Hit tactiek
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Hit tactiek
Nieuw op EBT en vroeg me af wat jullie tactiek is om snel hits te krijgen ?
Ik ben geen groot invoerder. Ik probeer wekelijks een 20 tal briefjes in te geven.
Optie 1 :
Veel 5jes uitgeven in je eigen buurt, zodat je gemeente/dorp vol zit met jou briefjes.
Optie 2 :
Veel 5jes uitgeven verspreid over het land, waar je komt, zodat overal in het land wel enkele(weinig) biljetjes van jou te vinden zijn.
Ik heb momenteel 147 biljetten ingegeven.
Alvast bedankt
Ik ben geen groot invoerder. Ik probeer wekelijks een 20 tal briefjes in te geven.
Optie 1 :
Veel 5jes uitgeven in je eigen buurt, zodat je gemeente/dorp vol zit met jou briefjes.
Optie 2 :
Veel 5jes uitgeven verspreid over het land, waar je komt, zodat overal in het land wel enkele(weinig) biljetjes van jou te vinden zijn.
Alvast bedankt
- Ralf
- Euro-Master
Re: Hit tactiek
Logischerwijs stel je hebt 50 biljetten die je stort bij de bank zal het langer duren voordat de biljetten weer in de circulatie komen en dus een hit kan worden.
Dus het voordeel is om die 50 biljetten uit te geven/wisselen in winkels zodat bij wijze van 1 minuut later de eerste biljetten alweer van winkel naar een klant gaan.
Maar echt tactieken om snel/veel hits te krijgen zijn er niet echt.
Al heb je in een land/dorp/stad met een grote/veel EBT-ers een lagere hitratio dus een grotere hitkans.
Daarbij hoe meer biljetten je ingeeft hoe groter de kans op een hit
Dus het voordeel is om die 50 biljetten uit te geven/wisselen in winkels zodat bij wijze van 1 minuut later de eerste biljetten alweer van winkel naar een klant gaan.
Maar echt tactieken om snel/veel hits te krijgen zijn er niet echt.
Al heb je in een land/dorp/stad met een grote/veel EBT-ers een lagere hitratio dus een grotere hitkans.
Daarbij hoe meer biljetten je ingeeft hoe groter de kans op een hit

- eddydevries
- Forum Moderator
De eerste optie heeft eigenlijk alleen veel effect als er veel users in de stad/buurt zijn, maar is geen zekerheid:kevinmichiels wrote:Nieuw op EBT en vroeg me af wat jullie tactiek is om snel hits te krijgen ?
Optie 1 :
Optie 2 :
Alvast bedankt
Vroeger was zichtbaar wat de standaard-postcode was. Toen heb ik een paar keer veel gewinkeld/gewisseld op de postcode van PEKU (de toenmalige nummer 1 van Den Haag), om te proberen om een hit met hem/haar te krijgen.
Dat hielp niets (wat dat betreft): een hele tijd later vond hij een biljet van mij terug in een buurtgemeente (dus niet eens in onze eigen stad

Dat is nog steeds onze enige hit samen.......
Nog een nadeel van "alles in je eigen woonplaats uitgeven": je hebt dan grote kans dat je je eigen biljetten terugvindt. Die kan je niet registreren, omdat je dat al een keer gedaan hebt (we noemen ze "boemerang-hits", omdat ze teruggekomen zijn).
Wat ik vaak probeer te doen, is biljetten achter te laten in tankstations/restaurants langs de snelweg. Veel EBT-ers zijn nogal reislustig, en komen dus (redelijk) vaak op die plekken. En als geen EBT-er ze daar vindt, neemt iemand anders wel wat mee om ze weer te verspreiden (de biljetten blijven er nooit lang in de kassa liggen).
Maar het is geen garantie: omdat er zoveel mensen zijn die reizen, is de kans dat je biljet geregistreerd wordt op de plek waar je hem achtergelaten hebt toch nog niet groot.
Ik weet wel een paar plekken waar de kans op een hit op 80-90% zit.
Van een aantal users weet ik namelijk de winkel(s) waar ze altijd gaan wisselen.
Maar die mijd ik juist: het is veel leuker om onverwachts een hit te krijgen

Nog een manier om je biljetten snel weer in roulatie te krijgen (dat geldt vooral in Nederland): met een stapeltje vijfjes naar een winkel/café/restaurant gaan en vragen of ze willen wisselen naar grotere biljetten. Die hebben hier (haast) altijd een tekort aan vijfjes.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
hartelijk bedankt !
Ik ken een cafe uitbater. Deze week eens langs gaan om te zien of die regelmatig wat wilt wisselen.
Is er toevallig een folder dat ik kan afprinten en afgeven aan mensen waarmee ik wil wisselen zodat ze verstaan waar ik mee bezig ben?
Ik ken een cafe uitbater. Deze week eens langs gaan om te zien of die regelmatig wat wilt wisselen.

Is er toevallig een folder dat ik kan afprinten en afgeven aan mensen waarmee ik wil wisselen zodat ze verstaan waar ik mee bezig ben?
Een folder is er volgens mij niet.Ik heb er teminste nog nooit van gehoord. Ik denk dat mond tot mond reclame vaak het beste is. En die café uitbater die jij bedoeld is ook geen gek idee. Wie weet, gaan ze ze voor wel bewaren. Voor mij is er iemand die alle nummers gaat opschrijven, zodat ik ze later kan invoeren. Dat heeft in een korte tijd wel 2 hits opgeleverd. Zelf deelnemen aan de EBT ziet ze niet zitten.kevinmichiels wrote:hartelijk bedankt !
- eddydevries
- Forum Moderator
Een tijd geleden heb ik een duitse flyer gezien (in dit topic hadden ze het over deze flyer), maar daar staan Duitse (en Oostenrijkse) cijfers en grafieken in. Die had ik wel gedownload om er Nederlandse en Belgische data erin te gaan gebruiken. Maar omdat ik geen idee heb hoe ik dat aan kan passen heb ik er niets mee gedaan.kevinmichiels wrote:hartelijk bedankt !
Maar er schijnt ook een Nederlandse flyer (van sergeantmajoor) te zijn geweest, waar ze in 2011 over hadden om deze aan te passen. Maar volgens mij is dat nog niet gebeurd.
P.S. Ik zie dat ik nodig weer eens je kant op moet. Ik heb maar EEN biljet bij je in de buurt vandaan gehaald. Dat moet wel eens meer kunnen worden.
Eddy - Rotterdam - NL
- Ralf
- Euro-Master
Als er een flyer zou komen dan zou ik er zeker wat uitprinten om bij lokale supermarkten etc. op te hangen.
Wie weet eentje ontwerpen en dan een bepaalde week kiezen en dan in Nederland en Belgie zorgen dat we er zoveel mogelijk kunnen verspreiden in supermarkten etc.
Kijken wat zoiets op zal leveren
Wie weet eentje ontwerpen en dan een bepaalde week kiezen en dan in Nederland en Belgie zorgen dat we er zoveel mogelijk kunnen verspreiden in supermarkten etc.

haha dat is waar ik elke week mijn brood ga halen :peddydevries wrote:
P.S. Ik zie dat ik nodig weer eens je kant op moet. Ik heb maar EEN biljet bij je in de buurt vandaan gehaald. Dat moet wel eens meer kunnen worden.
- vermeer
- Euro-Master
In mijn beleving is er weinig ruimte voor tactiek. Betalen met
en dan vragen om zo klein mogelijk. Ik kan gerust stellen dat
zeer populair zijn. Kwijt raken voor grotere biljetten moet in principe altijd mogelijk zijn. Je kunt alleen beter (voorbeeld) 4 keer 6 ruilen voor wat anders dan 24 biljetten in 1 keer. Willen ze niet ruilen, dan gewoon verder zoeken. Mijn motto hier is: je kunt 2000 biljetten invoeren en geen hit krijgen (misschien wel in de toekomst), maar soms is 1 biljet al voldoende. Zoals deze hit.

maar er gaan zoveel ingegeven 5jes verdwijnen toch, als die allemaal vervangen zijn door de nieuwe? afgelopen jaren gaan zo de vuilbak in ?vermeer wrote:In mijn beleving is er weinig ruimte voor tactiek. Betalen meten dan vragen om zo klein mogelijk. Ik kan gerust stellen dat
zeer populair zijn. Kwijt raken voor grotere biljetten moet in principe altijd mogelijk zijn. Je kunt alleen beter (voorbeeld) 4 keer 6 ruilen voor wat anders dan 24 biljetten in 1 keer. Willen ze niet ruilen, dan gewoon verder zoeken. Mijn motto hier is: je kunt 2000 biljetten invoeren en geen hit krijgen (misschien wel in de toekomst), maar soms is 1 biljet al voldoende. Zoals deze hit.
ben net begonnen terug met EBT, maar mss op een droge periode ??
Ik zal er eentje maken *zwiert photoshop open*Ralf wrote:Als er een flyer zou komen dan zou ik er zeker wat uitprinten om bij lokale supermarkten etc. op te hangen.
Een hit scoren moet toeval blijven, dus je moet daar eigenlijk zelf weinig voor doen.
Zelf hou ik het bij volgende tactiek. Biljetten van 5 en 10 euro geef ik meestal in eigen omgeving uit, omdat die vaak snel worden uitgeven en dan sneller een grotere afstand afleggen. Grotere biljetten geef ik liever verder van huis uit, omdat die minder vaak uitgegeven worden en dus minder kans hebben om ver te reizen.
Zelf hou ik het bij volgende tactiek. Biljetten van 5 en 10 euro geef ik meestal in eigen omgeving uit, omdat die vaak snel worden uitgeven en dan sneller een grotere afstand afleggen. Grotere biljetten geef ik liever verder van huis uit, omdat die minder vaak uitgegeven worden en dus minder kans hebben om ver te reizen.
Ik kan je geruststellen: nee!kevinmichiels wrote:maar er gaan zoveel ingegeven 5jes verdwijnen toch, als die allemaal vervangen zijn door de nieuwe? afgelopen jaren gaan zo de vuilbak in ?vermeer wrote:In mijn beleving is er weinig ruimte voor tactiek. Betalen meten dan vragen om zo klein mogelijk. Ik kan gerust stellen dat
ben net begonnen terug met EBT, maar mss op een droge periode ??

Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
- vermeer
- Euro-Master
Eigenlijk kom je met de nieuwe
op een goed moment. Die biljetten zullen het langer volhouden dan het oude spul, maar ook die kunnen (kwaadwillig) kapot gaan.

-
- Euro-Expert in Training
Tactiek, nee niet echt. Aangezien ik liever en sneller een biljet van een andere gebruiker tegenkom dan andersom ben ik meer iemand die zoveel mogelijk biljetten probeert in te voeren. Daarna stort ik ze weer en laat ik de verspreiding aan Geldtransport en de Banken over.
Alhoewel, ik heb al ontdekt dat de kleine stortautomaat van de ING hier zn gestortte biljetten weer gebruikt als er iemand pint. Helaas staat deze in een winkel bij een servicepunt en niet buiten op straat, maar mijn biljetjes zou je dus makkelijk kunnen vinden en nog belangrijker, worden vanzelf in de buurt verspreid.
Alhoewel, ik heb al ontdekt dat de kleine stortautomaat van de ING hier zn gestortte biljetten weer gebruikt als er iemand pint. Helaas staat deze in een winkel bij een servicepunt en niet buiten op straat, maar mijn biljetjes zou je dus makkelijk kunnen vinden en nog belangrijker, worden vanzelf in de buurt verspreid.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1026 EBT-wide (per 16.02.2025)
The only way is up!
Visited Countries:
+ Liechtenstein
The only way is up!
Visited Countries: