Edit: En nog één, nu met een hint voor de liefhebbers

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Als je blind kan typen verander je toch gewoon even in Windows de toetsenbordindeling? Doe ik ook altijd, scheelt een hoop ergernisvermeer wrote:Geen QWERTY zeker.
Ik ben geboren met een azerty en zal sterven met een azerty!XS_Martijn wrote:Als je blind kan typen verander je toch gewoon even in Windows de toetsenbordindeling? Doe ik ook altijd, scheelt een hoop ergernisvermeer wrote:Geen QWERTY zeker.
Die fransen en belgen ook weer met hun azerty-indeling... Jakkes.
Ik zit nu al de hele dag achter een QWERTZ toetsenbord (= Duits), en als je de PC op US International zet, draait hij automatisch de Y en de Z weer om. Kan dat ook met AZERTY?googlejaps wrote:QWERTY is de standaard toetsenbordindeling in verreweg de meeste landen waar het Latijnse schrift wordt gebruikt. dus er zijn genoeg mensen die vinden dat er met QWERTY goed te werken is. Er is maar een handjevol mensen dat met AZERTY werkt.
Maar volgens mij is het een kwestie van gewenning, dus heeft het geen zin om te discussieren welke de betere zou zijn.
Jazeker kan dat! Maar dat is slechts een oplossing voor blindtypers.Marco1970 wrote:Ik zit nu al de hele dag achter een QWERTZ toetsenbord (= Duits), en als je de PC op US International zet, draait hij automatisch de Y en de Z weer om. Kan dat ook met AZERTY?googlejaps wrote:QWERTY is de standaard toetsenbordindeling in verreweg de meeste landen waar het Latijnse schrift wordt gebruikt. dus er zijn genoeg mensen die vinden dat er met QWERTY goed te werken is. Er is maar een handjevol mensen dat met AZERTY werkt.
Maar volgens mij is het een kwestie van gewenning, dus heeft het geen zin om te discussieren welke de betere zou zijn.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat de PC (of een niet zo ervaren gebruiker) het toetsenbord veranderde in de Nederlandse toetsenbordindeling. Dit merk je pas als je een leesteken wil gebruiken.googlejaps wrote:Jazeker kan dat! Maar dat is slechts een oplossing voor blindtypers.Marco1970 wrote:Ik zit nu al de hele dag achter een QWERTZ toetsenbord (= Duits), en als je de PC op US International zet, draait hij automatisch de Y en de Z weer om. Kan dat ook met AZERTY?googlejaps wrote:QWERTY is de standaard toetsenbordindeling in verreweg de meeste landen waar het Latijnse schrift wordt gebruikt. dus er zijn genoeg mensen die vinden dat er met QWERTY goed te werken is. Er is maar een handjevol mensen dat met AZERTY werkt.
Ctrl+Shift heb je dan per ongeluk tegelijk ingedrukt.R/J wrote:Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat de PC (of een niet zo ervaren gebruiker) het toetsenbord veranderde in de Nederlandse toetsenbordindeling. Dit merk je pas als je een leesteken wil gebruiken.