* De kaart opslaan op je computer
* Het programma "Paint" openen
* De kaart hierin openen
* Van de knoppen aan de linkerkant kan je met het pipetje (=3e knop van de linker kolom) een vakje selecteren, wat de volgende kleur is (dit kan je ook doen door de kleur onderaan in beeld te selecteren)
* Hiermee veranderd de kleur in het vakje linksonder (dit vakje geeft de "actieve" kleur aan)
* Met het tweede knopje van de rechter kolom (= "overstromende verfblik") kan je een vakje selecteren dat dan geheel gekleurd wordt (in ons geval een gemeente).
* En zo bij elke gemeente.
* Vergeet het kaartje naderhand niet op te slaan.
Nog een paar tips m.b.t. Paint:
* Als je een fout hebt gemaakt (bijvoorbeeld de verkeerde gemeente ingekleurd) kan je dit ongedaan maken met "Ctrl Z". Als het toch goed bleek te zijn kan je het opnieuw doen met "Ctrl Y".
* Je kan inzoomen op de kaart (vooral handig bij het inkleuren van kleine gemeentes) door in het menu "Beeld" te kiezen voor "In-/uitzoomen". Hier kan je kiezen voor "Groot Formaat" (ook te doen met de toetsen "Ctrl PgDn") = direct 400 %, of "Aanpassen" (hier kan je kiezen voor 100, 200, 400, 600 of 800 %). Meestal is 400 % genoeg (soms zelfs 200 %: dan houdt je ook wat meer overzicht).
Teruggaan naar het normale beeld kan via hetzelfde menu of de toetsen "Ctrl PgUp".
Craco wrote:Ik zal zoals yli in dit topic ook een ranglijst bijhouden wie hoeveel gemeentes heeft gescoord in welke provincies en dit regelmatig bijhouden..
Kwestie van ons bezig te houden als je uitgedot bent of het ATM-leeghalen een klein beetje beu bent.
Voor mij als fietser zijn gemeentes nèt iets beter te doen dan dots. Hoewel ik er afgelopen weekend wel één dot (totaal 260 km gefietst) bij gehaald heb. Maar in afwachting van een ranglijst, zal ik een update geven :
yli's stats wrote:
Municipalities of Belgium (ranking see topic forum) (6/11 provinces) click on map to get larger image 71/589 Antwerpen 36/70 Brabant Wallon 1/27 Liège 7/84 Limburg 15/44 Oost-Vlaanderen 4/65 Vlaams-Brabant 8/65
nog geen biljetten ingevoerd in :
Brussels Hoofdstedelijk Gewest/Région de Bruxelles-Capitale Hainaut Luxembourg Namur West-Vlaanderen
vlaggen zijn eventueel te gebruiken
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
97 redrabbit
79 LeNNeMaN
71 yli
66 computerfreak
66 eddydevries
66 Mr. Euro
17 demontventoux
12 knoxville
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
Na lange tijd, hier een brandnieuwe update. Vooral in het noorden v/h land heb ik nieuwe gemeenten bezocht.
Wallonië blijft troosteloos leeg...op 1 gemeente na dan
Last edited by demontventoux on Mon Nov 27, 2006 7:59 pm, edited 2 times in total.
Collecting euro-coins and want to swap with me? Check this topic!! Latest coin update: 04/09/2017
Misschien is het handiger de aantallen te geven in plaats van (twee ) kaarten ?
Ja inderdaad, sorry. Ik wou quoten op m'n vorige bericht, maar was even stomweg vergeten dat die afbeelding mee kwam. Zo weordt het wat onoverzichtelijk afbeelding verwijderd in quote.
Nu 32 gemeenten.
Als iemand voor de zekerheid even wil natellen aub?
Welke beetje onduidelijk is: Brussels gewest zijn 2 gemeenten dus: Brussel en Ettebeek.
Collecting euro-coins and want to swap with me? Check this topic!! Latest coin update: 04/09/2017
click on map to get larger image 78/589 Antwerpen 36/70 Brabant Wallon 1/27 Hainaut 1/69 Liège 7/84 Limburg 15/44 Oost-Vlaanderen 6/65 Vlaams-Brabant 8/65 West-Vlaanderen 4/64