No mutta nämä ovatkin vain tällaista mutu tietoa ja varmasti vaihtelevat suuresti paikkakunnittain. Itse kyllä edelleenkin veikkaan että ensi kesänä D/L vitosen löytäminen voi olla jo todella hikinen urakka.
Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit
En minäkään nyt väittänyt että vielä kokonaan loppuneet nämä Setecin setelit mutta kyllä suunta on nopeasti alaspäin. D/L kympit ovat muuten ohittaneet jo kokonaissyöttömäärässä D/L vitoset jos tuolta taulukoista katsoo eli tästäkin voi päätellä jo paljon.
No mutta nämä ovatkin vain tällaista mutu tietoa ja varmasti vaihtelevat suuresti paikkakunnittain. Itse kyllä edelleenkin veikkaan että ensi kesänä D/L vitosen löytäminen voi olla jo todella hikinen urakka.
Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit
1. note was the first
Austrian note (:note-100: entered in Kouvola
)
2. note was the first
Finnish note (:note-50: entered in Kotka
)
5. note was the first
German note (:note-500: entered in Helsinki
)
12. note was the first
Dutch note (:note-5: entered in Kotka
)
14. note was the first
Irish note (:note-5: entered in Kotka
)
23. note was the first
Italian note (:note-20: entered in Kotka
)
48. note was the first
Portugese note (:note-5: entered in Kotka
)
57. note was the first
Spanish note (:note-20: entered in Karhula
)
65. note was the first
French note (:note-5: entered in Kotka
)
92. note was the first
Greek note (:note-10: entered in Kotka
)
184. note was the first
Belgian note (:note-500: entered in Lahti :flag-fi)
Heh, näköjään alotettu vähän isommilla seteleillä

2. note was the first
5. note was the first
12. note was the first
14. note was the first
23. note was the first
48. note was the first
57. note was the first
65. note was the first
92. note was the first
184. note was the first
Heh, näköjään alotettu vähän isommilla seteleillä
Se on jännä, miten välillä D/L-vitosia löytyy tämän tästä. Sitten on taas pitkä tauko, kun ei ensimmäistäkään ole maisemissa. Ehkä ne on peräisin jostain pankin holveisssa pitkään maanneista nipuista.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Postcrossing
Meilläkin töissä joku aika sitten oli vaihtorahana ihan upouusia D/L-kymppejä. Niitä varmaan löytyy kierrosta vielä jonkun aikaa.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Postcrossing
Pankeista lykkäävät kouraan todella paljon noita uusia D/L kymppejä. Taitaa olla vielä varastoissa aika paljon noita ja nyt lykkäävät niitä pihalle...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Kovin on vähissä. Yhden onnistuin tässä elokuulla 2006 löytämään:
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... d=19962398
Seteli oli kovin kuluneessa kunnossa.
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... d=19962398
Seteli oli kovin kuluneessa kunnossa.
Kerrotaan ihan huvin vuoksi, että Saksassa ei kyllä paljon törmää suomalaisiin seteleihin! Tällä hetkellä olen syöttänyt noin 1200 seteliä täällä ja joukossa on ollut yksi D/L (muistaakseni
). Eli harvassa ovat!
No toki mm. tämä seteli on Suomessa kierrellyt, mutta tuollaisia on mahdotonta poimia joukosta. D/L:t erottaa tässä mielessä selkeästi.
No toki mm. tämä seteli on Suomessa kierrellyt, mutta tuollaisia on mahdotonta poimia joukosta. D/L:t erottaa tässä mielessä selkeästi.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
No jos esim
kirjailee niin pitäisi keski-Euroopasta löytyä tosi paljon D/L:nä, koska Setec painoi aikoinaan sataset Luxemburgille ja muutenkin niitä on vissiin poolattu paljon keski-Euroopassa. Mitä tulee noihin P/P-
-seteleihin niin käsittääkseni ne poolattiin kaikki Suomeen eli ne voi melkein käsitellä "suomalaisina".
Kiitti vaan Klazu kopista
. Se olikin mun toinen aito kv koska tuo ei ole mikään meikäläisen roudausseteli.
Kiitti vaan Klazu kopista
@aplfi: Ei roudausseteli?
Huh, sitten on munkki käynyt. Oletkos muuten Ruhrgebietellä tai Dortmundissa koskaan käynyt? Mietin sitä vaan, kun kovasti olet Juurooppaa reissannut...
Juu tuo seteli on peruja siitä kun tarjouduin keräämään, tottakai EBT-mielessä, työkaverin synttärilahjaa varten rahaa töissä. Jotenkin sitten kulkeutunut Saksaan.
Lähin paikka Dortmundia missä oon kirjaillut, on Köln. Vähän on käymätöntä aluetta tuo pohjoinen ex-Länsi-Saksa, ainoastaan Hampurista ja Lyypekistä on parit setelit.
Lähin paikka Dortmundia missä oon kirjaillut, on Köln. Vähän on käymätöntä aluetta tuo pohjoinen ex-Länsi-Saksa, ainoastaan Hampurista ja Lyypekistä on parit setelit.
- Nomen Nescio
- Euro-Expert

Taitaa selittää sen että ensimmäiset D/L sataset mitä ikinä olin käsitellyt, sain käsiini Luxembourgissa aikoinaan. Harmi etten siihen aikaan vielä ollut ebtaaja .......aplfi wrote:No jos esimkirjailee niin pitäisi keski-Euroopasta löytyä tosi paljon D/L:nä, koska Setec painoi aikoinaan sataset Luxemburgille ja muutenkin niitä on vissiin poolattu paljon keski-Euroopassa. Mitä tulee noihin P/P-
-seteleihin niin käsittääkseni ne poolattiin kaikki Suomeen eli ne voi melkein käsitellä "suomalaisina".
Btw, sain kesällä Reykjavikin Forexista pari D/L seteliä, jotka sitten kulkeutuivat matkamuistoina takaisin kotiin.
- Sport-Mass
- Euro-Master

D/L kympit ovat edelleen kaikkein yleisimpiä. Laskin äsken omat kymppini ja niistä n. 40 % (48 kpl) oli D/L kymppejä. Pankeistakin saa vielä aika ajoin täysin uusia D/L kymppejä, joten ne tulevat pysymään kierrossa vielä pitkään.q098 wrote:Jostain kumman syystä nyt on alkanut ilmaantumaan jälleen käytettyjä D/L kymppejä. Pitäisiköhän jättää yksi hyväkuntoinen muistoksi
D/L