Vindplaatsnotatie
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Re: Vindplaatsnotatie
boozebelly, dat klopt naar mijn mening dus ook gewoon.
Biljetten van bijvoorbeeld familieleden van wie je de biljetten ook invoert voer je in de plaats waar die ze hebben ontvangen.
Maar als je biljetten van vreemden per post krijgt opgestuurd voer je thuis in. Dan zijn het wel jouw eigen biljetten die je dus thuis hebt ontvangen en in die plaats dus ook dient in te voeren.
Biljetten van familie en vrienden zie je misschien wel thuis voor het eerst maar die zijn nooit officieel jouw eigendom geweest. Je deelt als het ware je account met die familie en vrienden ook al voer je zelf alles uiteindelijk in. Dus omdat het hun biljetten zijn voer je ze in onder de plaats waar zij die hebben ontvangen! In geval van onzekerheid of als ik 's avonds laat alleen thuis kom en er ligt een portemonnee op de keukentafel dan wordt het automatisch gewoon de woonplaats ook als ontvangstlocatie ingevoerd. Daar zijn ze immers voor 100% zeker geweest. Dit geld dus niet voor een enveloppe met Griekse postzegels, zie mijn eerdere bericht over D/L biljetten die allemaal 100% zeker in Vantaa zijn geweest.
Biljetten van bijvoorbeeld familieleden van wie je de biljetten ook invoert voer je in de plaats waar die ze hebben ontvangen.
Maar als je biljetten van vreemden per post krijgt opgestuurd voer je thuis in. Dan zijn het wel jouw eigen biljetten die je dus thuis hebt ontvangen en in die plaats dus ook dient in te voeren.
Biljetten van familie en vrienden zie je misschien wel thuis voor het eerst maar die zijn nooit officieel jouw eigendom geweest. Je deelt als het ware je account met die familie en vrienden ook al voer je zelf alles uiteindelijk in. Dus omdat het hun biljetten zijn voer je ze in onder de plaats waar zij die hebben ontvangen! In geval van onzekerheid of als ik 's avonds laat alleen thuis kom en er ligt een portemonnee op de keukentafel dan wordt het automatisch gewoon de woonplaats ook als ontvangstlocatie ingevoerd. Daar zijn ze immers voor 100% zeker geweest. Dit geld dus niet voor een enveloppe met Griekse postzegels, zie mijn eerdere bericht over D/L biljetten die allemaal 100% zeker in Vantaa zijn geweest.
- de*lerger
- Euro-Master

Per post ontvangen biljetten heb ik ook altijd onder mijn woonplaats ingevoerd. Leek mij jaren geleden al de meest logische keuze.
(een van) de eerste
de laatste (zelfde bron als Henk Draijer ?)
(een van) de eerste
de laatste (zelfde bron als Henk Draijer ?)
My map
- eddydevries
- Forum Moderator

Ik heb maar één plek waarvandaan ik geld per post heb gekregen: mijn tante stuurt wel eens wat op (als verjaardagscadeau).
Hoewel er een ABN AMRO tegenover haar huis zit (en grote kans is, dat het biljet daar geweest is) heb ik ze toch als haar huisadres ingevoerd. Ik weet namelijk zeker, dat ze op dat adres geweest zijn.
Hoewel er een ABN AMRO tegenover haar huis zit (en grote kans is, dat het biljet daar geweest is) heb ik ze toch als haar huisadres ingevoerd. Ik weet namelijk zeker, dat ze op dat adres geweest zijn.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Dit geldt dus wel voor een enveloppe met Griekse postzegels. Je kunt die envelop niet vergelijken met de L/D-biljetten die allemaal in Vantaa zijn geweest, want niet alle biljetten zijn in Thessaloniki geweest. Henk weet hier 100% zeker dat het biljet uit Thessaloniki komt, dus heeft hij helemaal gelijk dat hij het onder Thessaloniki invoert.Fons wrote:boozebelly, dat klopt naar mijn mening dus ook gewoon.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
- Henk Draijer
- Euro-Master

Bij de naam magneto uit Thessaloniki gaat bij mij wel een belletje rinkelen.
Geduld is een schone zaak.
This is me.
My ebtcheck / My nigmm 0.071 / My EBTST)
The international HH:MM:SS list, with a daily update. (If you like it, join in)
This is me.
Nee, omdat Thessaloniki toevallig geen drukkerij heeft. Maar het was een simpel voorbeeld. Je moet die biljetten gewoon daar halen..., zelf óf door de biljetten van familie en vrienden in te voeren die er zijn geweest en ze daar 100% zeker hebben ontvangen. En niet per post op te laten sturen door iemand.Elmo wrote:Dit geldt dus wel voor een enveloppe met Griekse postzegels. Je kunt die envelop niet vergelijken met de L/D-biljetten die allemaal in Vantaa zijn geweest, want niet alle biljetten zijn in Thessaloniki geweest. Henk weet hier 100% zeker dat het biljet uit Thessaloniki komt, dus heeft hij helemaal gelijk dat hij het onder Thessaloniki invoert.
- googlejaps
- Euro-Master

Opeens herinner ik me een verhaal dat hier op het forum heeft gestaan. Om uit een moeilijk te scoren plaats (of was het een plaats met een zeldzame beginletter ofzo) een biljet te scoren wilde een EBT'er een envelop met
en extra postzegels sturen naar een apotheek (?) in die plaats, met een briefje erbij met een uitleg over EBT en het verzoek een ander
uit de kassa terug te sturen.
Gezien de algemene mening in deze discussie is dit dus niet de manier om deze moeilijke plaats te scoren.
Gezien de algemene mening in deze discussie is dit dus niet de manier om deze moeilijke plaats te scoren.
Ik zou de mening van twee mensen niet als algemene mening zien als er ook twee mensen zijn die juist de tegenovergestelde mening hebben!googlejaps wrote:Gezien de algemene mening in deze discussie is dit dus niet de manier om deze moeilijke plaats te scoren.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
- Henk Draijer
- Euro-Master

@ Elmo bedankt.
Ik heb begrepen dat niemand erop tegen is dat je aan biljetnummers kan komen
op de manier zoals dat gebeurt met EuroBillJoker, de nummers per email doorsturen.
Dan is het ook toegestaan dat je de opgeschreven biljetnummers per brief krijgt.
Als ik dus ooit nog eens een biljet ruil met een verzamelaar uit Verweggistan
en ik tegelijkertijd aan de verzamelaar uit Verweggistan vraag, typ (of schrijf)
alle biljetnummers van de biljetten die je in je portemonnee hebt zitten op
en stuur die nummers met de brief naar mij toe.
Dan kan ik de aldus verkregen biljetnummers invoeren als 0000AA Verweggidorp in Verweggistan.
Ik vind het vreemd dat wel zou mogen, en het zou niet mijn manier zijn
om aan biljetnummers uit Verweggistan te komen.
Maar dat is mijn mening.
Ik heb begrepen dat niemand erop tegen is dat je aan biljetnummers kan komen
op de manier zoals dat gebeurt met EuroBillJoker, de nummers per email doorsturen.
Dan is het ook toegestaan dat je de opgeschreven biljetnummers per brief krijgt.
Als ik dus ooit nog eens een biljet ruil met een verzamelaar uit Verweggistan
en ik tegelijkertijd aan de verzamelaar uit Verweggistan vraag, typ (of schrijf)
alle biljetnummers van de biljetten die je in je portemonnee hebt zitten op
en stuur die nummers met de brief naar mij toe.
Dan kan ik de aldus verkregen biljetnummers invoeren als 0000AA Verweggidorp in Verweggistan.
Ik vind het vreemd dat wel zou mogen, en het zou niet mijn manier zijn
om aan biljetnummers uit Verweggistan te komen.
Maar dat is mijn mening.
Geduld is een schone zaak.
This is me.
This is me.
- googlejaps
- Euro-Master

Ik heb even nageteld, maar van een "algemene mening" is inderdaad niet echt sprake. In de laatste post van Henk over Verweggistan blijkt ook dat hij het niet in alle situaties zou doen zoals hij het nu wel met dit biljet uitElmo wrote:Ik zou de mening van twee mensen niet als algemene mening zien als er ook twee mensen zijn die juist de tegenovergestelde mening hebben!googlejaps wrote:Gezien de algemene mening in deze discussie is dit dus niet de manier om deze moeilijke plaats te scoren.
Ikzelf heb ook (!) biljetten opgestuurd naar magneto (hij gebruikt eurobilltracker intensief om de biljetten te zoeken die hij nog mist). De briefjes die ik van hem terugkreeg ga ik invoeren onder mijn eigen woonplaats. De belangrijkste reden is dat ik geen biljetten uit
Het wil trouwens niet zeggen dat ik altijd via de post ontvangen biljetten zou invoeren onder mijn eigen plaatsnaam. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, in tot nu toe vertrouw ik er alleen op dat EBT'ers mij de cruciale informatie over een biljet kunnen geven.
Deze hobby gaat erom waar je biljetten zijn geweest, en niet waar je zelf bent geweest, dus dit zou niet mogen meespelen in jouw beslissing om die biljetten onder jouw woonplaats in te voeren in plaats van Thessaloniki.googlejaps wrote:Ikzelf heb ook (!) biljetten opgestuurd naar magneto (hij gebruikt eurobilltracker intensief om de biljetten te zoeken die hij nog mist). De briefjes die ik van hem terugkreeg ga ik invoeren onder mijn eigen woonplaats. De belangrijkste reden is dat ik geen biljetten uitGriekenland in mijn lijst wil hebben terwijl ik nog nooit in
Griekenland ben geweest.
Ik voer enkel de biljetten in die ik ontvang in de plaats waar ik dan ben. Het verzamelen van plaatsen is misschien wel belangrijker dan de biljetten zelf (en het rondreizen is een soort hobby in de hobby). Bij biljetten per post zou ik die invoeren onder het adres waar ik het ontvang. Aan EuroBillJoker zou ik gewoon nooit meedoen, aangezien je volgens mij enkel een nummer wint, en niet het biljet zelf (zou anders duur geintje worden als je niet wint).
Persoonlijk kan ik me niet zo druk maken over mensen die biljetten van familie, vrienden of onbekenden (het verschil hierin zie ik niet zo) invoeren onder welke plaats dan ook. Ander verhaal is het natuurlijk als er een vreemde hit uit voorkomt.
Persoonlijk kan ik me niet zo druk maken over mensen die biljetten van familie, vrienden of onbekenden (het verschil hierin zie ik niet zo) invoeren onder welke plaats dan ook. Ander verhaal is het natuurlijk als er een vreemde hit uit voorkomt.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
- googlejaps
- Euro-Master

Klopt. Mijn biljetten zijn met 100% zekerheid inElmo wrote: Deze hobby gaat erom waar je biljetten zijn geweest, en niet waar je zelf bent geweest, dus dit zou niet mogen meespelen in jouw beslissing om die biljetten onder jouw woonplaats in te voeren in plaats van Thessaloniki.
Voor mij zijn er nu nog 2 opties over: Invoeren onder
googlejaps wrote:Terwijl ik geen 100% zekerheid heb dat mijn griekse vriend de biljetten ook daadwerkelijk inThessaloniki heeft gehaald/gehad. Ik heb wel mijn biljetten gestuurd naar een adres in Thessaloniki, maar het zou kunnen dat de envelop terug niet vanuit
Thessaloniki is verstuurd, maar misschien wel vanaf zijn werk in
Efkarpia, of vanuit
Diavata, waar hij bij zijn ouders op bezoek was. Ik heb wel (bijna) 99.999% zekerheid dat de biljetten in
Griekenland zijn geweest. Maar ik ga geen biljetten invoeren onder
onbekende stad.
Juist!!! Naar zo'n omschrijving zat ik al te zoeken. Heb hier verder weinig aan toe te voegen, maar wilde wel zeggen dat ik hier dus ook achter sta
Dat is idd een mooi argument Japs, zo had ik het zelfs nog niet bekeken.Fons wrote:googlejaps wrote:Terwijl ik geen 100% zekerheid heb dat mijn griekse vriend de biljetten ook daadwerkelijk inThessaloniki heeft gehaald/gehad. Ik heb wel mijn biljetten gestuurd naar een adres in Thessaloniki, maar het zou kunnen dat de envelop terug niet vanuit
Thessaloniki is verstuurd, maar misschien wel vanaf zijn werk in
Efkarpia, of vanuit
Diavata, waar hij bij zijn ouders op bezoek was. Ik heb wel (bijna) 99.999% zekerheid dat de biljetten in
Griekenland zijn geweest. Maar ik ga geen biljetten invoeren onder
onbekende stad.
Juist!!! Naar zo'n omschrijving zat ik al te zoeken. Heb hier verder weinig aan toe te voegen, maar wilde wel zeggen dat ik hier dus ook achter sta
Ik heb zojuist even alle posts vd afgelopen dagen doorgelezen, er was nogal wat gepost sinds mijn laatste bezoek.....
Ook nu kan ik nog steeds niet anders dan concluderen dat ik biljetten dien in te voeren onder de plaats waar IK ze in handen krijg, en niet waar ze ooit misschien vast wel eens geweest zouden kunnen zijn.
Het einde is op die manier naar mijn mening zoek......
(Overigens ben ikzelf ook benaderd geweest door deze Griekse verzamelaar, maar ik heb vriendelijk bedankt.
Ik heb liever dat mijn biljetten in roulatie blijven, en niet dat ze in een verzameling terecht komen en het daglicht nooit meer zien, of nog erger: op EBAY of Delcampe terecht komen met als onvermijdelijk gevolg, een Public Serial. )
what doesn't kill you makes you stronger.....
Join the EBT team on What Pulse
My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/" onclick="window.open(this.href);return false;
feel free to add: facebook
MY PROFILE
Join the EBT team on What Pulse
My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/" onclick="window.open(this.href);return false;
feel free to add: facebook
MY PROFILE