Ik stel voor ergens in januari, februari of begin maart. Ik kan zelf niet alle weekenden, dus hier een lijstje met datums:
- 7 januari 2012
- 14 januari 2012
- 21 januari 2012
- 28 januari 2012
- 4 februari 2012
- 25 februari 2012
- 3 maart 2012
- 17 maart 2012
De dagen dat de meeste mensen kunnen zijn 25 februari en 17 maart. Ik heb zelf een voorkeur voor de laatste, dus het wordt 17 maart.
Wat gaan we doen?
- Vanaf 13:00 samenkomen bij de brasserie van theater de Maaspoort, Oude Markt 30.
De brasserie serveert lunch en drankjes, voor degenen die daar behoefte aan hebben - Rond 14:30 lopen we dan naar het Limburgs Museum, schuin tegenover het station waar om 15:00 de stadsrondleiding met bezichting van het stadhuis begint. Deze duurt 2 uur.
- Na de stadswandeling kunnen we even een cafetje opzoeken
- Rond 18:00 eten in restaurant Humphrey's op de Parade 19.
- Na het eten misschien nog een cafe op zoeken en mogelijk een afterparty bij een geldautomaat in Duitsland.
1: Maaspoort
2: Limburgs Museum
3: Humphrey's
4: ABN en ING
5: Rabobank
6: Parkeergarage Arsenaal
Wat is er te doen in Venlo?
Nou, afgezien van de vele duitsers heeft Venlo ook nog wat geschiedenis. De VVV biedt stadswandelingen met een gids aan:
Er zijn drie soorten stadswandelingen, een algemene stadswandeling, een beeldenroute en een rosariumwandeling. Alle drie voor maximaal 20 personen, duurt 1,5 uur en kost 50 euro totaal.
Dan is er ook een wandeling van 2,5 uur door het Jammerdal mogelijk, wandeling kost 80 euro maar daarvoor moeten we ook buiten de stad samenkomen.
Dan is er nog de mogelijkheid het 16e eeuwse stadhuis (basis uit 1300) te bezichtigen. Bezichtiging duurt 45 minuten en kost 35 euro. Dit kan ook gecombineerd worden met de stadswandeling, totaal wordt dan 70 euro.
Als laatste is er ook nog een culinaire stadswandeling mogelijk. Deze begint rond 17:00 uur en duurt 4 uur en er wordt een driegangenmenu met aperitief in 4 verschillende locaties genuttigd. Kost 52,50 euro pp (inclusief 3 consumpties) plus 20 euro reserveringskosten.
Als uitsmijter een post-meet bij de 100-biljettenautomaat in de Volksbank van Kaldenkirchen. Of als die leeg is pakken we de 60-biljettenautomaat bij de REWE.
Venlo heeft verder een ABN en sinds kort een retailautomaat, het is de linker automaat binnen en de vestiging is op zaterdag open van 10:00-14:00. De Rabobank is op zaterdag niet open maar bij mijn laatste bezoek (twee jaar geleden) waren de automaten binnen wel bereikbaar (waarschijnlijk 6-23 uur) en er is één automaat met en vrije biljetuitgifte.
Misschien kunnen we ook iets heel anders doen: een filmpje pakken. Maar ik denk dat het lastig wordt om alle neuzen daar dezelfde richting op te laten wijzen.
Bereikbaarheid van Venlo:
Openbaar vervoer:
Vanuit Eindhoven, Nijmegen en Roermond rijdt er twee keer per uur een trein. Terug is de laatste trein naar Eindhoven om 23:19, Den Haag 22:19, Nijmegen 23:30, Groningen 22:00, Roermond/Maastricht 0:04.
Auto:
Er zijn een paar parkeergarages en -terreinen. Zie http://www.parkeerbeheervenlo.nl/nl/venlo" onclick="window.open(this.href);return false;
Het handigste is waarschijnlijk parkeergarage Arsenaal, uitrijden 24 uur per dag. De uitgang Parade komt direkt op een van de winkelstraten uit en dan zit je halverwege de ING/ABN AMRO en de Rabobank. Parkeren op de weg is pas na 18:00 uur gratis.
Wat eten we:
Vind ik wel belangrijk. Er is een ruime keus aan soorten restaurants, maar ik heb weinig ervaring met eten in Venlo.
Dus ik ga een beetje af op http://www.eet.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is er: Grieks, Chinees/Indisch, Indaas (maar die is wat duur), uiteraard traditioneel (Nederlands) maar mijn
hele grote voorkeur zou zijn om naar een Japans (sushi) restaurant te gaan.
Voor de niet-sushi liefhebbers: daar hebben ze ook gewoon gebakken vlees en vis.
Ik zou zeggen: brand los. Wie kan wanneer?
Ik kom...
BaliBennie
bhoeyb
bren_nmgn - bij het eten
Crazy Bob
eddydevries
Elmo
eurostyle + 1
Fons
googlejaps
g.s.51 +1
harrycompany