Even een vraagje aan de kenners. Ik kreeg vandaag een 200je in handen en hier zaten groene verf resten op. Is er iets gebeurt met koffers hier of is dit gewoon een ongelukje van iemand????
Deze waarde wordt veel gebruikt in de oud ijzer handel.
zou me niet verbazen als het van vuile handen komt.
Temeer het me niet dan normaal zou lijken dat "plofkofferbiljetten"
direct vernietigd zouden worden.
Crazy Bob wrote:zonder als "ervaringsdeskundige" te willen overkomen is de verf in de "plofkoffers" volgens mij oranje (in Nederland)
Ik heb er eens een reportage over gezien en ik meen me te herinneren dat de verf in België wel degelijk groen is.
Maar ze vertelden ook dat de verf methode minder gebruikt wordt omdat de biljetten dan (mits een wasbeurt) nog in omloop kunnen geraken....
De enige manier om een plofkoffer te openen zonder ontploffing (vertelden ze er allemaal in geuren en kleuren) is deze koffer (binnen het vastgelegde traject van de geldwagen) in de daarvoor voorziene installatie binnen de auto te steken (of in de bank uiteraard). Dus als je een wagen overvalt loop dan niet weg met de koffer, steek em eerst even in dat machien
De biljetten zitten, neem ik aan ,op een goed samengeperst stapeltje. Een aantal stapeltjes op elkaar in een koffer. De plofkofferinkt kan dus eigenlijk alleen de randen van de biljetten besprenkelen. Ik heb toch regelmatig biljetten met bijvoorbeeld blauwe, rode, roze, groene of bruine vlekken rondom aan de randen ontvangen uit de pin of bij het boodschappen doen en ze ook weer uitgegeven.
volgens mij is het gewoon iemand dat er me tvuile handen ofzo aangeweest is of inktresten uit een stylo ofzo.
Als je biljetten mee wast verkleuren ze ook soms... naar de kleur van je wasgoed.
biljetten uit een plofkoffer die afgegaan is worden volgens mij volledig vernietigd.
Dat 200-tjes veel in de schroothandel gebruikt worden kan, maar daar zijn er vooral veel van 50 als je het mij vraagt. ze worden trouwens in veel ectoren gebruikt.
In onze sector zijn die van 50 de meest voorkomende.
Even een vraagje aan de kenners. Ik kreeg vandaag een 200je in handen en hier zaten groene verf resten op. Is er iets gebeurt met koffers hier of is dit gewoon een ongelukje van iemand????
Het is een ongelukje...
Biljetten uit een plofkoffer zijn namelijk niet bruikbaar anders zou het nut van een plofkoffer niet werken he
Ok, net zoiets als zo'n inkt ding bij een klerenzaak. Als je met zo'n ding er nog aan langs de poortjes loopt sprint het open waardoor het kledingstuk onherstelbaar beschadigt raakt (de inkt is namelijk niet afwasbaar). Zoiets bedoel je?
asmo_26 wrote:Ok, net zoiets als zo'n inkt ding bij een klerenzaak. Als je met zo'n ding er nog aan langs de poortjes loopt sprint het open waardoor het kledingstuk onherstelbaar beschadigt raakt (de inkt is namelijk niet afwasbaar). Zoiets bedoel je?
asmo26
Zoiets ja. Maar dan in de vorm van een koffer die 'ontploft' als hij niet op de correcte wijze 'verplaatst' wordt
Systeem is vergelijkbaar.
Wist wel niet dat er zoiets bestond bij kledij, dacht dat dan het winkelalarm afging en da je thuis enorm wat moeite ging hebben met die vervelende 'pin' eraf te halen.
asmo_26 wrote:Ok, net zoiets als zo'n inkt ding bij een klerenzaak. Als je met zo'n ding er nog aan langs de poortjes loopt sprint het open waardoor het kledingstuk onherstelbaar beschadigt raakt (de inkt is namelijk niet afwasbaar). Zoiets bedoel je?
asmo26
Zoiets ja. Maar dan in de vorm van een koffer die 'ontploft' als hij niet op de correcte wijze 'verplaatst' wordt
Wist wel niet dat er zoiets bestond bij kledij, dacht dat dan het winkelalarm afging en da je thuis enorm wat moeite ging hebben met die vervelende 'pin' eraf te halen.
Ja die pin die springt maar kapot als je ze niet op de juiste wijze verwijderd, maja dan ga je gewoon in andere winkel het systeem gebruiken he. Je moet wel het alarm aan de uitgang zien te omzeilen.
Ivm de plofkoffer:
Deze explodeert van binnen enkel als hij op de verkeerde wijze of met de verkeerde codes ofzo geopend wordt. Als ik me niet vergis is er in elke bank enzo een speciaal systeem om die koffers te openen... Was dat niet via een speciale kast/houder ofzo?
asmo26
Die kledingpin is inderdaad moeilijk te verwijderen. Als je hem forceert dan springt ie dus ook open. Je hebt ze bijvoorbeeld hangen bij de Bijenkorf (als ik me niet vergis) (heb daar een paar dagen gewerkt, vandaar )