Crazy Bob wrote:Inmiddels heb ik witte rook uit Rome: de wisselautomaten aldaar (ik heb er twee ontdekt op Fiumicino Airport) zijn echt geniaal! Ik zou zelfs haast zeggen dat de automaten op zich de reis al waard zijn.
Ze staan voor de deur van Terminal B/C (buiten dus), bij de bagagekarren op vertrek-niveau (zoals Phaseolus eerder in dit topic al omschreef). 1x

erin levert 9x

en 5 munten van 1 euro op. De ene automaat gaf vandaag nieuwe R006 / X203 vijfjes, dus na 4 vijftigjes te hebben gewisseld ging ik op zoek naar de andere. Die had gebruikte vijfjes, dus daar heb ik mijn overige 9 vijftigjes gewisseld. Helaas had ik niet zoveel tijd, anders had ik nog wel even 10x

uit een geldautomaat gehaald en die vervolgens ook gewisseld.
De 65 munten van 1 euro waar ik vervolgens mee opgescheept zat, heb ik gewisseld bij het Travelex-geldwisselloket.
Grootste pluspunt ten opzichte van de wisselautomaten van ABN Amro op Schiphol is de snelheid: in maximaal 30 seconden per biljet ben je klaar.
Vroeger was alles beter, zo blijkt maar weer, want het festijn in Rome is voorbij
Aangezien het gebruik van de bagagekarren aldaar tegenwoordig 2 euro kost in plaats van 1, zijn de wisselautomaten op Rome Fiumicino Airport aangepast. Je kunt er biljetten van

,

en

in kwijt, maar je krijgt alles terug in munten (zoveel mogelijk 2 euro, en bij invoer van een

2x2 en 1x1).
Tevens van belang om te weten: de wisselautomaat van de ABN Amro in het Schengengebied van Schiphol (direct na de security van de B, C en gedeeltelijke D-pier) bevindt zich nu direct naast het bemande loket. Het is helaas nog steeds hetzelfde onding als genoemd in de laatste pagina's van dit topic, dus 1x

in, is 1x

uit (wel een andere).