Persoonlijk stort ik toch liever binnen.Elmo wrote: ↑Sun Mar 01, 2020 3:54 pmZo gezegd, zo gedaan. Ik ben weer eens in Voorschoten geweest en dit zijn mijn bevindingen:
1. Je kunt doorstorten!Dat wil zeggen dat je 200 biljetten kunt storten, daarna kunt kiezen voor 'Meer biljetten', de eerste 200 biljetten in de in de cassettes worden weggesluisd en dat je opnieuw 200 biljetten kunt storten. Dit herhaal je net zo lang totdat je al je biljetten hebt gestort. Dit is uiteraard fijn als je een vast bedrag per storting betaalt (vooral de Rabobank is met €1,50 per storting heel goedkoop!). Houd wel rekening met een eventueel maximum bedrag dat je mag storten (bij ING is dat bijvoorbeeld maximaal €15.000).
2. Het is het model dat de ABN Amro gebruikt, en die zijn heel snel (sneller dan die van de ING in ieder geval)!
3. Als je klaar bent krijg je meteen je pas en stortingsbon, en hoef je niet te wachten totdat ook je laatste biljetten zijn weggesluisd.
4. Veel van deze opname-stortings-ATM's zitten buiten, dus je kunt er i.i.g. van 7:00 tot 23:00 gebruik van maken!
Al met al ben ik positief over deze opname-stortings-ATM's: vooral de mogelijkheid om door te storten is héél fijn!
Aangezien ik al een paar keer heb gehad dat de machine in storing ging door bijv teveel biljetten van 1 soort waardoor dat vak te vol was en vast liep.
Binnen kunnen ze meteen een formulier invullen duurt dan wel weer een aantal dagen maar buiten valt volgens mij niet veel te regelen.
Heb bij diverse AbnAmro banken gevraagd of met de nieuwe automaten of de retailmix blijft maar daar had niemand antwoord op.
Is het al bekend of ze blijven of niet ?