Toch einde 1 en 2 cent in zicht...?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- Chiel
- Euro-Expert in Training
Zonde als die muntjes afgeschaft worden, ik vind ze juist wel leuk. Mijn maatregel tegen een volle portemonnee is: onthouden hoeveel je van dat klein spul hebt, zodat je aan de kassa weet wat je hebt en dus makkelijker gepast kunt betalen. Werkt bij mij, mijn portemonnee is altijd keurig opgeruimd 

Money in hand, that´s buying / Penger i hånden, det er kjøp --- Erlend Loe
- olskie bolskie
- Euro-Regular
Alle munten van de Europese eenheidsmunt zullen de komende jaren blijven bestaan, ook de stukjes van 1 en 2 cent. Dit hebben de ministers van Financiën van de euro-zone maandagavond beslist. Kopers en verkopers kunnen wel afspreken om af te ronden, de eurolanden kunnen dit niet zomaar via wet regelen.
De Europese Centrale Bank had al beslist om bij de komende hernieuwing van de biljetten alle bestaande coupures te behouden. Nu beslisten de ministers van Financiën hetzelfde in verband met de stukken.
In sommige landen gaan nochtans stemmen op om meer af te ronden. In Nederland en Finland gebeurt het al. Dit mag zo blijven, oordelen de ministers, zolang het gaat om een akkoord onder kopers (consumenten) en verkopers (winkeliers). Euro-landen die de afrondingen bij wet willen regelen, moeten dit eerst aankaarten binnen de zogenaamde eurogroep (ministers van Financiën van de twaalf euro-landen).
De Europese Centrale Bank had al beslist om bij de komende hernieuwing van de biljetten alle bestaande coupures te behouden. Nu beslisten de ministers van Financiën hetzelfde in verband met de stukken.
In sommige landen gaan nochtans stemmen op om meer af te ronden. In Nederland en Finland gebeurt het al. Dit mag zo blijven, oordelen de ministers, zolang het gaat om een akkoord onder kopers (consumenten) en verkopers (winkeliers). Euro-landen die de afrondingen bij wet willen regelen, moeten dit eerst aankaarten binnen de zogenaamde eurogroep (ministers van Financiën van de twaalf euro-landen).
- giberski
- Euro-Master
Zo te zien lopen Nederland en Finland ook op dit gebied vrijwel dezelfde weg 
Giberski

Giberski
Main organiser of EBTM06: Amsterdam and national meetings in Zwolle and Leiden.
Have you been to Holland? Join the Bingo
Have you been to Holland? Join the Bingo
- !Pretfles!
- Euro-Master
Als ik in Nederland ben neem ik om ze te pesten wel is 1 en 2 eurocentjes mee,
sommige winkeliers wilden ze niet aanvaarden,
dan ben je slecht bezig. Het is een wettelijk betaalmiddel.
sommige winkeliers wilden ze niet aanvaarden,
dan ben je slecht bezig. Het is een wettelijk betaalmiddel.
My Flickr
Personal Blog
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
('.)_('.) webpage to help him gain world domination.
Personal Blog
(\__/)
- Blueman
- Euro-Master
Een Belgenhand is snel gevuldPeke wrote:Wat me de laatste tijd opvalt, is hoeveel Nederlandse 1 en 2 centen hier in omloop zijn. Tot voor een half jaar zag je ze zelden, nu krijg ik ze bijna dagelijks terug.
Heeft Nederland zijn overbodige stocks soms aan België verkocht?
Of hoe ging dat spreekwoord

Blue is the color that makes people wild!
- !Pretfles!
- Euro-Master
Weet je waarom een Nederlander zo graag moppen verteld over BelgenBlueman wrote:Een Belgenhand is snel gevuldPeke wrote:Wat me de laatste tijd opvalt, is hoeveel Nederlandse 1 en 2 centen hier in omloop zijn. Tot voor een half jaar zag je ze zelden, nu krijg ik ze bijna dagelijks terug.
Heeft Nederland zijn overbodige stocks soms aan België verkocht?
Of hoe ging dat spreekwoord
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
omdat die zo goedkoop zijn!
My Flickr
Personal Blog
(\__/)
Personal Blog
(\__/)