Biljet verzonden per post

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

redrabbit
Euro-Master
Euro-Master

Post by redrabbit »

Misschien in een kleinere enveloppe binnen in de enveloppe...

Ik zou het wel helemaal maskeren, biljetten (niet te veel) in een kleinere enveloppe, daar dan een stevig kaartje voor en achter (zo van die witte harde kaartjes om iets op te noteren in het klein) en dan dat in een normale enveloppe.

Maar toch zou ik er nooit echt gerust in zijn...
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Bij twijfel: aangetekend versturen met waarde aangifte. Wanneer het niet op de plaats van bestemming aankomt kun je altijd nog het bedrag claimen. Het kost je iets meer, maar je hebt dan wel meer zekerheid.
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Ralf wrote:Toen zei die man van o ik krijg wel eens geld van een vriend/kennis uit Australie per post vandaar HNL ;)

Dus wat ga je nu doen? Juist! De biljetten overpennen en invoeren :):D
PEKU
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by PEKU »

De plaats waar je het biljet in handen krijg is van belang, niet de plaats waar het vandaan komt.

Het versturen van geld mag alleen aangetekend, je kunt dus nooit klagen wanneer het niet aankomt.
Carnager
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Carnager »

PEKU wrote:[..]
Het versturen van geld mag alleen aangetekend, je kunt dus nooit klagen wanneer het niet aankomt.
Ben ik slechts ten dele met je eens. Uiteraard is het verstandig geld aangetekend/verzekerd te verzenden, echter
wanneer je je poststuk correct frankeert, adresseert en (voor de zekerheid) zelf afgeeft in het postkantoor behoort het postbedrijf gewoon te zorgen voor een correcte, volledige en onbeschadigde/ongewijzigde aflevering van je poststuk. Ongeacht of er in de verpakking nu geld, een briefkaart of een leeg vel papier zit. Dat is de dienst die je van hen koopt. Dus daaraan hebben ze maar te voldoen.

Helaas raken er in de praktijk nog altijd regelmatig stukken zoek, beschadigen enzovoorts.
Het is misschien verhelderend om de onderzoeken die consumentenrubrieken in deze tijd van het jaar vaak uitvoeren te volgen, om te zien welk percentage van de post niet op de plaats van bestemming aankomt.

Van mij zijn er, ondanks zorgvuldige en goed leesbare adressering en vermelding van afzender, toch al diverse malen dingen weggeraakt in de (reguliere) post. Ik zou het er dan ook niet op wagen met cash verzending tenzij er echt geen enkele andere mogelijkheid is. Het is eigenlijk te erg voor woorden, maar mijn vertrouwen in ons nationale postbedrijf is nihil.
euroloog
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by euroloog »

redrabbit wrote:Misschien in een kleinere enveloppe binnen in de enveloppe...

Ik zou het wel helemaal maskeren, biljetten (niet te veel) in een kleinere enveloppe, daar dan een stevig kaartje voor en achter (zo van die witte harde kaartjes om iets op te noteren in het klein) en dan dat in een normale enveloppe.

Maar toch zou ik er nooit echt gerust in zijn...
Het biljet dat ik heb verzonden zat in een dubbele kerstkaart. Er gaan zoveel kerstkaarten met de post mee dat het niet opvalt. Wel nog een tip als je zoiets verstuurd naar het buitenland,plak er geen mooie zegels op. Het liefst een gewone zegel met een priority-label eraan.
cornjac
Euro-Master
Euro-Master

Post by cornjac »

Ik heb nu al verschillende keren munten verstuurd naar Finland en terug en wanneer je de munten in dun plastic doet en dit opplakt op dun karton en verzendt als Priority-brief is er niets aan de hand.
EBT-ing is a joy for ever.
Stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/cornjac" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”