Cash betaalautomaat in winkels

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Cash betaalautomaat in winkels

Post by luckbox »

Ik ben benieuwd welke winkels jullie kennen waar een automatisch kassasysteem voor contante betalingen wordt gebruikt, dit zijn automaten waar je zelf het contante geld in moet stoppen. Ik vind deze systemen handig omdat je dan makkelijker muntgeld bij kunt geven om een biljet terug te krijgen. Als je bijvoorbeeld € 8.50 moet betalen dan geven wij als EBT-ers vaak 2x :note-5: maar in een automatisch kassasysteem geef je makkelijker muntgeld bij. In dit geval dus € 3.50 en :note-10: in de automaat stoppen om een :note-5: terug te krijgen. Bij een gewone kassa waar je aan de kassière betaalt geef ik bij € 8.50 nooit € 3.50 bij om een :note-5: terug te krijgen, eigenlijk alleen als het bedrag net boven de € 5 is, bijvoorbeeld € 5.30 of € 5.70.

Ik weet dat deze winkels in sommige filialen met een automatisch kassasysteem voor contante betalingen werken. Als jullie meer winkels kennen dan kan ik het lijstje in deze openingspost aanvullen (alleen ketens met meerdere winkels lijkt me zinvol om te vermelden, de lokale bakker of slager niet).

* Albert Heijn
* Dirk van den Broek
* EkoPlaza
* Jumbo (steeds meer)
* Hornbach (sommige zelfscan kassa's)
* IKEA
* Primera
* Trekpleister
* Vomar

:flag-be: : Sommige loketten van de NMBS waar open balies zijn + een paar Delhaize supermarkten
Last edited by luckbox on Tue Aug 29, 2023 10:13 pm, edited 2 times in total.
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master

Re: Cash betaalautomaat in winkels

Post by Henk Draijer »

Dirk van den Broek
Vomar

Bij deze supermarkten kon ik altijd :note-5: jes wisselen tegen groteren biljetten.
Die tijd is met het nieuwe kassasysteem verdwenen. :cry:
thejay
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by thejay »

in België: Sommige loketten van de NMBS waar open balies zijn, zoals Antwerpen Centraal/Gent-Sint-Pieters/Namur
een paar Delhaize supermarkten (weet niet meer welke precies, misschien dat het op hun website staat)

in Duitsland bij steeds meer supermarkten met zelfscan: Aldi (Aachen centrum, naast de Mediamarkt), Kaufland
in Luxemburg en Frankrijk bij Auchan supermarkten met zelfscan

Ook handig om van je kleingeld af te komen zoals de 1 en 2 cent :)
3513
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by 3513 »

Hornbach
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

In Leiden heb je alleen bij de Dirk cash-betaalautomaten. Hier kun je t/m :note-100: in stoppen ( :note-200: dus niet en ik denk :note-500: ook niet). Je krijgt bijna altijd zo groot mogelijk terug.

De enige Albert Heijn met cash-betaalautomaat die ik ken is in Delft (Martinus Nijhofflaan). Deze accepteert helaas ook geen :note-100: en in de helft van de keren dat ik er was waren de :note-5: op, dus kreeg ik extra veel muntgeld. :evil: Die laat ik dus links liggen.

In België heeft de Delhaize bij de Total in Quenast ook een cash-betaalautomaat, hier kon ik zelfs met :note-200: betalen! :D
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
3513
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by 3513 »

IKEA ook (net ervaren) :D
Ook handig om een groot bedrag in :note-5: jeste kunnen afrekenen zonder vreemd aangekeken te worden
kt3f
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by kt3f »

Bij de lokale Hornbach hier kan bij een van de vier zelfscan kassa's contant betaald worden. Ondanks dat er zowel bij de ingang van de winkel als op het scherm van de zelfscan staat dat ze niet terug hebben van €200/500 biljetten, kreeg ik toch een mooie stapel :note-20: terug toen ik er een :note-200: in stopte om iets van €20 af te rekenen :P

Ook meerdere Jumbo winkels in de omgeving hebben inmiddels automaten in plaats van gewone kassa's, maar die Brinks automaten kunnen helaas maar een biljet tegelijk accepteren/uitgeven en werken niet bepaald snel.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

Bedankt voor jullie reacties, ik heb de openingspost weer bijgewerkt.
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

Bij ons in het centrum zijn er ook cashpay terminals geplaatst bij de Jumbo. Zo ziet het er uit:
(afbeelding van het internet.)
Attachments
jumbo cashpayterminal.png
jumbo cashpayterminal.png (1.3 MiB) Viewed 5861 times
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik kwam er van de zomer in Duitsland een tegen bij een bakker. Ik meen dat het in Ingelheim am Rhein was.
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

Vorige week is er bij de AH in Halsteren een cashpay terminal geplaatst. één zelfscan kassa is maar aan gekoppeld.
Een aantal weken terug was de supermarkt 's morgens dicht, toen zijn er nog meer zelfscan kassa's erbij geplaatst en de gewone kassa's zijn toen gereduceerd naar 1 kassa. Dus met een medewerker is nog steeds mogelijk!
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

AH Glacis in Bergen heeft er ook een. 'De Zeeland' nog niet.
Trouwens nog een handige 'functie' ontdekt. Als je de statiegeld bon nog hebt na afronding van jouw boodschappen, dan kan je in een nieuwe sessie de bon gewoon scannen en dan op betalen drukken, dan rollen er munten uit de machine twv dat bedrag :D Zelfs de medewerker stond verbaasd te kijken dat dit kon :lol:
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

Er werd mij gisteren bij de Albert Heijn verteld dat er één zelfscankassa met cashautomaat is uitgerust.
Ik stond al bij de gewone kassa, dus niet verder bekeken maar tof dat ze dit doen.

voor mij wel een uitkomst, want een rij bij de kassa sla ik haast automatisch over, EBT of geen EBT.

EDIT: ik zie dat ik oud nieuws aan het verkopen ben :P
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #100 of the Netherlands, #1020 EBT-wide (per 03.04.2026)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Jaren geleden had de Auchan (supermarkt) in Frankrijk de caisse automatique, waar je doorgaans je wisselgeld in tientjes of vijfjes kreeg (voorbeeld: https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=121759372). Geen idee of dat tegenwoordig nog zo is, ik kom nog wel af en toe in Frankrijk maar alleen in Parijs waar ik nog geen Auchan ben tegengekomen.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”