sillä väliä onko se mummo oma vai toisen, jonka kädestä riistän setelin ja kirjaan, ja annan kohteliaasti takaisin sydänlääkepurkin saattelemana ?
Tämä on puhdasta saivartelua
Miten on oma seteli ? Onko se työstä saatu kädestä käteen? Pankkiautomaatista tulee sattumanvaraisesti seteleitä, ja kun niitä vaihteleepi 50e setelistä kympin ja vitosen ja taikaisin, niin missä vaiheessa ne on omia seteleitä ja missä kohtaa eivät ole ?
Itse katsoisin tärkeimmäksi huviksi tässä sen että kirjaa kaikki setelit mitkä näkee, sillä niin parannan muiden ihmisten mahdollisuuksia saada osumia. Onko sillä väliä onko se mummo oma vai toisen, jonka kädestä riistän setelin ja kirjaan, ja annan kohteliaasti takaisin sydänlääkepurkin saattelemana ?
Tämä on puhdasta saivartelua