Forumbeheer

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Ik erger me er juist aan dat mensen steeds bij het bereiken van een mijlpaal
direct weer een nieuwe topic openen, terwijl er altijd wel een oude topic over
mijlpalen te vinden is. Zelf open ik niet zomaar een topic over een nieuwe hit
of een mijlpaal, maar zoek ik een oude topic op. Bijvoorbeeld toen ik mijn
allereerste hit kreeg (deze) opende ik niet apart een topic, maar zocht ik de
topic waarin Tiger zijn eerste hit vierde op (die topic was toen uitgegroeid tot
de topic om je eerste hit te melden) en postte het daar. Op die manier wil ik
voorkomen dat het Nederlandstalige forum een onoverzichtelijke brij van
allerlei topicjes wordt die gemakkelijk in één en dezelfde topic hadden
gepast. En om nou te zeggen dat het behalen van het vijftigste biljet een
aparte topic verdient... (bedoel ik niet beledigend) :(

Zou het niet een goed idee zijn om de EBT Forum nettiquette in het Neder-
lands te vertalen?
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
jabosa2
Euro-Master
Euro-Master

Post by jabosa2 »

Ik wil me bij de lovende woorden van Lian aansluiten. Het blijft natuurlijk heel moeilijk om het iedereen naar de zin te maken en ik denk toch dat er heel veel mensen heel veel plezier beleven aan het hele EBT gebeuren.
Ik hoop dan ook dat alle mensen die vrijwillig hun tijd gebruiken om EBT steeds mooier en aantrekkelijker te maken dit nog heel lang zullen doen.
Kritiek zal er altijd zijn maar onthoud allemaal 1 ding: Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt maar diegene die niet werkt maakt de grootste fout.

NOGMAALS EEN APPLAUS VOOR IEDEREEN DIE ZICH BEZIG HOUDT MET DE ONTWIKKELING VAN EBT, GROTE KLASSE HOOR!!!!!
Steun het Nederlandse Rode Kruis.
www.rodekruis.nl/
My stats
jovada
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by jovada »

Lian heeft inderdaad helemaal gelijk. Wat zou m'n leven geweest zijn zonder EBT en z'n vrijwilligers?! :D

(antwoord: een met meer vrije tijd! :lol: )

Maar dit wil niet zeggen dat we geen kritiek mogen hebben wanneer er in onze ogen iets fout loopt. En natuurlijk kan ik ook kritiek verdragen, wees gerust :)
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Misschien kan een paar duidelijke topics ook wat uit de weg helpen zoals:
Hittopic (of mijn eerste hit topic)
Mijlpalentopic
enz enz
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

Strak plan... dat zouden dan sticky topics moeten worden, want als ze wegzakken worden ze weer niet gebruikt...
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Niet nog meer sticky topics, dat maakt het allemaal onoverzichtelijker (daar-
om is er een aparte statistics topic gekomen). Het is eerder de mentaliteit
van sommige forumgebruikers die moet veranderen (lees: de luiheid om te
zoeken of er al een topic over een onderweerp bestaat). Waarom is het dan
in het Finse forum dan een veel geordender boel? Daar heb je topics voor je
eerste hit (Jee! Eka osuma!), voor alle hits (osumat), etc., en die zijn ook niet
allemaal sticky.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Sticky hoeft niet persee maar zulke topics zoude wel handig zijn dan worden er minder topics geopend dus ook minder zoekwerk.
querty
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by querty »

Elmo wrote:Niet nog meer sticky topics, dat maakt het allemaal onoverzichtelijker (daar-
om is er een aparte statistics topic gekomen). Het is eerder de mentaliteit
van sommige forumgebruikers die moet veranderen (lees: de luiheid om te
zoeken of er al een topic over een onderweerp bestaat). Waarom is het dan
in het Finse forum dan een veel geordender boel? Daar heb je topics voor je
eerste hit (Jee! Eka osuma!), voor alle hits (osumat), etc., en die zijn ook niet
allemaal sticky.
Misschien kunnen we beter een apart gedeelte maken voor interesting hits zoals dat gedaan is met Eurobilltracker Statistics. Je kan dat dan Eurobilltracker interesting hits of Eurobilltracker hits and total notes gaan noemen. Of een andere naam natuurlijk.
Ah, look at all the lonely Euronotes. Where do they all come from? (The Beatles, Eleanor Rigby)

Carpe Ico
Venga
Euro-Master
Euro-Master

Post by Venga »

Aangezien middels dit topic 'mijn funtioneren' aan de kaak wordt gesteld hierbij mijn reactie. Overigens vind ik het vreemd dat dit op deze manier gebeurt (als je problemen met me hebt kun je me namelijk ook eerst een PM sturen).

Moderaten is lastig, dat is al meerdere keren gebleken. Het is mensenwerk en mensen denken nu eenmaal verschillend over dingen. Ik blijf erbij dat het de leesbaarheid van het forum niet ten goede komt als iedereen voor zijn 50ste biljet of eerste hit een apart topic opent. Bovendien kunnen topics wat mij betreft dicht zodra een simpele vraag (biljet verkeerd ingevoerd, is het een L of I in de shortcode) beantwoord is.

Voor sommigen is het jammer dat ik iemand ben die niet van off-topic houdt en dat ik vind dat het hier vooral over EBT moet gaan. Iemand, volgens mij jovada zelf, deed een aardige suggestie: beginnen met 'modden' zodra de berichten uit zichzelf zijn afgezakt. Dat vind ik wel een idee en hopelijk leidt dat tot meer tevredenheid.

Overigens jovada, je wekt de indruk dat een topic openen vooral bedoeld is om reacties te krijgen. Mijn rode 'edit'-letters zijn nooit een reactie, maar een motivatie om een topic te sluiten, zodat iedereen weet waaróm dat gebeurt.
Guest

Post by Guest »

gene enkele van de slotjes die er nu opstaan zij off-topic.
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Dat is om de eenvoudige reden dat gesloten off-topic threads/draadjes ééns in de zoveel tijd verwijderd worden.

Overigens is het wel zo plezierig om even in te loggen voor je een berichtje plaatst 8) .
Venga
Euro-Master
Euro-Master

Post by Venga »

Guest wrote:gene enkele van de slotjes die er nu opstaan zij off-topic.
Klopt. Maar deze topics vallen in de categoriën
  • vraag beantwoord
  • dubbel topic
  • overbodig
Slotjes zijn er niet enkel voor off-topic.
ans
Euro-Master
Euro-Master

Post by ans »

Nu hebben we een speciaal "Felicitatie Topicje Ralf" en ik wil hem feliciteren en toejuichen met zijn 3 hits op 1 dag, blijkt dat zijn topic gesloten is. :cry: :cry:
Hier begrijp ik echt niets meer van. Kan het meer on-topic zijn ???
Of willen jullie allemaal eenheidsworst op het forum? Voor alles 1 topic en waag het niet om iets anders te doen.
Ik vind het wel erg jammer zoals het nu gaat.
jabosa2
Euro-Master
Euro-Master

Post by jabosa2 »

Ik kan me beide standpunten vinden, maar mij lijkt het dat er momenteel te rigoreus slotjes worden geplaatst. Reeds langer bestaande topics die gezien de omvang een heleboel leuke reacties krijgen mogen van mij gerust blijven. Geopende topics waar geen of alleen heel in het begin belangstelling voor is zakken vanzelf weg.
Regels zijn er om van af te wijken en uitzonderingen bevestigen nog altijd de regel!!!!!! :wink: :wink: :wink:

PS ik zou het leuk vinden als het slot werd weggehaald van Ralf zijn topic.
Steun het Nederlandse Rode Kruis.
www.rodekruis.nl/
My stats
Venga
Euro-Master
Euro-Master

Post by Venga »

Hoewel het slotje niet door ondergetekende is neergehangen, toch even een reactie van mijn kant.

We proberen de zaken op het forum alleen maar in goede banen te leiden. Dat betekent het weghalen van dubbele posts, het corrigeren van mislukte quote-pogingen en voorkomen dat er dubbele threads zijn.

Een felicitatie voor Ralf hoort natuurlijk in 'zijn' thread. Maar FVS heeft ook z'n eigen, die van ans telt inmiddels bijna 100 pagina's en zelfs Venga heeft een eigen felicitatie-topic. Zo zijn er nog meer. Om de boel leesbaar te houden horen felicitaties en andere mijlpalen sinds kort gewoon onder 1 noemer thuis.
jabosa2 wrote:Ik kan me beide standpunten vinden, maar mij lijkt het dat er momenteel te rigoreus slotjes worden geplaatst. .
Het punt is dat de boel een beetje uit de hand loopt. Tot een tijdje geleden was er niet zoveel aan de hand, maar nu zijn er, als je een middag niet op het forum bent geweest, soms wel 15 nieuwe reacties op evenzoveel verschillende topics. Dat zegt genoeg.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”