De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

arjanvs
Euro-Master
Euro-Master

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

Elmo wrote: Sun Mar 01, 2020 3:54 pm
Elmo wrote: Tue Feb 25, 2020 1:02 pmIk heb een excuus om weer eens Voorschoten te bezoeken!
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben weer eens in Voorschoten geweest en dit zijn mijn bevindingen:

1. Je kunt doorstorten! :D Dat wil zeggen dat je 200 biljetten kunt storten, daarna kunt kiezen voor 'Meer biljetten', de eerste 200 biljetten in de in de cassettes worden weggesluisd en dat je opnieuw 200 biljetten kunt storten. Dit herhaal je net zo lang totdat je al je biljetten hebt gestort. Dit is uiteraard fijn als je een vast bedrag per storting betaalt (vooral de Rabobank is met €1,50 per storting heel goedkoop!). Houd wel rekening met een eventueel maximum bedrag dat je mag storten (bij ING is dat bijvoorbeeld maximaal €15.000).
2. Het is het model dat de ABN Amro gebruikt, en die zijn heel snel (sneller dan die van de ING in ieder geval)! :D
3. Als je klaar bent krijg je meteen je pas en stortingsbon, en hoef je niet te wachten totdat ook je laatste biljetten zijn weggesluisd.
4. Veel van deze opname-stortings-ATM's zitten buiten, dus je kunt er i.i.g. van 7:00 tot 23:00 gebruik van maken!

Al met al ben ik positief over deze opname-stortings-ATM's: vooral de mogelijkheid om door te storten is héél fijn!
Persoonlijk stort ik toch liever binnen.
Aangezien ik al een paar keer heb gehad dat de machine in storing ging door bijv teveel biljetten van 1 soort waardoor dat vak te vol was en vast liep.
Binnen kunnen ze meteen een formulier invullen duurt dan wel weer een aantal dagen maar buiten valt volgens mij niet veel te regelen.
Heb bij diverse AbnAmro banken gevraagd of met de nieuwe automaten of de retailmix blijft maar daar had niemand antwoord op.
Is het al bekend of ze blijven of niet ?
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ralf wrote: Tue Oct 15, 2019 8:55 pm Gisteren de eerste gezien. Meteen maar even geprobeerd. Lijkt erop dezelfde biljetkeuze als eerder bij die ATM.
80 euro max 8x 10 euro. 100 euro max 8x 10 euro en 1x 20 euro.
Dit lijkt de standaard te zijn, de ABN-AMRO uitgifte. Vandaag de Rabobank Geldmaat bij mij in het dorp aan de tand gevoeld, geen vrije biljetkeuze meer maar 3 voorgeprogrammeerde keuzes.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

Eindelijk is de hometown ook aan de beurt: https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/planning/beek
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1026 EBT-wide (per 16.02.2025)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master

Post by arjanvs »

Mk1992 wrote: Fri Apr 10, 2020 10:14 am Eindelijk is de hometown ook aan de beurt: https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/planning/beek
Wees er maar niet zo blij mee.
Vandaag naar de ABNAMRO geweest in Bussum.
Is een tijd dicht geweest vanwege een verbouwing.
Haalde daar altijd retailmix :note-5:
Maar deze is nu ook verdwenen net als de keuze bij veel oude Rabo automaten.
Ik vind geldmaat absoluut geen verbetering
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

arjanvs wrote: Mon Apr 20, 2020 8:21 pm
Mk1992 wrote: Fri Apr 10, 2020 10:14 am Eindelijk is de hometown ook aan de beurt: https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/planning/beek
Wees er maar niet zo blij mee.
Vandaag naar de ABNAMRO geweest in Bussum.
Is een tijd dicht geweest vanwege een verbouwing.
Haalde daar altijd retailmix :note-5:
Maar deze is nu ook verdwenen net als de keuze bij veel oude Rabo automaten.
Ik vind geldmaat absoluut geen verbetering
Mijn, beperkte, ervaring tot nu toe is dat er maar heel weinig verandert.
Gele kap over een oude rabo-automaat, keuze blijft gelijk.

Maar wellicht geldt voor mij dat je de keuze die je niet had ook niet kunt kwijtraken.
Is hier allemaal 10-20-50, max 250€ als gastgebruiker dus 8x :note-10: en 8x :note-20:

Vijfjes zijn allang uit kantoren verdwenen, retailmix zit op zo'n afstand dat ik net zo goed naar KBC en Volksbank kan gaan als ik ga tanken.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1026 EBT-wide (per 16.02.2025)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Mk1992 wrote: Tue Apr 21, 2020 10:57 am
Dat is niet bij mij in het dorp. Rabobank automaat, gele kap eromheen, andere software en geen 40x :note-10: :note-20: of :note-50: maar drie voorgegeven keuzes.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

MDeen wrote: Tue Apr 21, 2020 11:10 am
Mk1992 wrote: Tue Apr 21, 2020 10:57 am
Dat is niet bij mij in het dorp. Rabobank automaat, gele kap eromheen, andere software en geen 40x :note-10: :note-20: of :note-50: maar drie voorgegeven keuzes.
Het zou niet moeten uitmaken, maar was dat als Rabo-klant of een andere bank?
Mijn referentiekader is ook niet helemaal top wat dat betreft. de meerderheid hier is Rabobank, ik ben ING-rekeninghouder. De buitenautomaat die er ooit was van ING is geploft en staat nu binnen (stortautomaat), met dus wéér andere functies.

O man, de tijden dat ABN, SNS, Rabo én ING hier aparte automaten aan de markt hadden.
The only way is up!

MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Rabobklant. Ik kon vroeger dus ook gewoon 40 biljetten afhalen.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

MDeen wrote: Thu Apr 23, 2020 12:07 pm Rabobklant. Ik kon vroeger dus ook gewoon 40 biljetten afhalen.
Ik denk dat de voordelen van pinnen bij je eigen bank nu weg zijn. Je kunt dus geen 40 x :note-10: afhalen. Ik denk dat je maximaal 8 dezelfde biljetten uit een Geldmaat haalt, dus als je € 80 pint dan kun je nog wel kiezen voor 8 x :note-10:

Hoe het zit met de retailmix van 20 of 40 x :note-5: dat zullen we af moeten wachten tot het moment dat retailmix automaten vervangen worden.Op de site van Geldmaat staat nog steeds "een aantal geldautomaten geven biljetten van € 5 uit" maar die automaten heb ik nog niet gevonden (pas een paar in de buurt geprobeerd).
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

Gespot! De automaat hier is in ombouw.
Attachments
_20200519_124228.JPG
_20200519_124228.JPG (1.27 MiB) Viewed 1595 times
The only way is up!

vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Paterswolde heeft nu een Geldmaat waar vroeger de ABN-AMRO zat. De Rabobank ATM even verderop stond nog aan op 10 mei 2020.
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

Gespot in Goes bij de Jumbo Foodmarkt: Deze buitenstaande losse Rabo atm is omgebouwd naar geldmaat

Ook in Bergen en Hoogerheide zijn de ABN buitenstortingsmachines aan de beurt geweest. Dat betekent ook buiten kantooruren je centjes weer op de rekening kunt parkeren 8)
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

De Geldmaat automaten op de Vismarkt in Groningen doen het weer!
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

Inmiddels is ruim de helft van de geldautomaten van de grote 3 banken in Nederland vervangen door een geldmaat. Ik heb cijfers opgeslagen over het aantal locaties van gewone opname-automaten (opname-stortingsautomaten zijn dus niet meegenomen):

11-7-2019
ING 1276
RABO 1489
ABN 452
Geldmaat 32

13-7-2020
ING 455
RABO 864
ABN 56
Geldmaat 1444

Het totaal aantal locaties is afgenomen met 13%. De sluiting van veel ABN-automaten in november/december 2019 wegens plofkraken speelt hierbij nog steeds wel een grote rol. Daarnaast speelt ook mee dat geldautomaatlocaties van verschillende banken die dicht bij elkaar zaten vervangen zijn door één geldmaat locatie.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”