Postinumeroista
- Sippej
- Euro-Expert
Lähteekö posti virtaviivaistamaan, postinumero kenttää..????Keskipohjanmaa.net wrote:Sokojalle uusi postinumero
Kokkolassa Sokojalla ja Sokojan lähialueella noin 500 postinsaajan osoitteessa otetaan käyttöön uusi postinumero, 67500 Kokkola, lokakuun alusta alkaen.
Postinumeromuutos toteutetaan yhteistyössä Kokkalan kaupungin kanssa. Uusi postinumero yhtenäistää Kokkolan kaupungin osoitteistoa sekä sujuvoittaa postinlajittelua ja -jakelua.
Alueen asukkaille on tiedotettu asiasta joka kotiin ja yritykseen jaetulla kirjeellä. Postinkulun sujuvuuden kannalta on tärkeää, että uudet osoitteet vakiintuisivat käyttöön mahdollisimman nopeasti. Asiaa helpottamaan tiedotekirjeen mukana menee osoitteenmuutoskortteja, joita saa lisää posteista.
Uuden postinumeron käyttöönoton myötä myös muiden postinumeroalueiden rajoja on jonkin verran tarkistettu. Noin sadalle postinsaajalle on tiedotettu näistä muutoksista.
- Eliezer
- Euro-Master
Eipä tuo kovin laajamittaista ole, kun noita postinumeromuutoksia tulee kuitenkin vain kymmenkunta vuodessa tms.Sippej wrote:Lähteekö posti virtaviivaistamaan, postinumero kenttää..????
Oliskohan kellään karttaa, tai tietoa linkistä. Josta selviäis Helsingin postinumeroalueet? Muuten tulee aika helposti kirjattua kaikki keskustaan, esim. op:n bulevardin konttori on mun mielestä keskustassa
. Pikaisen tarkastuksen jälkeen bulevardillakin on kolme eri postinumeroa. Kyllä mallais-poikaa hämmästyttää ja kummastuttaa 

en tiedä sinusta, mutta minulla on tosi hauskaa
Silloin kannattaa tietää pankin/kaupan kadunnimen lisäksi myös kadunnumero, että osaa hakea oikean postinumeron. 

Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Postcrossing
kyllähän mäkin käytän sitä postin hakua. Mutta monestikkaan ei älyä että jos kävelet 200m jonnekki päin niin posti numero vaihtu. Meillä "kotona päin" saat kävellä vaikka koko päivän ja oot silti samalla postinumero alueella.
Ei sillä muuten olis mulle välii, mut huomasin just NIG:ssä sellaisen helsingin kaupunginosat jutun, ja tottakait se nyt paikallisena pitäis saaha täyteen... joten olis kiva tietää muitakin postinumeroita ku keskusta itis ja koti
Ei sillä muuten olis mulle välii, mut huomasin just NIG:ssä sellaisen helsingin kaupunginosat jutun, ja tottakait se nyt paikallisena pitäis saaha täyteen... joten olis kiva tietää muitakin postinumeroita ku keskusta itis ja koti

- Mika11
- Euro-Regular in Training
Eikös tällä pärjää? http://www.verkkoposti.com/e3/postinumeroluettelo
kyllä tuollakin pärjää. mutta nyt vain haluaisin sellaisen kartan johon olis piirretty postinumeroalueiden rajat. sellaisen olis saanu tilattua jostain (tilastokeskus yms) mut olis maksanu noin 300 egee. Kajaanissa piirsin puhelinluettelon kartalle ite ko rajat. Mut helsingissä ei ihan kehtaa ainakaan viel.
Tuon kaupunginosa "bingon" suorittaminen olis huomattavasti helpompaa ku tietäis missä alueiden rajat menee.
Tuon kaupunginosa "bingon" suorittaminen olis huomattavasti helpompaa ku tietäis missä alueiden rajat menee.
Muista kaupungeista en tiedä, mutta Turun seudulta löytyy nettikarttapalvelu, joka, kun laittaa rastin oikeaan ruutuun, piirtää kartalle postinumeroalueet. Käytän nykyään useimmiten sitä, jos en ennalta tiedä miltä postinumeroalueelta olen setelin saanut.
http://opaskartta.turku.fi/
Huomasinpa tuossa hupaisan ilmiön, kun tuota karttaa katselin. Airiston keskellä sijaitseva Vepsän saari kuuluu Turun keskustan postinumeroalueeseen. Syyksi arvaisin vaikkapa sen, että saarelle kulkee kesäaikaan säännöllinen vesibussiliikenne ja paatit lähtevät keskustasta, Aurajoesta. Maantieteellisesti loogisempaa olisi, että saari kuuluisi samaan postinumeroalueeseen Hirvensalon, Satavan tai Ruissalon kanssa.
http://opaskartta.turku.fi/
Huomasinpa tuossa hupaisan ilmiön, kun tuota karttaa katselin. Airiston keskellä sijaitseva Vepsän saari kuuluu Turun keskustan postinumeroalueeseen. Syyksi arvaisin vaikkapa sen, että saarelle kulkee kesäaikaan säännöllinen vesibussiliikenne ja paatit lähtevät keskustasta, Aurajoesta. Maantieteellisesti loogisempaa olisi, että saari kuuluisi samaan postinumeroalueeseen Hirvensalon, Satavan tai Ruissalon kanssa.
- Eliezer
- Euro-Master
Kehtaa vain, kun puhelinluetteloita tulee kaksi kertaa vuodessa... (vai tarkoittiko tuo kehtaaminen sitä itämurresanaa, jonka tilalla me muut käytämme viitsimistä...?) Mutta kyllä minä ainakin ihan osoitekohtaisesti selvitän netistä, kun olen epävarma. Käytännössä postinumerorajat ovat monessa kohdassa samat kuin kaupunginosarajat (ks. wikipedia), mutteivät kuitenkaan kaikkialla. Se Bulevardin OP on kuitenkin postinumeroa 00120 (Punavuori).juntu wrote:Kajaanissa piirsin puhelinluettelon kartalle ite ko rajat. Mut helsingissä ei ihan kehtaa ainakaan viel.
- rockola
- Euro-Regular in Training
Saat katsottua helposti postinumeroalueet Gt Reittikartta suomi plus ohjelmalla.Elikkä laitat postinumeron niin näet kartalta kyseisen alueen.
http://www.nightwish.com" onclick="window.open(this.href);return false;