Nieuwe munt: de wereldeuro

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

gaan jullie deze world euros aanschaffen/verspreiden/sparen?

aanschaffen en sparen
0
No votes
aanschaffen en verspreiden
1
5%
alleen sparen als ik er een ontvang
5
23%
kan me niets schelen.
16
73%

Total votes: 22

Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Ik sluit me helemaal aan bij Giberski! Volgens mij was er afgesproken dat de
nationale zijde van de euromunten (behalve de €2) tot en met 2008 hetzelfde
moet blijven (tenzij er een nieuwe koning(in) komt). Bovendien bepaalt
Nederlandse wetgeving dat op iedere munt de koning(in) moet staan die
regeerde in het jaar dat op de munt staat, wil het een wettig betaalmiddel
zijn. Omdat op deze munt geen koningin Beatrix te vinden is denk ik dat het
een grap is!
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Senior »

De afbeelding doet het meest denken aan een 2€ munt hoor! 'Zilveren' ring en 'gouden' pil. Het doorlopen van (het metaal van) de hand in de pil zou de kosten voor het slaan van dergelijke 'munten' vele malen hoger maken dan bij de echte munten het geval is. Op die manier blijft er weinig over voor het 'goede doel'.

De voornaamste vragen zijn wie er zo gek is om tienduizenden euro's te investeren in een grap, en wat de clou van die grap dan is!

Het is overigens wel interessant om te zien dat de advertentie in de Volkskrant direct voor kerst is geplaatst. Dat betekent namelijk dat iedereen zich 3 dagen lang zit af te vragen hoe het zit... Bovendien is kerst een tijd waarin veel mensen wat extra geld uittrekken voor liefdadigheid of het 'goede doel'... Is de opsteller van de advertentie een oplichter die zijn website (inclusief gironummer!) niet op tijd af had?

Over een aantal uren weten we hopelijk meer! Aangezien ik zelf geen Volkskrant heb zou ik graag willen horen of iemand anders een vervolgadvertentie (of een journalistieke reactie) in de maandageditie vindt, of dat er in een andere krant nu misschien ook iets staat.
Groeten,

Senior
Do you have information about euro variants? Tell me!
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Ik heb de KNM een e-mail gestuurd met de vraag of ze hier meer van af
weten.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
giberski
Euro-Master
Euro-Master

Post by giberski »

Ik heb me bij deze site aangemeld om eens te zien wat ik voor informatie krijg. Zal vast een heel kort mailtje worden. Ik houd jullie op de hoogte.

Giberski
Main organiser of EBTM06: Amsterdam and national meetings in Zwolle and Leiden.
Have you been to Holland? Join the Bingo
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Zojuist op de radio: KNM (en anderen) ontkennen het bestaan van een officiële 'wereldeuro'.

DNB: http://www.dnb.nl/dnb/pagina.jsp?pid=tcm:12-49162-64
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Senior »

Zoals ik dus al verwachtte...

Zou de Volkskrant nog een onderzoeksjournalist laten uitzoeken wie de plaatsing van deze advertentie heeft betaald? Zou toch een koud kunstje moeten wezen!
Zijn er hier eventueel abonnees van de Volkskrant die deze krant om opheldering willen vragen? Ik ben benieuwd naar het commentaar van de Volkskrant (toch een kwaliteitskrant).
Groeten,

Senior
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

HNL wrote:Zojuist op de radio: KNM (en anderen) ontkennen het bestaan van een officiële 'wereldeuro'.

DNB: http://www.dnb.nl/dnb/pagina.jsp?pid=tcm:12-49162-64
En ook het 6 uur journaal maakt er melding van... "het is nog niet bekend of het om een grap gaat of om oplichting"... lijkt mij een wat dure grap.. dus zal het wel oplichting zijn... :?
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Senior »

Zojuist op het NOS-journaal (8 uur) gehoord dat het om een prijsvraag van de Volkskrant schijnt te gaan. Ik ben nu wel benieuwd naar de vraag van die prijsvraag... :?: Er werd gezegd dat er zo snel mogelijk meer info op de wereldeuro-site geplaatst zou worden. Op het emailadres dat ik heb opgegeven was in elk geval nog geen bericht binnengekomen.
Groeten,

Senior
giberski
Euro-Master
Euro-Master

Post by giberski »

Ook ik heb nog niks van deze euro mogen ontvangen, ik wacht het met spoed af, maar als het om een prijsvraag gaat, dan is dat al tegenstrijdig met het artikel op pagina 1. Dus vertrouw ik het hele zaakje nog minder!

Giberski
Main organiser of EBTM06: Amsterdam and national meetings in Zwolle and Leiden.
Have you been to Holland? Join the Bingo
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Post by sergeantmajoor »

:?: Ik heb ook "ins blaue hinein" mijn email adres op gegeven aan de grappenmaker, maar nog niets teruggehoord. Ik gok er op dat het een oudejaarsgrap is van een studentenvereniging of zo. Wel wordt er voor "gewaarschuwd"door het ministerie. Ja dat is makkelijk praten. Er worden zo veel munten en andere prullaria aangeboden door Franklin Mint en het Nederlands Munthuis, in mooie folders, maar toch ook een soort reclame. dit is misschien een inkoppertje voor de volgende munt. Nee, want ze hebben echt mooie uitvoeringen, niet in de trant van dit knullige handje.
olskie bolskie
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by olskie bolskie »

In het nieuws van RTL werd gezegd dat het een actie is van de Volkskrant, om te laten zijn hoe mooi een advertentie kan zijn.
Er werd volgens mij niet gezegd of er wel of niet een munt is.
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Senior »

@ olskie bolskie:

Je kunt er zeker van zijn dat het getoonde ontwerp alleen als ontwerp bestaat en NIET als penning of munt. Ten eerste omdat de getoonde munt- en muntmeestertekens onder copyright van de KNM vallen en de KNM niks met deze advertentie te maken heeft (zoals ze zelf ook zeer duidelijk kenbaar hebben gemaakt). Ten tweede omdat de specifieke vorm van de getoonde pil en ring zéér lastig te maken is.
Hier heeft dus gewoon iemand een afbeelding van een echte 2€ munt digitaal veranderd m.b.v. een tekenprogramma.
Het enige waar we nu nog op moeten wachten is een eenduidige verklaring van de Volkskrant wat ze hier in vredesnaam mee proberen te bereiken. Mijn waardering voor de Volkskrant is in elk geval afgenomen.
Groeten,

Senior
Nick6502
Euro-Master
Euro-Master

Post by Nick6502 »

ALS dit klopt en ALS het daadwerkelijk naar een goed doel gaat, dan ben ik de eerste (in deze poll, blijkbaar) die ze zal aankopen én verspreiden.
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Post by sergeantmajoor »

Nick6502 wrote:ALS dit klopt en ALS het daadwerkelijk naar een goed doel gaat, dan ben ik de eerste (in deze poll, blijkbaar) die ze zal aankopen én verspreiden.
ALS...... ja ja , het grote woord van de Volkskrant moet er eerst maar eens uit komen dan zal ik waarschijnlijk ook ove mijn hart strijken en er een paar aanschaffen, maar gezien bovenstaande berichten heb ik er geen of weinig fiducie in....
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

Als ik geld schenk aan een goed doel, en uiteraard doe ik dat met enige regelmaat, dan gireer ik dat gewoon rechtstreeks of betaal het contant aan een collectant... de kosten zijn in die gevallen relatief laag en zo komt er een groot deel van mijn schenking bij het daadwerkelijke doel terecht.
Dit soort acties, als het waar zou zijn geweest, kost veel geld en daar ga ik never nooit niet aan meedoen...
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
Locked

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”