re:
dd@fitit.be,
Conclusies trekken uit cijfermateriaal is altijd moeilijk. Zeker als je verkeerd cijfermateriaal gebruikt.
Er zijn volgens de site van de Europese Commissie 14,89 miljard biljetten gedrukt waarvan 10 miljard in omloop. Bijna vijf miljard ligt op reserve om aan de vraag te kunnen voldoen. België heeft hiervan 530 miljoen biljetten gemaakt. Dit is 3,55943%. Hoeveel daar van in omloop is, is mij een raadsel.
Om nu de waarschijnlijkheid van terugmelden te berekenen kan je niet louter op die gegevens terugvallen. Immers, Eurobilltrackers zitten wereldwijd niet enkel in België. Bovendien moet je er rekening mee houden dat de biljetten die worden ingegeven wellicht meer van het kleinere soort zijn. Immers als je geld afhaalt aan de automaat krijg je meestal coupures van 20-50-100. En als je wisselt, krijg je 5-20-50 veelal terug. Verhoogd daarmee dan je kans niet bij de 20jes bijvoorbeeld ?
Bovendien zijn er volgens mij steden waar je meer kans op hits hebt dan andere. Niet alle eurobilltrackers zitten schoon verdeelt. Kijk maar es naar de top10 Top Gebruikers (# biljetten) en kijk waar ze wonen. Als je daar een briefje uitgeeft, is de kans mijn inziens groter dan als je bijvoorbeeld een briefje uitgeeft in één of andere boerendorp in een vergeten hoek van Europa.
Ik ben wel akkoord met het feit dat de kans niet erg groot is dat er veel hits zijn, maar hoe meer notes er worden ingegeven, des te groter de kans, toch? Dus, en daar ben ik dan wel volledig akkoord mee: "Dus volhouden, en het netwerk uitbreiden dames en heren. "