tuosta olen kyllä erimieltä. kun lähden pankki-kauppa-vaihto-rundille, niin merkkaa siinä nyt pankin tiskillä tai jossain kahviossa listaan niistä 30 vitosesta, 15 kympistä.... jne aina jotain kommenttia vaihtojen välillä.Klazu wrote:Paskan marjat ole mitään työläämpää!Osku-82 wrote:Tämä on tietysti työläämpää joillain HC-käyttäjillä mutta kun sellaset 1-10 seteliä/päivä kirjaa niin se on vielä ihan mahdollista. Vielä kun ryhdistäytyisi tuossa setelin kunnon arvioinnissa ja kirjaamisessa...Copypaste viuhuu ja setelin kunnon oppii hyvin pian arvioimaan silmillä/sormilla. Saamattomien tekosyitä tuollaiset "työläämpää" jne.
![]()
![]()
setelien saanti paikkojen merkkaus
Siksi pitää kehittää systeemi! Et ole oikea EBT:sti jos tuollainen tuottaa ongelmia. Minulla esimerkiksi setelin kunnolla löytyvät lyhenteet W (wrinkled), NE (new), WO (worn), BW (badly wrinkled), DI (dirty) jne jne. Ei tuota niin mitään ongelmia lappusilla. Vähän samaa tyyliä kun soveltaa paikoille niin hyvin tuosta selviää!Juha Hyvönen wrote:tuosta olen kyllä erimieltä. kun lähden pankki-kauppa-vaihto-rundille, niin merkkaa siinä nyt pankin tiskillä tai jossain kahviossa listaan niistä 30 vitosesta, 15 kympistä.... jne aina jotain kommenttia vaihtojen välillä.
Kysymys on siis vain viitseliäisyydestä...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
niinpä siitä se on kiinniKlazu wrote:Siksi pitää kehittää systeemi! Et ole oikea EBT:sti jos tuollainen tuottaa ongelmia. Minulla esimerkiksi setelin kunnolla löytyvät lyhenteet W (wrinkled), NE (new), WO (worn), BW (badly wrinkled), DI (dirty) jne jne. Ei tuota niin mitään ongelmia lappusilla. Vähän samaa tyyliä kun soveltaa paikoille niin hyvin tuosta selviää!Juha Hyvönen wrote:tuosta olen kyllä erimieltä. kun lähden pankki-kauppa-vaihto-rundille, niin merkkaa siinä nyt pankin tiskillä tai jossain kahviossa listaan niistä 30 vitosesta, 15 kympistä.... jne aina jotain kommenttia vaihtojen välillä.
Kysymys on siis vain viitseliäisyydestä...
Jospa tähän laittaisin:
Eli voisitten suurissa kaupungeissa asuvat merkata noihin kommentteihin maininnan kaupunginosasta, mistä setelin saitte. Esim. nyt Heltsingissä on niin pirusti postinumeroita, ettei joku 00660 sano mitään vaan mielenkiintoisampaa olisi opetella kaupunginosia. Ainakin suurimmat syöttäjät voisivat tässä kunnostautua. Kiitos.
Eli voisitten suurissa kaupungeissa asuvat merkata noihin kommentteihin maininnan kaupunginosasta, mistä setelin saitte. Esim. nyt Heltsingissä on niin pirusti postinumeroita, ettei joku 00660 sano mitään vaan mielenkiintoisampaa olisi opetella kaupunginosia. Ainakin suurimmat syöttäjät voisivat tässä kunnostautua. Kiitos.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Koskeeko sama Espoota? 02210 Olari ja 02230 Matinkylä sijaitsevat suuren länsiväylän molemmin puolin..... Mä asun Matinkylässä mutta setelit kirjaan Olarin puolelta. Niih että tässä mun selvitys jollen muista sitä tuonne kommenttiin laittaa...Klazu wrote:Jospa tähän laittaisin:
Tässä Dakkuksen kanssa saadussa osumassa ottaa lähinnä päähän se, että en kirjoittanut tietoihin sainko sen matkalla Turku - Hattula vai Hattula - Turku. Tapaan pysähtyä matkalla Forssan Autokeitaalle teelle. Olisi nimittäin mielenkiintoista tietää, onko seteli kulkeutunut Dakkuksen käsiin Hämeenlinnan vai Turun seudulta.
Tästä lähin merkkaan aina matkan suunnan setelin tietoihin, kuten esmes tässä.
Tästä lähin merkkaan aina matkan suunnan setelin tietoihin, kuten esmes tässä.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Kaikkia suurempia paikkoja se koskee. Esim. minä kirjaan aina Joensuussa kaupunginosia, esim. keskusta, Noljakka, Utra, Rantakylä, Karsikko, Sirkkala jne. jne. Tulee mielenkiintoisempia osumia. Ja kun siellä suuremmissa paikoissa kun niitä mestoja riittää. Tylsiä minunkin reilut kymmenen --> Helsinki osumat. Mielenkiintoisampaa olisi tietää mihin kaupunginosiin olisivat menneet.JANI73 wrote:Koskeeko sama Espoota? 02210 Olari ja 02230 Matinkylä sijaitsevat suuren länsiväylän molemmin puolin..... Mä asun Matinkylässä mutta setelit kirjaan Olarin puolelta. Niih että tässä mun selvitys jollen muista sitä tuonne kommenttiin laittaa...
Tiedän, tiedän, löytäähän kaiken tiedon itsekin, mutta tämä olikin toive kaikille kilteille pojille ja tytöille.
Kunnioitettava tavoite. Hieman liikaa vaivaa itselleni ja joskus on parastakin jättää kertomatta minne setelit menevät. Mutta hieno ajatus.Aaron wrote:Tästä lähin merkkaan aina matkan suunnan setelin tietoihin, kuten esmes tässä.
Jos tarkoitat Kapellskäriä, niin sillä nimellä ei ole mitään vaan kyseinen postitoimipaikka on Gräddö ja numero 76015Kimmok wrote:Olen menossa huomenna Silja Europalle![]()
Mikä mahtaa olla Käppeskärin postinumero? Entä Käppeskär englanniksi / ruotsiksi.
http://www.stockholmshamn.se/eng/ourpor ... lskar.html
Myöskään tällä Ruotsin postin haulla ei löydy Kapellskär nimistä postitoimipaikkaa, joten tuo Gräddö lienee oikea paikka.
Kuten jo aiemmin vastasivat tässä tulee vahvistus. Siljan ruotsin sivuilta joten ainakin terminaalin postinumeron ja toimipaikan pitäs olla oikein....Kimmok wrote:Olen menossa huomenna Silja Europalle![]()
Mikä mahtaa olla Käppeskärin postinumero? Entä Käppeskär englanniksi / ruotsiksi.
Silja Line AB
Kapellskär
760 15 GRÄDDÖ
Kuka tunnustaa syöttäneensä Seinäjärveltä seteleitä. Minä kun luulin löytäneeni varmasti EBT:n kantilta neitseellisen paikan. Katin kontit.
Täplä tuli heti karttaan.
Ei siitä nyt niin paljon vaivaa ole... Voi käyttää lyhenteitä. Esimerkiksi Turku - HämeenlinnaKlazu wrote:Kunnioitettava tavoite. Hieman liikaa vaivaa itselleni ja joskus on parastakin jättää kertomatta minne setelit menevät. Mutta hieno ajatus.Aaron wrote:Tästä lähin merkkaan aina matkan suunnan setelin tietoihin, kuten esmes tässä.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.