Postinumeroista

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Tuo Osuuspankki sijaitsee Nummi-Pusulassa :)
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by pejole »

JANI73 wrote:Omituista lienee se, kun 16.12 kävin heidän osuuspankissaan ja kysyin missä kunnassa mä olen ei virkailijakaan osannut antaa selvää vastausta.
Toi on jo vakavaa 8O
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Hyvis »

Evert wrote:Mitäs omituista siinä... esim. Tammisaaresta löytyy vaikka kuinka monen eri kunnan numeroita kun se on niin laajalle levittäytynyt kunta.
vai laaja :lol: :lol: :lol:
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

No ihmeellisen muotonen ainaski..
Sippej
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Sippej »

Keskipohjanmaa.net wrote:Sokojalle uusi postinumero

Kokkolassa Sokojalla ja Sokojan lähialueella noin 500 postinsaajan osoitteessa otetaan käyttöön uusi postinumero, 67500 Kokkola, lokakuun alusta alkaen.

Postinumeromuutos toteutetaan yhteistyössä Kokkalan kaupungin kanssa. Uusi postinumero yhtenäistää Kokkolan kaupungin osoitteistoa sekä sujuvoittaa postinlajittelua ja -jakelua.

Alueen asukkaille on tiedotettu asiasta joka kotiin ja yritykseen jaetulla kirjeellä. Postinkulun sujuvuuden kannalta on tärkeää, että uudet osoitteet vakiintuisivat käyttöön mahdollisimman nopeasti. Asiaa helpottamaan tiedotekirjeen mukana menee osoitteenmuutoskortteja, joita saa lisää posteista.

Uuden postinumeron käyttöönoton myötä myös muiden postinumeroalueiden rajoja on jonkin verran tarkistettu. Noin sadalle postinsaajalle on tiedotettu näistä muutoksista.
Lähteekö posti virtaviivaistamaan, postinumero kenttää..????
Raha on kuin lannoitetta, hyvää vain levitettynä. - (Francis Bacon)
:flag-fi: Työpöytä :flag-fi:
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Eliezer »

Sippej wrote:Lähteekö posti virtaviivaistamaan, postinumero kenttää..????
Eipä tuo kovin laajamittaista ole, kun noita postinumeromuutoksia tulee kuitenkin vain kymmenkunta vuodessa tms.
juntu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by juntu »

Oliskohan kellään karttaa, tai tietoa linkistä. Josta selviäis Helsingin postinumeroalueet? Muuten tulee aika helposti kirjattua kaikki keskustaan, esim. op:n bulevardin konttori on mun mielestä keskustassa :lol: . Pikaisen tarkastuksen jälkeen bulevardillakin on kolme eri postinumeroa. Kyllä mallais-poikaa hämmästyttää ja kummastuttaa 8O
en tiedä sinusta, mutta minulla on tosi hauskaa
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by vtt »

Itse käytän suomen postin numerohakua netissä
soilian
Euro-Master
Euro-Master

Post by soilian »

Silloin kannattaa tietää pankin/kaupan kadunnimen lisäksi myös kadunnumero, että osaa hakea oikean postinumeron. :wink:
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
juntu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by juntu »

kyllähän mäkin käytän sitä postin hakua. Mutta monestikkaan ei älyä että jos kävelet 200m jonnekki päin niin posti numero vaihtu. Meillä "kotona päin" saat kävellä vaikka koko päivän ja oot silti samalla postinumero alueella.

Ei sillä muuten olis mulle välii, mut huomasin just NIG:ssä sellaisen helsingin kaupunginosat jutun, ja tottakait se nyt paikallisena pitäis saaha täyteen... joten olis kiva tietää muitakin postinumeroita ku keskusta itis ja koti :D
Mika11
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Mika11 »

juntu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by juntu »

kyllä tuollakin pärjää. mutta nyt vain haluaisin sellaisen kartan johon olis piirretty postinumeroalueiden rajat. sellaisen olis saanu tilattua jostain (tilastokeskus yms) mut olis maksanu noin 300 egee. Kajaanissa piirsin puhelinluettelon kartalle ite ko rajat. Mut helsingissä ei ihan kehtaa ainakaan viel.
Tuon kaupunginosa "bingon" suorittaminen olis huomattavasti helpompaa ku tietäis missä alueiden rajat menee.
tiura
Euro-Master
Euro-Master

Post by tiura »

Muista kaupungeista en tiedä, mutta Turun seudulta löytyy nettikarttapalvelu, joka, kun laittaa rastin oikeaan ruutuun, piirtää kartalle postinumeroalueet. Käytän nykyään useimmiten sitä, jos en ennalta tiedä miltä postinumeroalueelta olen setelin saanut.

http://opaskartta.turku.fi/

Huomasinpa tuossa hupaisan ilmiön, kun tuota karttaa katselin. Airiston keskellä sijaitseva Vepsän saari kuuluu Turun keskustan postinumeroalueeseen. Syyksi arvaisin vaikkapa sen, että saarelle kulkee kesäaikaan säännöllinen vesibussiliikenne ja paatit lähtevät keskustasta, Aurajoesta. Maantieteellisesti loogisempaa olisi, että saari kuuluisi samaan postinumeroalueeseen Hirvensalon, Satavan tai Ruissalon kanssa.
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Eliezer »

juntu wrote:Kajaanissa piirsin puhelinluettelon kartalle ite ko rajat. Mut helsingissä ei ihan kehtaa ainakaan viel.
Tuon kaupunginosa "bingon" suorittaminen olis huomattavasti helpompaa ku tietäis missä alueiden rajat menee.
Kehtaa vain, kun puhelinluetteloita tulee kaksi kertaa vuodessa... (vai tarkoittiko tuo kehtaaminen sitä itämurresanaa, jonka tilalla me muut käytämme viitsimistä...?) Mutta kyllä minä ainakin ihan osoitekohtaisesti selvitän netistä, kun olen epävarma. Käytännössä postinumerorajat ovat monessa kohdassa samat kuin kaupunginosarajat (ks. wikipedia), mutteivät kuitenkaan kaikkialla. Se Bulevardin OP on kuitenkin postinumeroa 00120 (Punavuori).
rockola
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by rockola »

Saat katsottua helposti postinumeroalueet Gt Reittikartta suomi plus ohjelmalla.Elikkä laitat postinumeron niin näet kartalta kyseisen alueen.
http://www.nightwish.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”