Nyt se on tapahtunut

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Linus
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Linus »

Nytpä onnisti! Seteleitä syötetty vasta 140, mutta jo toinen osuma! :D Ensimmäinen osumani tuli ihan ensimmäisellä syöttämälläni setelillä (oli matkannut tänne Helsingistä asti), tuo tämänkertainen oli jyväskyläläinen (Frippen syöttämä), mutta sentään eri kaupunginosasta.
NikkeT
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by NikkeT »

Minä sorruin pieneen juonitteluun :oops: . Käyn nimittäin 82-v
isoäitini kanssa pankissa joka kuukausi, koska hän pelkää,
että tulee matkalla ryöstetyksi ja haluaa henkivartijan
mukaan :) . Harmitti, kun hän nosti aina koko eläkkeensä
viitosina ja kymppeinä, että on sitten kaupassa sopivaa
rahaa, ja niin monta seteliä pujahti nenäni edestä kirjaamatta.
Mietin, miten ihmeessä saisin koodit paperille muistiin. Mistään
internetiin liittyvästä ei kannattanut puhuakaan, sillä mummi
kauhistelee aina kaiken maailman uusia kotkotuksia. No, viimeksi
pankkireissun jälkeen juotiin tavalliseen tapaan kahvia, ja johdattelin
puheen väärennettyihin rahoihin ja mummi alkoi tiirailla
seteleitään, että ovatkohan nämäkään aitoja. Sitten
kerroin, miten sarjakoodit voi tarkistaa laskemalla numeroista
kirjaimen. Mummi oli innoissaan ja niitä kirjoitettiin paperille ja
laskettiin kauan ja todettiin, että aitoja ovat. Painajakoodit
lupasin tarkistaa kotona ja otin paperit mukaani :D . Seuraavalla
kerralla tarkistetaan taas kaikki... voi mikä työ ja vaiva :lol: :oops:
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

@NikkeT :D:D:D Tuos on jo asennette "huijata" omaa mummoansakki ebt:n takia :D Ehdottomasti härskeimpiin tempauksiin kuuluis :) Mutta joo eihän tuos mistään mummon huijauksesta tokikaan ollut kyse, kunhan ystävällisestä auttamisesta :) Nyt on mummollakin sitte hyvä mieli ku on aidot setelit.
Nittax
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Nittax »

Tarttee kyl sanoo Nikke et aikas ovela olet!!Image
Toihan on todella kätevää ei muutakuin kaikki aina tarkistuksen kautta.. :wink:
EBT on kuin vanha mopo,kun sen vihdoin ja viimein saa käyntiin
-huomaatkin ettei siinä ole olenkaan jarruja..
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Ovelaa.

Onneks mun 90-v vaari antaa ottaa numerot ylös ihan pyytämällä :D
Nittax
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Nittax »

Bobtail wrote:8O aplfin vaarilla on hyvä näkö! Mun isoäidillä se tyssäs lyhyt koodiin. :roll: :lol:
No niin näköjään on,jos mun mutsinikin tarttee kattoo lyhyt koodin suurennuslasilla (jonka mä sain muutes asiakkaalta 8O )Nooh,tarpeeseen tuli :wink:
EBT on kuin vanha mopo,kun sen vihdoin ja viimein saa käyntiin
-huomaatkin ettei siinä ole olenkaan jarruja..
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

Bobtail wrote:8O aplfin vaarilla on hyvä näkö! Mun isoäidillä se tyssäs lyhyt koodiin. :roll: :lol:
Mä ymmärsin, että aapelifi kyllä kirjoittelee ne numerot ihan omatoimisesta.
Mutta oletko sinä ihan oikeasti vaatinut mufaasi/fafaasi kirjaamaan seteleitä?-)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Voi hyvänen aika muutamien teistä juttuja. :mrgreen: Enhän minä nyt niin hörhö ole. Enhän? :wink:

Itse olen sellaista tyyppiä, että jos jään johonkin koukkuun, se on aina todella vakavaa. Panostan siihen mitä teen ja joskus se näkyykin sitten jossain. Tämä pätee tuohon toiseen harrastukseeni (Seti@home) sekä EBT:hen.

Myönnän, ettei EBT:hen hurahtaminen yhdessä yössä käy, mutta sattuma päätti avittaa minua. Sain osuman 9. setelillä ja siitähän se lähti. Sain myös aikaiseksi lehtijutun, josta tuli noin sata käyttäjää. Siitä se sitten lähti. Aluksi ihannoin Joensuun suurinta käyttäjää, Finn:iä, jolla oli uskomattomat 2000 seteliä. Päätin että kyllähän minäkin samaan pystyn. Lukemalla foorumia tajusin joidenkin harjoittavan pankeissa vaihtorumbaa, jolla saivat seteleitä kirjattavaksi. Nostin sitten itsekin jonkun verran ja siitä se alkoi... :idea:

Minun onneni oli, että Joensuussa oli tuolloin vähän käyttäjiä ja heistä kukaan ei ollut innostunut tästä pankki ravaamisesta. Niinpä sain itsekseni hääriä pankeissa, ilman pelkoa osumista. Olen nyt noin puoli vuotta pyrkinyt juoksemaan joka arkipäivä kerran (joskus enemmänkin) pankissa ja kyllähän se alkaa kokonaismäärässä jo näkyä. Eli tällaiset minun määrät eivät ole kellekään mahdottomia, jos vain halua ja intoa löytyy! Hieman se kyllä tietysti vaatii motivaatiota. Itselläni sitä tuo se, että EBT:n vaatima ravaaminen toimii ihan kelvollisena päivän liikunta-annoksena. Itse en muuten ole liikunnallista sorttia, joten EBT:hän on vain todella hyvä asia minulle! Tätä samaa sanoo tyttöystävänikin. Siksi hän varmaan tätä sietääkin. :roll:

Mutta tsemppiä kaikille! Pienistä määristä se lähtee, kuluu vuosi ja PAM! Kasassa on tuhansia seteleitä ja kymmeniä osumia. Näin se menee. :wink:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

NikkeT on todellakin aika pahat vetässyt. :D Ehkä niitä sarjanumeroita silti ihan pyytämälläkin saisi? Selittää syyksi vaikka niiden keräilyn. Ei niiden seuraamisesta tarvitse alkaa selittää, sillä se on joillekin vähän vaikeasti käsitettävä. :roll:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

Bobtail wrote:
Dakkus wrote:Mutta oletko sinä ihan oikeasti vaatinut mufaasi/fafaasi kirjaamaan seteleitä?-)
Häh? :?: Mitä nyt ajat oikein takaa? :roll:
Sori, meni mu:n ja fa:n merkitykset vinks vonks :D Tarkoitus oli siis sanoa toki "famuasi/mumuasi".
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselin, nou hätä :)
Nam Som
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Nam Som »

Annoin työntekijöille ohjeen että aina kun asiakkaalta tulee seteli se laitetaan talteen ja otetaan vaihtokassasta jo kirjattu vaihtorahaksi. Ihmetteli moista menettelyä mutta hyvin on toiminu.
Joskus asiakkaat ryttää saamansa setelit taskuun!! :twisted:
Kyllä harmittaa kun monen setelin ikä lyhenee ihmisten huolimattomuuden takia.
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert

Pasila - Sampo

Post by Ville S. »

_marianne_ wrote:Saanko olla utelias ja kysyä, että millä ajalla te käytte pankissa? Itse istun peppu kiinni työtuolissa 8:00-16:00 ja ei ole toivoakaan ehtiä tavallisena arkipäivänä pankkiin :cry:
Ei oo tarkotus mainostaa mutta mun pankkirumba alkoi juuri Pasilan aseman Samposta. Kaipa säkin sinne ruokatunnilla ehdit? Jos kerran viikossa käyt ruokatunnilla vaihtamassa vaikkapa tuon neljä sataa suuntaan tai toiseen, niin se on aika pieni uhraus EBT:n takia. Syöt matkalla vaikka karjalanpiirakan tai pari. Kävely piristää työpäivää ja loppupäivästä tulee mielenkiintoisempi ja antoisampi kun kirjaat seteleitä ja nouset listoilla. Koukkuun vaan.
No signature?
poorboy
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by poorboy »

LeBaron wrote:Kokoonsa nähden täällä on liian vähän aktiivisia kirjaajia, valitettavasti...
Kohtuusyöttelyllä kykenin viime viikolla vääntäytymään Suomen sijoituslistalla 330:n joukkoon. Nyt samalla intensiteetillä olen hengittämässä eräänkin LeBaronin niskaan jossakin sijalla 311. 8)

Syötellään. Tähdätään tarkasti ja koetetaan osua.8)

P.S. Harmillisen sähläykseni takia olen edelleen EBT:ssä käyttäjänimeltäni "lunke" ja forumeilla "poorboy" :oops:
"It is no great wonder if in long process of time, while fortune takes her course hither and thither, numerous coincidences should spontaneously occur."
Plutarch (50-125)
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master

Post by JiiPee72 »

Tänään oli tarkoitus mennä joka tiistaiseen tapaan päiväksi arkistolle tutkimaan ja sitä ennen käydä pankissa vaihtamassa vitosia kirjattavaksi, mutta se sai nyt jäädä kun on hieman kurkku kipeenä, eikä muutenkaan ole häävi olo Image , pitää varmaan painua takaisin nukkumaan.
Tuli tuossa aamulla käytyä sentään kaverin kanssa kaupassa joten sai muutaman setelin sekä sitten kaverin setelit kirjattavaksi.
Yritettävä sitten loppuviikosta uudestaan lähtee arkistolle ja rahanvaihtoon. :wink:
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

poorboy wrote: P.S. Harmillisen sähläykseni takia olen edelleen EBT:ssä käyttäjänimeltäni "lunke" ja forumeilla "poorboy" :oops:
Tuo EBT:n käyttäjänimi on helppo vaihtaa poorboyksi. Ei välttämättä ole mahdollista kuitenkaan vaihtaa forumilla olevaa käyttäjänimeä. Saattaa avijilta olla jotenkin mahdollista, jos tämä foorumisofta on koodattu kivasti, mutta paljon säätöä vaatinee joka tapauksessa..
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”