Käyttäjäraportin uudistus..

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
4561
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 83
Joined: Mon Jul 26, 2004 4:38 pm
Location: Orivesi Finland
Contact:

Käyttäjäraportin uudistus..

Post by 4561 »

Kiitos aivan loistavasta käyttäjäraportin uudistuksesta. Ainakin minun tarpeitani nämä uudet käyttäjäraportin tilastot palvelevat erittäin hyvin.

(Uusia ominaisuuksia käyttäjätiedoissa ovat tilastot kansainvälisestä sijoituksesta, kansallisesta sijoituksesta ja kaupungin sisäisestä sijoituksesta.)
User avatar
CCCP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1202
Joined: Tue Jul 13, 2004 5:36 pm
Location: vantaa, Finland

Post by CCCP »

kyllä tämä on aivan loistava. nyt näkee jopa oman sijoituksen kansainvälisellä listalla kun sitä ei ennen nähnyt.
User avatar
Geognome
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 13
Joined: Mon Jul 26, 2004 3:45 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Post by Geognome »

Joo, erinomaista! :D Kiitokset vaan!

Ainoa pieni heikkous on, että kaupunki lasketaan sen ilmeisesti kotipaikkakunnan kirjoitusasun mukaan. Eli jos joku on epähuomiossa kirjoittanut "Jyväsklyä", on hän tämän "kaupunkinsa" ykkönen. Suomessa tämä on hankaluus vain selvästi kaksikielisillä paikkakunnilla, mutta ulkomailla kaupungeissa, joilla on paljon erikielisiä nimiä, ei kaupunginsisäinen sijoitus aina anna todenmukaista kuvaa. Esim. Brussel, Bruxelles, Brussels ovat kaikki perusteltuja, ja voisi siellä asuva suomalainen kirjoittaa myös Bryssel.

Ainoa ratkaisu olisi kai koota postinumerot sopiviksi kaupunkialueiksi ja rakentaa juttu sillä perusteella, mutta semmoiseen megaprojektiin tuskin kenenkään kannattaa ryhtyä.

Mutta erittäin hyvä näinkin!
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Juu, uudistus on pieni mutta hyvä. Katsoin aluksi, että joku manuaalisesti ylläpiti tuollaista tiedoissaan, mutta sittenhän minä havahduin, että Avijin todo-lista on edennyt. Hienoa! Lisää tällaista. :P
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Muukalainen

Post by Muukalainen »

Geognome wrote:Suomessa tämä on hankaluus vain selvästi kaksikielisillä paikkakunnilla, mutta ulkomailla kaupungeissa, joilla on paljon erikielisiä nimiä, ei kaupunginsisäinen sijoitus aina anna todenmukaista kuvaa. Esim. Brussel, Bruxelles, Brussels ovat kaikki perusteltuja, ja voisi siellä asuva suomalainen kirjoittaa myös Bryssel.
Ja monessa maassa taitaa olla paljon samannimisiä paikkoja. Esim. Saksassa on mielestäni useita Frankfurt-nimisiä paikkoja... Joillakin niistä on tietysti tarkempiakin nimityksiä (Frankfurt am Main jne.), mutta monet käyttäjät varmaan kirjoittavat vaan "perusnimen" ja luottavat siihen, että postinumero kertoo mistä kaupungista on kysymys... :roll:
User avatar
Schaza
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 672
Joined: Wed Jun 04, 2003 11:45 am
Location: Heinola, Finland
Contact:

Post by Schaza »

Todella hieno uudistus! :) Ei tarvi enää näitä tietoja kaivella tilastoista itse.

Samannimisistä paikosta, ainakin Suomessa näitä riittää... olen itse käynyt mm. kahdessa Heinolassa, kahdessa Järvenpäässä, ja kahdessa Hartolassa. Hupaisaa on, että Heinolat ovat vieläpä noin 50km päässä toisistaan. Muut kaksoset ovat sentään selkeästi eri puolilla maata. Järvenpäät ovat lähestulkoon eri päissä maata, ja Hartoloiden välissäkin on etäisyyttä useampia satoja kilometrejä.
User avatar
CCCP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1202
Joined: Tue Jul 13, 2004 5:36 pm
Location: vantaa, Finland

Post by CCCP »

mitä?? onko suomessa muka kaksi heinolaa 50km säteellä. tuota en kyllä voi uskoa :!:
User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1896
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Post by soilian »

Ja minä ihmettelen kahta Hartolaa, joilla on usea sata kilometriä välimatkaa 8O Yhden tiedän, joka on alle sata kilsaa omalta asuinpaikaltani. Se taitaa kuulua Jaalaan (Iittiin), eikä sillä tietääkseni ole omaa postinumeroa.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
User avatar
Schaza
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 672
Joined: Wed Jun 04, 2003 11:45 am
Location: Heinola, Finland
Contact:

Post by Schaza »

Perhana, sekoitin kirjoittaessani toisen Heinolan toiseen Hartolaan. Tunnen siis 3 Hartolaa, ja vain yhden Heinolan (löytyyhän näitäkin kun kartasta katsoo).

Hartolan joka on Heinolasta noin 40 km pohjoiseen E75:ttä. Mökki siellä jossain lähimaastossa. :)

Hartolan kylähän se oli jossain Jaalan lähimaastossa... tähän paikkaan voi vain eksyä, sitä ei etsimällä löydä. :). Tietä 46 Kouvolaan päin, ja Siikavan risteyksestä metsää kohti.

Jyväskylästä jonkin verran pohjoiseen on myös yksi Hartola. Kävin kahvilla aikanaan pienellä tienvarsikioskilla, ja myöhemmin kuitista näin käyneeni Hartolassa. Postinumeroa en tullut silloin katsoneeksi kun EBT:tä ei silloin vielä ollut. Tätä Hartolaa ei näemmä tunne karttakaan.

Järvenpäitä riittää myös kun ottaa kartankin avuksi. Täällä pk-seudulla yksi, toinen Äänekoskelta vähän pohjoiseen. Kolmas lähellä teiden 659 ja 551 risteystä Viitasaaresta 659:ää etelään. Neljäs jossain pohjoisessa (näin tienviitan linja-autosta).
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

Suomessa on myös kaksi Koskenkorvaa :mrgreen: Toinen on Etelä-Pohjanmaalla, eli täälä missä minäkin, ja toinen jossain Lapissa. Faktatietoa tästä asiasta ei itsellä ole, mutta kaverin muistan joskus kertoneen.
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

psych3 wrote:Suomessa on myös kaksi Koskenkorvaa :mrgreen: Toinen on Etelä-Pohjanmaalla, eli täälä missä minäkin, ja toinen jossain Lapissa. Faktatietoa tästä asiasta ei itsellä ole, mutta kaverin muistan joskus kertoneen.
ja kolmas pakastelokerossani... :wink: :wink: :wink:
User avatar
Schaza
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 672
Joined: Wed Jun 04, 2003 11:45 am
Location: Heinola, Finland
Contact:

Post by Schaza »

Juha Hyvönen wrote:
psych3 wrote:Suomessa on myös kaksi Koskenkorvaa :mrgreen: Toinen on Etelä-Pohjanmaalla, eli täälä missä minäkin, ja toinen jossain Lapissa. Faktatietoa tästä asiasta ei itsellä ole, mutta kaverin muistan joskus kertoneen.
ja kolmas pakastelokerossani... :wink: :wink: :wink:
Heh, sittenhän minäkin tunnen yhden. Mistä lie johtuu että Koskenkorvassa ollaan lähes aina pakkasen puolella? :)
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

Jos tästä paikasta puhutaan, se on Koskenkorvalla, mutta ymmärsin kyllä että nyt ei ollut paikka kyseessä ;)
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

psych3 wrote:Jos tästä paikasta puhutaan, se on Koskenkorvalla, mutta ymmärsin kyllä että nyt ei ollut paikka kyseessä ;)
pitäisikö sitten sanoa, että koskenkorvapulloni on pakastimellani? minunhan se pullo on eikä pakastimen 8O 8O 8O
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

Juha Hyvönen wrote:pitäisikö sitten sanoa, että koskenkorvapulloni on pakastimellani? minunhan se pullo on eikä pakastimen 8O 8O 8O
Mutta jos sanoo että "pakastimessa", niin ei se silti sano että se pullo olisi pakastimen. Pitäisi sanoa "Kossupullo on pakastimen." Mutta ei noin voi sanoa. Että "pakastimessa" on musta pätevä tuohon,
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”