setelien saanti paikkojen merkkaus

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Hyvis »

Klazu wrote:
Osku-82 wrote:Tämä on tietysti työläämpää joillain HC-käyttäjillä mutta kun sellaset 1-10 seteliä/päivä kirjaa niin se on vielä ihan mahdollista. Vielä kun ryhdistäytyisi tuossa setelin kunnon arvioinnissa ja kirjaamisessa...
Paskan marjat ole mitään työläämpää! :wink: Copypaste viuhuu ja setelin kunnon oppii hyvin pian arvioimaan silmillä/sormilla. Saamattomien tekosyitä tuollaiset "työläämpää" jne. :mrgreen: :roll: :wink:
tuosta olen kyllä erimieltä. kun lähden pankki-kauppa-vaihto-rundille, niin merkkaa siinä nyt pankin tiskillä tai jossain kahviossa listaan niistä 30 vitosesta, 15 kympistä.... jne aina jotain kommenttia vaihtojen välillä.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Juha Hyvönen wrote:tuosta olen kyllä erimieltä. kun lähden pankki-kauppa-vaihto-rundille, niin merkkaa siinä nyt pankin tiskillä tai jossain kahviossa listaan niistä 30 vitosesta, 15 kympistä.... jne aina jotain kommenttia vaihtojen välillä.
Siksi pitää kehittää systeemi! Et ole oikea EBT:sti jos tuollainen tuottaa ongelmia. Minulla esimerkiksi setelin kunnolla löytyvät lyhenteet W (wrinkled), NE (new), WO (worn), BW (badly wrinkled), DI (dirty) jne jne. Ei tuota niin mitään ongelmia lappusilla. Vähän samaa tyyliä kun soveltaa paikoille niin hyvin tuosta selviää!

Kysymys on siis vain viitseliäisyydestä... :roll:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
saku
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by saku »

Klazu wrote:
Juha Hyvönen wrote:tuosta olen kyllä erimieltä. kun lähden pankki-kauppa-vaihto-rundille, niin merkkaa siinä nyt pankin tiskillä tai jossain kahviossa listaan niistä 30 vitosesta, 15 kympistä.... jne aina jotain kommenttia vaihtojen välillä.
Siksi pitää kehittää systeemi! Et ole oikea EBT:sti jos tuollainen tuottaa ongelmia. Minulla esimerkiksi setelin kunnolla löytyvät lyhenteet W (wrinkled), NE (new), WO (worn), BW (badly wrinkled), DI (dirty) jne jne. Ei tuota niin mitään ongelmia lappusilla. Vähän samaa tyyliä kun soveltaa paikoille niin hyvin tuosta selviää!

Kysymys on siis vain viitseliäisyydestä... :roll:
niinpä siitä se on kiinni :roll:
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Jospa tähän laittaisin:

Eli voisitten suurissa kaupungeissa asuvat merkata noihin kommentteihin maininnan kaupunginosasta, mistä setelin saitte. Esim. nyt Heltsingissä on niin pirusti postinumeroita, ettei joku 00660 sano mitään vaan mielenkiintoisampaa olisi opetella kaupunginosia. Ainakin suurimmat syöttäjät voisivat tässä kunnostautua. Kiitos. :wink:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Klazu wrote:Jospa tähän laittaisin:

Eli voisitten suurissa kaupungeissa asuvat merkata noihin kommentteihin maininnan kaupunginosasta, mistä setelin saitte. Esim. nyt Heltsingissä on niin pirusti postinumeroita, ettei joku 00660 sano mitään vaan mielenkiintoisampaa olisi opetella kaupunginosia. Ainakin suurimmat syöttäjät voisivat tässä kunnostautua. Kiitos. :wink:
Koskeeko sama Espoota? 02210 Olari ja 02230 Matinkylä sijaitsevat suuren länsiväylän molemmin puolin..... Mä asun Matinkylässä mutta setelit kirjaan Olarin puolelta. Niih että tässä mun selvitys jollen muista sitä tuonne kommenttiin laittaa... :lol:
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Tässä Dakkuksen kanssa saadussa osumassa ottaa lähinnä päähän se, että en kirjoittanut tietoihin sainko sen matkalla Turku - Hattula vai Hattula - Turku. Tapaan pysähtyä matkalla Forssan Autokeitaalle teelle. Olisi nimittäin mielenkiintoista tietää, onko seteli kulkeutunut Dakkuksen käsiin Hämeenlinnan vai Turun seudulta. :roll:

Tästä lähin merkkaan aina matkan suunnan setelin tietoihin, kuten esmes tässä.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

JANI73 wrote:Koskeeko sama Espoota? 02210 Olari ja 02230 Matinkylä sijaitsevat suuren länsiväylän molemmin puolin..... Mä asun Matinkylässä mutta setelit kirjaan Olarin puolelta. Niih että tässä mun selvitys jollen muista sitä tuonne kommenttiin laittaa... :lol:
Kaikkia suurempia paikkoja se koskee. Esim. minä kirjaan aina Joensuussa kaupunginosia, esim. keskusta, Noljakka, Utra, Rantakylä, Karsikko, Sirkkala jne. jne. Tulee mielenkiintoisempia osumia. Ja kun siellä suuremmissa paikoissa kun niitä mestoja riittää. Tylsiä minunkin reilut kymmenen --> Helsinki osumat. Mielenkiintoisampaa olisi tietää mihin kaupunginosiin olisivat menneet.

Tiedän, tiedän, löytäähän kaiken tiedon itsekin, mutta tämä olikin toive kaikille kilteille pojille ja tytöille. 8)
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Aaron wrote:Tästä lähin merkkaan aina matkan suunnan setelin tietoihin, kuten esmes tässä.
Kunnioitettava tavoite. Hieman liikaa vaivaa itselleni ja joskus on parastakin jättää kertomatta minne setelit menevät. Mutta hieno ajatus.
Kimmok
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Kimmok »

Olen menossa huomenna Silja Europalle :D
Mikä mahtaa olla Käppeskärin postinumero? Entä Käppeskär englanniksi / ruotsiksi. :oops:
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Kimmok wrote:Olen menossa huomenna Silja Europalle :D
Mikä mahtaa olla Käppeskärin postinumero? Entä Käppeskär englanniksi / ruotsiksi. :oops:
Jos tarkoitat Kapellskäriä, niin sillä nimellä ei ole mitään vaan kyseinen postitoimipaikka on Gräddö ja numero 76015

http://www.stockholmshamn.se/eng/ourpor ... lskar.html

Myöskään tällä Ruotsin postin haulla ei löydy Kapellskär nimistä postitoimipaikkaa, joten tuo Gräddö lienee oikea paikka.
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

Itekki tuli tuola pari kk sitte oltua, mutta en kyllä seteleitä saanut hankituksi... Paluumatkalla Tukholman satamasta olis saanu helposti, mutta laiskuuttani päätin jättää hankkimatta :oops: Olis kyllä voinu...
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Kuten jo aiemmin vastasivat tässä tulee vahvistus. Siljan ruotsin sivuilta joten ainakin terminaalin postinumeron ja toimipaikan pitäs olla oikein....

Silja Line AB
Kapellskär
760 15 GRÄDDÖ
KimmoJ
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by KimmoJ »

Olen myös menossa ko paatille torstaina joten täytyypä ottaa tavoitteeksi kaivaa seteleitäsi esiin jos sinne joku olisi sattunut jäämään :D
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Kuka tunnustaa syöttäneensä Seinäjärveltä seteleitä. Minä kun luulin löytäneeni varmasti EBT:n kantilta neitseellisen paikan. Katin kontit. :? Täplä tuli heti karttaan.
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Klazu wrote:
Aaron wrote:Tästä lähin merkkaan aina matkan suunnan setelin tietoihin, kuten esmes tässä.
Kunnioitettava tavoite. Hieman liikaa vaivaa itselleni ja joskus on parastakin jättää kertomatta minne setelit menevät. Mutta hieno ajatus.
Ei siitä nyt niin paljon vaivaa ole... Voi käyttää lyhenteitä. Esimerkiksi Turku - Hämeenlinna :arrow: Tku - Hml. :wink:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”